Η άσκηση διοίκησης συνεπάγεται έργο. Το έργο αυτό είναι το «άρμα» σου εάν επιδιώκεις ανανέωση θητείας διότι αποδεικνύει την ικανότητά σου στην διοίκηση αλλά και την συνέπειά σου στις προεκλογικές σου υποσχέσεις – δεσμεύσεις.
Η διοίκηση Λουζιώτη στο Επιμελητήριο διοικεί 3 συναπτά έτη, από την 17η Νοέμβρη 2021 έως και σήμερα. Τα πως και τα γιατί ανέλαβε εν τω μέσω της θητείας έχουν αναλυθεί σε άλλα κείμενα και βεβαίως αποτελούν μια μελανή σελίδα στα κοινά της Κορινθίας.
Στο κείμενο αυτό θα μείνουμε στην ουσία, το παραχθέν έργο δηλαδή δεδομένου οτι, εφόσον υπήρξε ανάληψη διοίκησης οφείλεται και παράθεση απολογισμού!
Έκανε ο Τάκης Λουζιώτης; Βεβαίως!
«Είμαστε περήφανοι για τις πρωτοβουλίες που λάβαμε, από τη συμμετοχή μας σε διεθνείς εκθέσεις έως τη διοργάνωση τοπικών δράσεων για την προώθηση της κορινθιακής γαστρονομίας και των προϊόντων μας. Αναδείξαμε τη σημασία της συνεργασίας με διεθνείς οργανισμούς, όπως το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιοκομίας, καθώς και με πανεπιστήμια, ενισχύοντας τη σχέση μας με την επιστημονική κοινότητα» γράφει στο σημείωμά του ο Πρόεδρος και παραθέτει ένα On line book 27 σελίδων.
Μελετώντας κανείς αυτές τις σελίδες θα διαπιστώσει:
- Οι 10 πρώτες σελίδες αφορούν “Πολιτικές παρεμβάσεις”, έτσι ορίζονται με κάθε σελίδα να περιλαμβάνει ουσιαστικά 2 εθιμοτυπικές συναντήσεις του προέδρου με κυβερνητικά στελέχη ή προεδρεία φορέων. Στις λεζάντες αναφέρονται τα θέματα των συναντήσεων, πουθενά όμως τα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ τους! Είναι οι συναντήσεις ΕΡΓΟ; Υπήρξαν αποτελέσματα; Κανείς δεν ξέρει!
- Οι επόμενες 11 σελίδες ονομάζονται “ΔΡΑΣΕΙΣ 2022/2024”. Η παράθεσή τους είναι τυπική θα έλεγε κανείς, φωτογραφία και λεζάντα. Τι παρατηρούμε στις δράσεις αυτές;
- Η κατάθεση στεφάνων στις εκδηλώσεις για τα Δερβενάκια θεωρείται “ΔΡΆΣΗ” από την διοίκηση Λουζιώτη. Πως ωφέλησε τους Κορίνθιους επιχειρηματίες; Άγνωστο! Ωφέλησε τις δημόσιες σχέσεις της διοίκησης; Προφανώς!
- Είναι η συμμετοχή του επιμελητηρίου στην Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας εμπόρων, δράση; Αναρωτιέται κανείς ειδικά αφού δεν αναφέρεται κανένα χρήσιμο συμπέρασμα ή αποτέλεσμα για τους επιχειρηματίες απο αυτήν.
- Είναι η εκδήλωση με την Ελίζα Βόζενμπεργκ ¨δράση” για τους επιχειρηματίες; Και με ποιον τρόπο; Δεν αναφέρεται!
- Είναι η επίσκεψη στο Ευθύμειο Κέντρο Κορίνθου για ευχές και δώρα δράση για τους επιχειρηματίες της Κορινθίας ή μήπως εντάσσεται στο πλαίσιο των δημοσίων σχέσεων, επικοινωνίας και κοινωνικού αποτυπώματος της διοίκησης; Αυτός είναι ο ρόλος της;
- Είναι η παρουσία του Προέδρου Λουζιώτη στο συνέδριο των Α ΠΑΥΛΕΙΩΝ δράση του Επιμελητηρίου;;;; Η παρουσία του στο 5ο Trail Φανερωμένης;;; Ή μήπως η παρουσία του σε κοπή πίτας συγκεκριμένου επιχειρηματικού ομίλου (και κανενός άλλου απ όσο παρατηρούμε στην καταγραφή!)
- Ως “δράσεις” αναφέρονται ακόμα οι εκδηλώσεις για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας! Τυπικές εκδηλώσεις δηλαδή κάθε συλλόγου, σωματείου, φορέα που σαφώς δεν αποτελεί επίτευγμα! Ειδικά όταν δεν έχουν να παρουσιάσουν κάτι ιδιαίτερο στο πρόγραμμά τους.
- Ως δράση της διοίκησης Λουζιώτη παρουσιάζεται ακόμα και η παρουσίαση που έκανε η κ.Βίκυ Φλέσσα χρησιμοποιώντας την αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου! Ο Πρόεδρος φιγουράρει με την συγγραφέα σε φωτογραφικό καρέ το οποίο περιλήφθηκε (ποιος το επέλεξε και γιατί;) στις απολογιστικές δράσεις της διοίκησης, δράσεις που, σημειώνουμε, πρέπει να έχουνε αποτύπωμα στο κορινθιακό επιχειρείν!
- “Δράσεις διοίκησης” λογίζονται κατά την φιλοσοφία Λουζιώτη και η παρουσία του ιδίου στα christmas event που σχεδίασαν και υλοποίησαν οι έμπροι σε Κιάτο, Λουτράκι και Κόρινθο.
- Ακόμα και η παρουσία στα ΝΕΜΕΑ περιλαμβάνεται στις “δράσεις της διοίκησης Λουζιώτη”!
Συμπερασματικά, οι δράσεις, αν εξαιρέσει κανείς τις παρουσίες της διοίκησης σε κάθε είδους εκδηλώσεις, περιορίζονται σε ενημερωτικές εκδηλώσεις εντός του επιμελητηρίου με φορέα διοργάνωσης όχι πάντα το ίδιο, σε υποδοχή κάποιων ξένων αντιπροσωπειών που θα έφταναν ανεξαρτήτως διοίκησης και βέβαια την διοργάνωση της ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ EXPO που υλοποιείται σε rotation απο τα Επιμελητήρια της Πελοποννήσου και δεν αποτελεί επιτυχία σαφώς η ανάληψη της διοργάνωσης αυτής.
3. Η επόμενη σελίδα τιτλοφορείται ως “Διευρυμένη συνεδρίαση Διοικητικής Επιτροπής της Κεντρικής ένωσης επιμελητηρίων” ωστόσο… περιλαμβάνει 9 φωτογραφίες από εκδηλώσεις όπως η βράβευση του κήπου της Διώρυγας, η αδελφοποίηση του επιμελητηρίου με τα αντίστοιχα της Βέροιας και της Ημαθίας αλλά και ενημερωτικές εκδηλώσεις στο επιμελητήριο. Σύγχυση; Λάθος; Έλλειψη υλικού;
4. Τέλος, ο απολογισμός έργου κλείνει με μια ενότητα “ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΑΝΕΡΓΩΝ / ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ”. Εδώ βλέπουμε μόλις 2 σελίδες υλικού! Γίνεται αναφορά σε κατάρτιση για 1500 ωφελούμενους σε πράσινες και ψηφιακές δεξιότητες ενώ στα προγράμματα η αναφορά είναι φτωχή για 3 έτη διοίκησης, μόλις 12! Να σημειώσουμε εδώ πως ακόμα και αυτά τα σεμινάρια αποτελούν τα “αυτονόητα” της όποιας διοίκησης επιμελητηρίου και όχι κάποια τομή απο την πλευρά της!
Τα παραπάνω αναφέρονται απο την ίδια την διοίκηση Λουζιώτη και μπορείτε να τα βρείτε εδώ με το ερώτημα να παραμένει: Είναι έργο διοίκησης; Τα όσα αναφέρονται δεν αποτελούν τις συνήθεις υποχρεώσεις μια διοίκησης επιμελητηρίου;
ΤΙ ΕΤΑΖΕ ΤΟ 2017 Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΛΟΥΖΙΩΤΗ
Η σύγκριση είναι μια διαδικασία επίπονη αλλά και πολύ χρήσιμη. Ειδικά αν τα συγκρινόμενα μέρη εκπορεύονται απο την ίδια αφετηρία ώστε να δώσουν την τελική κρίση για το αντικείμενο που ζητά την επιβεβαίωση!
Ας παραθέσουμε λοιπόν, μετά την παράθεση του “ΕΡΓΟΥ” που παράχθηκε όπως παρουσιάστηκε επαναλαμβάνουμε απο την ίδια τη διοίκηση, και το πρόγραμμα της βάσει του οποίου διεκδίκησε την προεδρία του επιμελητηρίου και είχε βέβαια την ευκαιρία να υλοποιήσει από τις αρχές του 2022 έως και σήμερα.
Κεντρικό σύνθημα ήταν “Όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε το Επιμελητήριο που θέλουμε και μας αξίζει”.
ΤΙ ΥΠΟΣΧΟΤΑΝ μεταξύ άλλων η “Επιχειρηματική Δύναμη” ; Ας δούμε τι η ίδια παρουσίαζε στην σελίδα της το 2018.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ του ήταν :
1. Σεμινάρια επιμορφωτικά κ’ τεχνικά για τα μέλη μας και εξειδικεύοντας ανά κλάδο δωρεάν ή με συμβολικό κόστος.
2. Ανάπτυξη τμήματος παροχής συμβούλων προς τα έλη μας σχετικά με τα επιδοτούμενα προγράμματα (ΕΣΠΑ κλπ.).
3. Α) Δημιουργία B2B πλατφόρμας με επέκταση σε Application για κινητά (δυνατότητα πιο άμεσης πρόσβασης) – Δωρεάν.
3. Β) Δημιουργία «Clusters» (συνέργειες) μέσω της πλατφόρμας B2B του επιμελητηρίου.
4. Επέκταση του Site σε δυναμικό με όλες τις προσθήκες και με ανανεώσεις στις λειτουργίες, για να είναι φιλικό
5. Συστηματικά διοργάνωση για επαφή μεταξύ των μελών και στις συγκεντρώσεις να καλούμε ειδικούς ώστε να ενημερώνουν τα μέλη μας και να λύνουν απορίες τους.
6. Υποστηρίζουμε προγράμματα προώθησης τις επιχειρηματικότητας στα σχολεία, με συμμετοχή σε εκδηλώσεις σχολείων και οργανώνοντας «Διαγωνισμούς Επιχειρηματικής Ιδέας» για μαθητές- σπουδαστές.
7. Δημιουργία εκθετηρίου μονίμου στο χώρο του επιμελητηρίου, με παραχώρηση εξοπλισμένου χώρου, για τη διευκόλυνση των μελών στην παρουσίαση προϊόντων – υπηρεσιών, καθώς και σε συνεννοήσεις με επενδυτές – πελάτες
8. Πρωτοβουλία του επιμελητηρίου σε συνεργασία με κάθε δήμο για θεματική έκθεση προβολής τοπικών προϊόντων.
9. Συμμετοχή σε εκθέσεις εσωτερικού – εξωτερικού και έγκαιρης γνωστοποίησης σε όλα τα μέλη για την συμμετοχή τους με συμβολικό κόστος.
10. Στήριξη των μελών μας σε διεκδικήσεις για ασφαλιστικά θέματα – και ουσιαστική παρέμβαση για το νόμιμο εμποριο.
Τι απο τα παραπάνω έγινε; Επιπλέον, στο τότε σημείωμά του ο Παναγιώτης Λουζιώτης έλεγε:Ο Στόχος μας στις ερχόμενες εκλογές είναι να δημιουργήσουμε το Επιμελητήριο που θέλουμε όλοι οι επιχειρηματίες, και να αναδείξουμε το επιμελητήριο Κορινθίας ως έναν αξιόπιστο και ακούραστο σύμβουλο για κάθε επαγγελματία για κάθε επιχείρηση.
Επετεύχθη ο στόχος αυτός; Η πρόσφατη δήλωση του Γ.Πιέτρη περι χάους στο οποίο πρέπει να μπει τάξη αν μη τι άλλο δεν υποστηρίζει την επίτευξη αυτή! Η παραδοχή του αντιπροέδρου κ. Μουρίκη περί μη ενημέρωση των μελών που έχουν δίκιο να παραπονιούνται, είναι μια παραδοχή ότι λειτούργησαν λάθος, ο δρόμος που πήραν ήταν στραβός!
Η διοίκηση Λουζιώτη χαρακτηρίζεται για τα συνεχή ταξίδια της εντός και εκτός Ελλάδος, όχι πάντα με αποτύπωμα για το επιχειρείν της Κορινθίας, απο παρουσίες που εξυπηρετούν τις δημόσιες σχέσεις και απο εκδηλώσεις στο χώρο του επιμελητηρίου, οι περισσότερες απο φορείς, συλλόγους, κόμματα, πρωτοβουλίες. Η “τομή” ώστε το επιμελητήριο να γίνει ο χώρος των επιχειρηματιών δεν επετεύχθη! Η διοίκηση Λουζιώτη ζητά ψήφο εμπιστοσύνης για να τα καταφέρει μάλλον στα επόμενα χρόνια.
Δυστυχώς όμως, η δοκιμή της στην άσκηση της διοίκησης δεν απέδειξε τίποτε άλλο πέραν του οτι μπορεί απλά να είναι διαχειριστική και λειτουργική μόνο στο κομμάτι του φαίνεσθαι. Τα παράπονα των μελών-επιχειρηματιών που οι οφειλές τους προς το Επιμελητήριο, χρεώθηκαν στην εφορία, είναι μια ακόμα «επιτυχία» της διοίκησης Λουζιώτη. Οι επιχειρηματίες μας λένε ότι δεν είχαν καμμία ενημέρωση, κανένα μεηλ, καμμία προειδοποίηση. Λειτούργησε δηλαδή το Επιμελητήριο εναντίον των επιχειρηματιών που το πληρώνουν; Το ίδιο θεσμικό όργανο που πληρώνεις και υποτίθεται ότι προασπίζεται το συμφέρον σου και τη βιωσιμότητα της επιχείρησής σου, σε στέλνει «αδιαβαστο» στα κιτάπια της εφορίας; Eιναι τα ερωτήματα συμπολιτών μας, που με απογοήτευση βλέπουν τις επιμελητηριακές εκλογές, επιζητώντας κάποιον για Πρόεδρο που όχι μονο θέλει αλλά και μπορεί να σταθεί αντάξιος της εμπιστοσύνης, αρωγός στο πλευρό τους.
Οι επιχειρηματίες έχουν τον τρόπο και την ευκαιρία να επιλέξουν. Συγκρίνοντας στην πράξη την διοίκηση Λουζιώτη με τα όσα προεκλογικά υποσχόταν. Με κανέναν άλλον υποψήφιο.
Γιατί σε αυτές τις εκλογές η διοίκηση Λουζιώτη αναμετράται με τον εαυτό της! Και στα περισσότερα αν όχι όλα τα σημεία, χάνει! Η Επιχειρηματική Ανάπτυξη του 2007 δεν τα κατάφερε. Μετονομάσθηκε σε Επιχειρηματική Δύναμη το 2024. Διαμηνύει δε στο κεντρικό της σύνθημα πως “χτίζει τις βάσεις για σταθερή ανάπτυξη!” Τώρα Πρόεδρε θα χτίσεις; Από το 2021 τι κάνεις; χάθηκαν οι μπετατζήδες τόσα χρόνια;
Η μαρκίζα δεν ήταν ποτέ το πρόβλημα στα του επιμελητηρίου. Ειδικά όταν τα πρόσωπα που πρωτοστατούν, είναι ακριβώς τα ίδια! Κι αυτό θα πρέπει όλοι να το κατανοήσουν!
Η ψήφος είναι ιερή και η επιλογή των Κορίνθιων Επιχειρηματιών.
ΧΒ