Με έντονα συναισθήματα ευφορίας και ελπίδας στην αυγή του νέου έτους 2025, στο σαλόνι του κλασικού ξύλινου ιστιοπλοϊκού Aphrodite της εταιρείας Vernicos Yachts που βγήκε από το διάσημο ναυπηγείο Ψαρού στον Πέραμα, το 1969, ελάβε μέρος η τελευταία πράξη της δράσης ΔΙΟΛΚΟΣ ΈΣ ΤΆΣ ΚΟΡΙΝΘΊΑΣ που πραγματοποιήθηκε στους δήμους Λουτρακίου, Περαχώρας, Αγίων Θεοδώρων και Κορίνθου κατά τη διάρκεια του έτους 2024, από τις εικαστικούς Μαρία Ζερβουδάκη και Βασιλεία Γεωργίου.
Με την καλλιτεχνική πρακτική της η Μαρία Ζερβουδάκη απόφοιτη της ΑΣΚΤ που περιστρέφεται γύρω από θέματα οικολογίας, τοπίων, αφηγήσεων, σώματος και χρόνου απέδωσε καινούργιες αφηγήσεις με ήχο και κείμενα, σε συνδυασμό με βίντεο, φωτογραφίες και flipbook που περιλαμβάνουν σκέψεις και ανησυχίες της πάνω στην βιωσιμότητα και την οικολογία, στην άυλη σύνδεση σώματος και περιβάλλοντος, γύρω από τη ζωή και την επιβίωση σε τόπους που έχουν υποστεί τεράστιες αλλαγές θέτοντας προβληματισμούς πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα εκβιομηχάνισης.
Συνδυάζοντας νέες τεχνολογίες με γεωχωρικά δεδομένα περιήγησης, μετασχηματίζοντας δεδομένα της καθημερινοτητας σε έργο τέχνης και δίνοντάς τους μια νέα διάσταση στη σημασία της ψυχογεωγραφίας,η Βασιλεία Γεωργίου εικαστικός του τμήματος της ΑΣΚΤ, απέδωσε μια εκ νεου πειραματική πρακτική επανιδιοποίησης των αλλοτριωμένων βιομηχανικά διατεταγμένων της ακτίνας του Σαρωνικού κόλπου. Έχοντας κύριο άξονα θέματα για το περιβάλλον, την κλιματική κρίση, τις κοινωνικές και πολιτικές διαστασεις που επιφέρουν, το κατά πόσο οι συνέπειες των ήδη ή ακόμα και μελλοντικών καταστροφών μπορούν να επεκταθούν, σχολίασε σε συνδυασμό με το έργο της Ζερβουδακη το φαινόμενο , παραδίδοντας ενα ευρηματικό ηχοτοπίο, πλήρες εσωτερικότητας, αποστασιοποιημένο αλλά και συμπληρωματικό των κατά καιρούς προβολών του στα ΜΜΕ.
Η παρουσία των δυο εικαστικών δημιουργών στο Aphrodite σηματοδοτήκε με την ανάγνωση ποιητικών κείμενων σε συνδυασμό παρουσίασης φωτογραφικού υλικού που η Ζερβουδάκη εμπνεύστηκε κατά τη διάρκεια της επισκέψης της στην παραθαλάσσια, ερειπωμένη Βίλα Ευταξία και την ιδιωτική καθημερινότητα της ζωής της στον Σαρωνικό. Από τη Βίλα μάθημα αρχιτεκτονικής από τον Άρη Κωνσταντινίδη και υπενθύμιση της διαχρονικής αξίας της ελληνικότητας, η εικαστικός υλοποίησε σημαντικες καταγραφές της θέας του αλλόκοτου παράδεισου ελλιμενισμένων πλοίων και ναυαγίων ” Κοιτάζοντας τον κόλπο από την κεντρική βεράντα του πάνω πατώματος συνειδητοποιείς το παράδοξο της θέας” αναφέρει για ότι παρατηρεί με την καλλιτεχνική της ματιά.
Οι εμπειρίες των δύο ταλαντούχων εκπροσώπων της νέας γενιάς, στην πρωτοποριακή εικαστική τους συνέργεια σε συγγενικούς τομείς, δημιουργεί μια δράση πολυδιάστατη, όχι μόνον στον πολιτιστικό τομέα έστω κι αν η συνάντηση τους εστιάζει στην εικαστική πλευρά του θέματος. Γεγονότα της καθημερινότητας που αποτελούν γόνιμο υλικό για δημιουργικότητα, αποτέλεσαν την αφετηρία εικαστικής πρόκλησης και μουσικής σύνθεσης πού οι δύο εικαστικοί επεξεργάστηκαν προκειμένου να αποτελέσουν δομές για τη δημιουργία μελλοντικής ταινίας ντοκιμαντέρ, αναστοχασμού πάνω στην έννοια του τοπίου ως δημόσιου, κοινωνικού χώρου κι ενός νέου αξιακού κώδικα στηριζόμενου στην ποιητική, την τέχνη και τον άνθρωπο.
Η δράση υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού πραγματοποιείται από την ΑΜΚΕ Αρχείων Πηνελόπης Μασούρη. Ο Νικόλας Α. Βερνίκος, ιδρυτής του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Καστέλα στον Πειραιά, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και ποικίλλων και σημαντικών πολιτιστικών δραστηριοτήτων είναι ο χορηγός φιλοξενίας της.