Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε το ακριβές χρονοδιάγραμμα παράδοσης σε χρήση, του νέου Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, που θα γίνει σε δύο φάσεις. Στις 31 Ιουλίου θα παραδοθεί το τμήμα από τον Πύργο έως τον Αλισσό και στις 30 Νοεμβρίου το τμήμα από τον Αλισσό έως το Μιντιλόγλι.
Η παράδοση του νέου Αυτοκινητόδρομου σηματοδοτεί και την ταυτόχρονη λειτουργία των Σταθμών Διοδίων, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης, για την είσπραξη τελώ χρήσης και τον έλεγχο των κινήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι το α’ τμήμα, που θα παραδοθεί προς χρήση, θα είναι μέχρι τον Αλισσό, καθώς εκεί συνδέεται η νέα χάραξη με την παλιά και θα περιλαμβάνει και τον Σταθμό Διοδίων Κάτω Αχαΐας, έτσι ώστε το έργο να αρχίσει άμεσα να αποδίδει έσοδα για τον παραχωρησιούχο.
Κατά μήκος του οδικού άξονα θα υπάρχουν δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων: – Στην Κάτω Αχαΐα με ζώνη χρέωσης το τμήμα Μιντιλόγλι – Κυλλήνη
- Στα Χανάκια με ζώνη χρέωσης το τμήμα Κυλλήνη – Πύργος.
Στο μεταξύ, δόθηκε η έγκριση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, της Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης εγκατάστασης και λειτουργίας και των πλευρικών διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας.
- Ο πρώτος πλευρικός Σταθμός διοδίων αναπτύσσεται στους κλάδους εισόδου-εξόδου του ανισόπεδου κόμβου Κάτω Αχαΐας που βρίσκεται στη χιλιομετρική θέση 17+850, δηλαδή στη σημερινή θέση του ανισόπεδου κόμβου.
- Ο δεύτερος πλευρικός Σταθμός διοδίων αναπτύσσεται στους κλάδους εισόδου-εξόδου του ανισόπεδου κόμβου Αμαλιάδας στη χιλιομετρική θέση 62+350 του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος.
Στους πλευρικούς σταθμούς διοδίων θα δραστηριοποιούνται συνολικά 20 (10+10) εργαζόμενοι κατανεμημένοι σε τρεις βάρδιες.
Στην τροποποιημένη σύμβαση το κόστος είχε υπολογιστεί σε 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο με αναλογική χρέωση για ηλεκτρονικούς χρήστες. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η απλή διέλευση από την Πάτρα προς τον Πύργο θα κοστίζει για τα επιβατικά ΙΧ 4,8 ευρώ, ενώ μαζί με την επιστροφή και πάλι με απλή διέλευση το συνολικό κόστος θα είναι 9,6 ευρώ. Δεν έχει διευκρινιστεί εάν αυτές οι τιμές έχουν αναπροσαρμοστεί, λόγω του πληθωρισμού.