Κυριακή, 13 Οκτωβρίου, 2024

Τι είναι η «κοιλάδα υδρογόνου» της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ

- Advertisement -

Το έργο αυτό, συγχρηματοδοτείται απ’ το πρόγραμμα HORIZON EUROPE και το Clean Hydrogen Partnership. Συντονιστής του έργου είναι η Motor Oil. Συμμετέχουν 26 εταίροι από 5 χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Αυστρία, Ολλανδία, Αίγυπτος) και έχει διάρκεια 58 μήνες.

Στόχος του έργου είναι να δημιουργηθεί μια μικρή κοιλάδα υδρογόνου, με γεωγραφική αναφορά το Διυλιστήριο της Motor Oil, στους Αγίους Θεοδώρους της Κορινθίας. Ένα οικοσύστημα υδρογόνου, που θα διασυνδέει τη μονάδα παραγωγής πράσινου υδρογόνου που αναπτύσσει η εταιρεία, με δυνητικούς off – takers επιχειρήσεις, τεχνολογικούς παρόχους, με ΑΕΙ και ερευνητικά ιδρύματα, με φορείς του δημοσίου και με τους ΟΤΑ.

Η ”κοιλάδα υδρογόνου” είναι τοπικό οικοσύστημα για την παραγωγή και μεταφορά υδρογόνου, μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος, αλλά και με χρήσεις που αφορούν τις μεταφορές και τη βιομηχανία. Δίνεται η ευκαιρία, για υλοποίηση πιλοτικών έργων χρήσης υδρογόνου, σε αυτοκίνητα, πλοία, μονάδες ηλεκτροδότησης κλπ.

Τα δεδομένα που θα μαζευτούν απ’ τα πιλοτικά έργα για την ”κοιλάδα υδρογόνου” , θα αξιοποιηθούν, ώστε ο κόσμος να κατανοήσει τον καθοριστικό ρόλο που θα παίξει, μελλοντικά,, το υδρογόνο, για μία ευρωπαϊκή κλιματική ουδετερότητα, για μία ενεργειακή ασφάλεια και για μία αλλαγή του ενεργειακού μείγματος της χώρας.

Στο πρόγραμμα, εντάσσεται, αναφέρει με ανάρτησή του, ο δήμος Λουτρακίου και η λειτουργία 2 υδρογονοκίνητων οχημάτων που θα χρησιμοποιεί ο δήμος. Το έργο TRIERES είναι συνδεδεμένο με το έργο EPHYRA.

Η ηλεκτρόλυση θα ενσωματωθεί στις βιομηχανικές λειτουργίες του διυλιστηρίου της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους.

Στη γραμμή εκκίνησης


Σε γραμμή εκκίνησης βρίσκεται το έργο “Trieres” για να δημιουργηθεί μια κοιλάδα υδρογόνου μικρής κλίμακας στο διυλιστήριο της Motor Oil. Στο 4ετές project συμμετέχουν άλλες 26 εταιρείες (μεταξύ των οποίων Fulgor, Solaris, Avin, ΔΕΗ, ΟΣΥ κ.ά. ) και άλλοι φορείς (Περιφέρεια Πελοποννήσου, Δήμος Λουτρακίου κ.ά.) από έξι χώρες, θα λάβει 8 εκατ. ευρώ από την ΕΕ και εκτιμάται ότι θα κινητοποιήσει επενδύσεις από 115 έως 408 εκατ. ευρώ με μόχλευση. Το υδρογόνο που θα παραχθεί θα δοκιμαστεί σε διάφορες εφαρμογές όπως π.χ. στη βιομηχανία, σε ηλεκτροκίνητο πλοίο, σε υδρογονοκίνητα οχήματα, στην ηλεκτροδότηση ελλιμενισμένων πλοίων κλπ.

Επίσης, ένα ακόμη έργο, το “Ephyra”, με συντονιστή επίσης τη Motor Oil και τη συμμετοχή 10 εταίρων από οκτώ χώρες προβλέπει την εγκατάσταση μονάδας ηλεκτρόλυσης στις εγκαταστάσεις διύλισης στους Αγίους Θεοδώρους για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο ελληνικός όμιλος είναι ο φορέας και του μεγάλου έργου «Blue Med» το οποίο έχει προταθεί για ένταξη στα έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (IPCEI) για τεχνολογίες υδρογόνου.

Σήμερα περί τις 25 κοιλάδες υδρογόνου βρίσκονται σε διάφορα στάδια ανάπτυξης ανά την Ευρώπη. Δύο έχουν χρηματοδοτηθεί από τη Σύμπραξη για το Καθαρό Υδρογόνο ( Clean Hydrogen Partnership) και είναι η κοιλάδα υδρογόνου Heavenn της Ολλανδίας και η κοιλάδα GreenHysland της Μαγιόρκας. Άλλες εννιά αναμένεται άμεσα να λάβουν χρηματοδότηση περίπου 105,4 εκατομμυρίων ευρώ ώστε να ξεκινήσει η υλοποίησή τους.

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog