Τετάρτη, 24 Ιουλίου, 2024

Τελεσίγραφο της ΠΟΕ – ΟΤΑ με «βαρύτατη ατζέντα» αιτημάτων προς τον Υπουργό Εσωτερικών

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν αντέχει άλλη θεσμική απαξίωση από την κυβέρνηση που οδηγεί σε εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων σε βάρος του Δημοσίου συμφέροντος

- Advertisement -

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. συναντήθηκε, με τον uπουργό Εσωτερικών,Θοδωρή Λιβάνιο.

Στην συνάντηση συμμετείχε και η υφυπουργός ,Παρασκευή Χαραλαμπογιάννη. Κατά την διάρκεια της συνάντησης τέθηκαν τα σοβαρά προβλήματα που απασχολούν τους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Συγκεκριμένα, η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. κατέθεσε στον κ. Λιβάνιο υπόμνημα με τα αιτήματα, οικονομικά και θεσμικά, που αφορούν τόσο στη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όσο και στην καθημερινότητα των εργαζομένων σε αυτή.

Έγινε ωστόσο, μεταξύ των δύο πλευρών, συζήτηση για τα φλέγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι εργαζόμενοι, τα οποία και χρήζουν άμεσης επίλυσης προκειμένου να αποφευχθούν δυσάρεστες καταστάσεις.

Η οικονομική υποβάθμιση των εργαζομένων, η έλλειψη προσωπικού σε όλες πλέον τις υπηρεσίες σε σημείο αδυναμίας ανταπόκρισης σε σημαντικούς τομείς προσφορά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και η ανάγκη μονιμοποίησης εργαζομένων που είναι μετά από χρόνια δομικά στοιχεία λειτουργίας των Δήμων ήταν στην κορυφή της ατζέντας.

Τέθηκαν επίσης πολλά ζητήματα από την επέκταση της εντοπιότητας στις προκηρύξεις των Δήμων, την αποσυμφόρηση του Α.Σ.Ε.Π. και την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Σ.Σ.Ε.), μέχρι την αποζημίωση των εργαζομένων για αποστάσεις που διανύουν καθημερινά για μετακινήσεις τους και την Υγεία και Ασφάλεια των εργαζομένων.

Σ΄ανακοίνωση της , η ΠΟΕ-ΟΤΑ , τονίζει , « ευελπιστούμε ότι, η άμεση πράγματι ανταπόκριση του κ. Θοδωρή Λιβάνιου στο αίτημα της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. για συνάντηση και η δέσμευσή του για στενή συνεργασία για επίλυση προβλημάτων που αποδέχθηκε πως υπάρχουν, αντανακλά και την πρόθεση του να ασχοληθεί με τα προβλήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και να δώσει άμεσα λύσεις. Δικαιολογημένη η επιφυλακτικότητα όλων με βάση την εμπειρία «συνεργασίας» με την προκάτοχό του Υπουργό Εσωτερικών κα Νίκη Κεραμέως η οποία στην πρώτη συνάντηση με την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της δήλωσε πως «… δεν πρόλαβε να ασχοληθεί και να ενημερωθεί για την Τοπική Αυτοδιοίκηση». Τελικά έφυγε… και δεν ασχολήθηκε!!!
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν αντέχει άλλη θεσμική απαξίωση από την κυβέρνηση που οδηγεί σε εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων σε βάρος του Δημοσίου συμφέροντος. Δεν μπορεί να δείξει άλλη ανοχή στον εμπαιγμό και την κοροϊδία. Σε κάθε περίπτωση, οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε επαγρύπνηση και αναμένουν τα λόγια να γίνουν επιτέλους πράξεις».

Το υπόμνημα

Α. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ:

  1. Γενναίες αυξήσεις στους μισθούς μας, ώστε να αντιμετωπιστεί το κύμα ακρίβειας και αισχροκέρδειας.
  2. Επαναφορά του 13ουκαι 14ου μισθού.
  3. Μισθολογική αναγνώριση της διετίας 2016-2017.
  4. Επαναφορά των 37,5 ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησης χωρίς ανάλογη μείωση των αποδοχών.
  5. Την ΡΙΖΙΚΗ αλλαγή του φορολογικού συστήματος της χώρας μας, ώστε να μπει ένα τέλος στη φοροδιαφυγή, την φοροκλοπή και τη φορολογική καταιγίδα που επιβαρύνει εξοντωτικά μόνο τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και τους μικρομεσαίους ελεύθερους επαγγελματίες, σε αντίθεση με την οικονομική ελίτ που συνεχίζει να απολαμβάνει τα προνόμιά της.
  6. Αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ με προσαύξηση 3.000 ευρώ για κάθε παιδί.
  7. Άμεση αύξηση του ποσού του Επιδόματος Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας. Καμία κατάργηση ή περικοπή από τους σημερινούς δικαιούχους. Ένταξη στους δικαιούχους του επιδόματος και υπαγωγή στο καθεστώς ασφάλισης των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (Β.Α.Ε.) και άλλων ειδικοτήτων εργαζομένων λόγω της φύσης της εργασίας τους.
  8. Τροποποίηση των διατάξεων του Ν.4354/2015 σχετικά με την μισθολογική εξέλιξη του προσωπικού των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού που έχει υπαχθεί στο καθεστώς των Β.Α.Ε. σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν.3660/2008, ώστε να συνεχιστεί (διατηρηθεί) η χορήγηση των πλασματικών μισθολογικών κλιμακίων.
  9. Αναγνώριση των Συμβάσεων Μίσθωσης Έργου ως προϋπηρεσία με όλες τις συνέπειες.
  10. Προσμέτρηση του χρόνου απασχόλησης των πτυχιούχων Α.Ε.Ι. καΙ Τ.Ε.Ι. με Συμβάσεις Μίσθωσης Έργου, εξαρτημένης εργασίας ή οποιασδήποτε άλλης μορφής με τον Ο.Α.Ε.Δ., την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε., το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και την Κ.Ε.Δ.Ε., κατά το χρονικό διάστημα 1997-1999 για την προετοιμασία και επιτυχή υλοποίηση του Ν.2539/1997 (Πρόγραμμα Ι. Καποδίστριας), ως προϋπηρεσία για μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη καθώς και ως συντάξιμης υπηρεσίας.
  11. Αναγνώριση μισθολογικά και βαθμολογικά όλων των χρόνων προϋπηρεσίας που είχαν στον Ιδιωτικό Τομέα και αποτελούσε τυπικό προσόν για την πρόσληψη τους στους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού των Λογιστών, για την εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος (προκήρυξη 7/5Κ/2003).
  12. Αποσύνδεση του μισθού από την αντιδραστική αξιολόγηση και στοχοθεσία. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη.
  13. Οι δαπάνες για την ανανέωση του Π.Ε.Ι. και της κάρτας ηλεκτρονικού ταχογράφου των Δημοτικών υπαλλήλων να βαρύνουν τους Δήμους.
  14. Τροποποίηση του άρθρου 20 του Ν.4354/2015 (υπερωριακή εργασία) όπως ισχύει, ώστε να μην υπάρχει περιορισμός στην υπερωριακή απασχόληση σε όσες υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού (Καθαριότητα, Νεκροταφεία, Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων, Σταθμοί Μεταφόρτωσης κ.λπ.) λειτουργούν όλες τις ημέρες του μήνα, σε 24ωρη βάρδια σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 36 του Ν.3584/2007.
  15. Αύξηση της αποζημίωσης της υπερωριακής απασχόλησης, της απασχόλησης κατά τις αργίες και εξαιρέσιμες, καθώς και της απασχόλησης νυκτερινού ωραρίου.
  16. Αυστηρή εφαρμογή του άρθρου 49 του Ν.3979/2011 που προβλέπει την κατά προτεραιότητα καταβολή των αποδοχών του προσωπικού των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού.
  17. Κατάργηση της διάκρισης που υπάρχει στη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων, όπου οι υπάλληλοι κατηγορίας Π.Ε. και Τ.Ε. ανεβαίνουν ένα μισθολογικό κλιμάκιο κάθε δυο (2) χρόνια ενώ οι Δ.Ε. και Υ.Ε. κάθε τρία (3) χρόνια. Μισθολογική εξέλιξη για όλους κάθε δυο (2) χρόνια υπηρεσίας.
  18. Αποζημίωση των Μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (Υ.Σ) κατά ανάλογο τρόπο με τον τρόπο αμοιβής των Μελών των Πειθαρχικών Συμβουλίων.
  19. Κατάργηση της «ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας», σύμφωνα με την οποία οι μόνιμοι υπάλληλοι του Δημοσίου, των Ν.Π.∆.∆., των Ο.Τ.Α., καθώς και οι υπάλληλοι όλων των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών και των Ν.Π.Ι.Δ., πληρώνουν ένα χαράτσι κάθε μήνα που ανέρχεται σε ποσοστό 2% επί των τακτικών αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων.
  20. Άμεση κατάργηση του ΕΝ.Φ.Ι.Α. και όλων των χαρατσιών που επιβλήθηκαν σε μισθωτούς και συνταξιούχους. Επαναφορά του φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
  21. Αύξηση και επέκταση του Επιδόματος Παραμεθορίου στο σύνολο των υπαλλήλων.
  22. Κατάργηση όλων των μη ανταποδοτικών εισφορών (Τ.Π.Δ.Υ., Ο.Α.Ε.Δ., Εισφορά Αλληλεγγύης της περ.α της παρ.2 του άρθρου 38 του Ν.3986/2011 2% για την καταπολέμηση της ανεργίας, κ.λπ.).
  23. Αναγνώριση και μισθολογικά της προϋπηρεσίας στον Ιδιωτικό Τομέα.
  24. Αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας (π.χ. Αναπτυξιακές) των εργαζομένων που μονιμοποιήθηκαν στο Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι».
  25. Άμεση αντιμετώπιση των δαπανών μετακίνησης μεγάλου αρΙθμού εργαζομένων, κυρίως Καλλικρατικών, Νησιωτικών ή Ορεινών Δήμων που αναγκάζονται καθημερινά να μετακινούνται δεκάδες χιλιόμετρα για να βρεθούν στην έδρα του Δήμου όπου είναι υποχρεωμένοι από 1-1-2011 να παρέχουν τις υπηρεσίες τους. Νομοθετική ρύθμιση χορήγησης «πάγιων οδοιπορικών» για τις «εντός έδρας» κινήσεις εντός της έδρας-πόλης της υπηρεσίας, σε όλους τους συναδέλφους, που ασκούν καθήκοντα που τους υποχρεώνουν σε μετακινήσεις για υπηρεσιακούς λόγους με την χρήση ιδιόκτητων μέσων μεταφοράς.
  26. Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης στις περιπτώσεις χρήσης Ι.Χ. αυτοκινήτου για την εκτέλεση της υπηρεσίας κατ’ ελάχιστο στα 0,40 €/χλμ, ώστε να καλύπτεται το πολύ αυξημένο κόστος των καυσίμων, αλλά και των φθορών, της συντήρησης κ.λπ. των οχημάτων μας.
  27. Αύξηση της ημερήσιας αποζημίωσης κατά 50%. Οι ημερήσιες αποζημιώσεις των 40,00 € ή 20,00 € ή 10,00 € κατά περίπτωση αποτελούν εμπαιγμό για τις ανάγκες των εργαζομένων.
  28. Προπληρωμή όλων των εξόδων και αποζημιώσεων κίνησης. Διπλασιασμό των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας ανά έτος για όλες τις ειδικότητες. Αναπροσαρμογή της ανώτατης αποζημίωσης ξενοδοχείων, ειδικά στις τουριστικές περιοχές. Να θεωρείται εκτός έδρας μετακίνηση και η άνω των τριάντα (30) χιλιομέτρων για την ηπειρωτική χώρα. Να θεωρείται ως έδρα του μισθωτού ο τόπος όπου παρέχει την εργασία του και σε κάθε περίπτωση ο πραγματικός τόπος εκκίνησης της μετακίνησης του, προκειμένου να αντιμετωπιστούν σχετικές στρεβλώσεις. Να μειωθεί η χιλιομετρική απόσταση στα 120 χλμ ως προϋπόθεση κάλυψης εξόδων διανυκτέρευσης.
  29. Υπεράσπιση του Δημόσιου ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού συστήματος και του συστήματος Δημόσιας Υγείας. Άμεση και γενναία χρηματοδότηση προκειμένου να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τους δικαιούχους. Αποκατάσταση των μεγάλων απωλειών στις κύριες, επικουρικές συντάξεις και στο εφάπαξ. Να σταματήσει και να ανακληθεί κάθε Νομοθετική πρωτοβουλία για την ιδιωτικοποίηση της Επικουρικής Ασφάλισης. Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. Στήριξη των εσόδων του e-Ε.Φ.Κ.Α. από τον κρατικό προϋπολογισμό και αντιμετώπιση του συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης με κοινωνικούς και όχι δημοσιονομικούς όρους. Συνολικός σχεδιασμός και αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του e-Ε.Φ.Κ.Α., για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες και να βελτιώσουν την καθημερινότητα των ασφαλισμένων.

Β. ΘΕΣΜΙΚΑ:

  1. Διαμόρφωση ενός σύγχρονου, δημοκρατικού Κώδικα των Υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού. Ενός Κώδικα που θα υπερασπίζεται το Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα των υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. θα καλύπτει τις ανάγκες των εργαζομένων, θα διασφαλίζει σταθερές εργασιακές σχέσεις, τα δικαιώματα των εργαζομένων και θα δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
  2. Θεσμική κατοχύρωση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (Σ.Σ.Ε.) και των Ειδικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (Ε.Σ.Σ.Ε.) που υπογράφει η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. Κατάργηση της διάταξης που επιτρέπει σε άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις με μια δήλωσή τους να προσχωρούν, σφετερίζοντας τις Σ.Σ.Ε. που υπογράφει μετά από αγώνες η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.
  3. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την αντιμετώπιση των τεραστίων ελλείψεων και της ερήμωσης που παρατηρούνται σε πολλές υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. λόγω της απαγόρευσης των προσλήψεων αλλά και της εφαρμογής της κινητικότητας. Αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων και των Συμπράξεων Δημόσιου με Ιδιωτικό Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.). Απελευθέρωση των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες και Δομές των Δήμων. Προστασία των εργαζομένων ΑΜΕΑ.
  4. Μονιμοποίηση των συμβασιούχων εργαζόμενων που απασχολούνται για πολλά χρόνια με επαναλαμβανόμενες συμβάσεις μέσω των Προγραμμάτων Ε.Σ.Π.Α. (Κ.Δ.Α.Π., Κ.Δ.Α.Π.-Μ.Ε.Α., ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ, Π.Α.Γ.Ο., Σχολικές Καθαρίστριες, Καθαριότητα κ.λπ.) που αποδεδειγμένα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
  5. Κατάργηση της «διάταξης Βορίδη» (άρθρο 37 του Ν.4915/2022), η οποία υποχρεώνει τους Δήμους να εξαντλούν κάθε ένδικο μέσο κατά δικαστικών αποφάσεων που δικαιώνουν εργασιακές διεκδικήσεις εργαζομένων.
  6. Αποσυμφόρηση του Α.Σ.Ε.Π. Έκδοση των προκηρύξεων από τους ιδίους τους Δήμους στις εγκεκριμένες θέσεις λόγω μεγάλης καθυστέρησης στην έκδοση των προκηρύξεων και των αποτελεσμάτων από το ΑΣΕΠ.
  7. Επέκταση της εντοπιότητας στις προκηρύξεις των δήμων με πληθυσμό έως 20.000 κατοίκους.
  8. Κατάργηση των αντεργατικών Νόμων Γεωργιάδη, Χατζηδάκη και Αχτσιόγλου.
  9. Κατάργηση κάθε σχετικής διάταξης με την ίδρυση και λειτουργία των «Αναπτυξιακών Οργανισμών», ώστε να μπει τέλος σε κάθε προσπάθεια εκχώρησης αρμοδιοτήτων των Ο.Τ.Α. άμεση ή έμμεση.
  10. Υποχρεωτική σύνταξη νέων σύγχρονων Οργανισμών ΕσωτερΙκής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.), σε όλους τους Ο.Τ.Α. όπου θα προβλεφθούν εκ νέου κενές οργανικές θέσεις σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε Δήμου για την σωστή λειτουργία του.
  11. Άμεση έναρξη των διαδικασιών για την αξιοκρατική και με διαφάνεια επιλογή των Προϊσταμένων σε όλες τις οργανικές μονάδες των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού προκειμένου να μπει οριστικό τέλος στις αυθαίρετες τοποθετήσεις από τους αιρετούς.
  12. Η κινητικότητα και η αξιολόγηση να εξυπηρετούν τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας με αξιοκρατία και αντικειμενικά κριτήρια και όχι τις κυβερνητικές προθέσεις της τιμωρίας ή της επιβράβευσης των ημετέρων και της συρρίκνωσης του Δημοσίου και τον έλεγχο της Διοικητικής Ιεραρχίας.
  13. Νέο θεσμικό πλαίσιο για την αξιολόγηση των εργαζομένων στους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού. Η αξιολόγηση να έχει μοναδικό στόχο την αναβάθμιση του ρόλου των εργαζομένων και των υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. Όχι σε συγκριτική- τιμωρητική αξιολόγηση που στόχο έχει την συρρίκνωση του ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα της. Άμεση ενεργοποίηση της Διϋπουργικής Ομάδας Εργασίας που συστάθηκε με την κοινή Υπουργική Απόφαση του 2019 για την εξειδίκευση της εφαρμογής των Ν.4369/2016 και Ν.4440/2016 στους Δήμους της χώρας, με στόχο να ληφθούν υπόψη το εύρος των αρμοδιοτήτων και οι ιδιαίτερες συνθήκες απασχόλησης των εργαζομένων κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.
  14. Κατάργηση της παρ.δ του άρθρου 46 του Ν.4674/2020 σύμφωνα με την οποία η επιλογή Προϊσταμένων οργανικών μονάδων των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού, επιπέδου Διεύθυνσης, διενεργείται από τα Συμβούλια Επιλογής Προϊσταμένων (Σ.Ε.Π.) στα οποία συμμετέχει ο Γενικός Γραμματέας του οικείου Δήμου και εν ελλείψει ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου της έδρας του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου, με αναπληρωτή το Γενικό Γραμματέα άλλου Δήμου της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος ορίζεται από τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Κατάργηση της δομημένης συνέντευξης, ο συντελεστής της οποίας υπερκαλύπτει κάθε τυπικό προσόν των υποψηφίων προϊσταμένων οδηγώντας σε γενικευμένα φαινόμενα αναξιοκρατίας και κομματισμού.
  15. Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου, βάσει του οποίου η αξιολόγηση των υπαλλήλων συνδέεται με την μισθολογική και βαθμολογική τους εξέλιξη, καθώς και την επιλογή τους σε θέσεις ευθύνης, όπως ενδεικτικά το θεσμικό αυτό πλαίσιο αποτυπώνεται στις διατάξεις του άρθρου 12 του Ν.4354/2015, της παρ.5 του άρθρου 82 και των άρθρων 83, 84, 85 του Ν.3528/2007, καθώς και τα άρθρα 87,88 και 89 του Ν.3584/2007, όπως ισχύουν.
  16. Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν.4808/2021) που περιστέλλει εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες.
  17. Εκσυγχρονισμός της Νομοθεσίας για την προστασία της Υγείας και της Ασφάλειας των εργαζόμενων στους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού. Τροποποίηση του Κώδικα Νόμων για την Υγεία και Ασφάλεια των εργαζομένων (Ν.3850/2010) στους χώρους εργασίας, σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής του άρθρου 97 του Ν.4483/2017, που είχε συγκροτηθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών και συμμετείχε η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και η Κ.Ε.Δ.Ε. Αυστηρή τήρηση της ισχύουσας Νομοθεσίας για την Υγεία και Ασφάλεια των εργαζομένων μετά και τα συνεχή θανατηφόρα Εργατικά Ατυχήματα. Άμεση παρέμβαση των ελεγκτικών μηχανισμών του Υπουργείου Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) στις υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που αρνούνται συστηματικά να την εφαρμόσουν. Δεσμευτική διαδικασία καταγγελιών, ελέγχων και πορισμάτων, με άμεση κοινοποίηση στον Εισαγγελέα. Να συνταχθούν άμεσα και υποχρεωτικά Εκθέσεις Επαγγελματικού Κινδύνου και Επαγγελματικών Ασθενειών. Αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού των Δήμων που μέσω της απαξίωσης του αποτελεί σημαντικό παράγοντα επικινδυνότητας για εργαζόμενους και πολίτες.
  18. Νομοθετική αναγνώριση του Εργατικού Ατυχήματος και της Επαγγελματικής Ασθένειας στους εργαζόμενους των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού.
  19. Διαφωνούμε και αντιδρούμε σε κάθε προσπάθεια επιβολής της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας.
  20. Άμεση επαναφορά του Προληπτικού Ελέγχου των δαπανών των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Κατάργηση των άρθρων 203 καΙ 204 του Ν.4555/2018 όπου προβλέπεται ότι, οι Προϊστάμενοι των Οικονομικών Υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού έχουν την κύρια καΙ αποκλειστΙκή ευθύνη για όλα τα οικονομικά θέματα, απαλλάσσοντας από κάθε ευθύνη τους αιρετούς. Η μεταβίβαση όλων των ευθυνών στους υπαλλήλους σε συνδυασμό με την κατάργηση του Προληπτικού Ελέγχου καθιστά αναπόφευκτα τους Π.Ο.Υ. εξιλαστήρια θύματα. Σε κάθε άλλη περίπτωση οι αρμόδιοι υπάλληλοι που επιφορτίζονται με τον έλεγχο εκκαθάρισης, έκδοση και πληρωμή χρηματικών ενταλμάτων θα πρέπει να ευθύνονται για κάθε ζημιά που προκαλείται μόνο από βαριά αμέλεια ή δόλο, όπως ισχύει για τους υπαλλήλους του υπόλοιπου Δημόσιου Τομέα (άρθρο 85 του Ν.4446/2016).
  21. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής σχέσης εργασίας προγραμμάτων ανακύκλωσης των ανέργων, καθώς και ενοικιαζόμενης εργασίας στις Υπηρεσίες του Δημοσίου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Μια ενιαία και μόνιμη σχέση εργασίας (Δημοσίου Δικαίου) με πλήρη μισθολογικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και εργασιακά δικαιώματα.
  22. Να μπει τέλος στις συνεχείς αποφάσεις των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού για την ιδιωτικοποίηση του Ηλεκτροφωτισμού (LED) και των Υπηρεσιών Πρασίνου.
  23. Πρόγραμμα χρηματοδότησης των Δήμων για αντικατάσταση του απαρχαιωμένου μηχανολογικού εξοπλισμού και των οχημάτων αποκομιδής απορριμμάτων.
  24. Υπεράσπιση με κάθε τρόπο και διαδικασία του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα της Διαχείρισης των Στερών Αποβλήτων. Είμαστε αντίθετοι στις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.) και στην εισαγωγή της θερμικής επεξεργασίας (καύση). Το κέρδος των μεγαλοεργολάβων ζημιώνει και δεν προστατεύει το περιβάλλον.
  25. Περιφερειακό σχεδιασμό για τη Διαχείριση των Απορριμμάτων με προσδιορισμένους χώρους και πληθυσμιακές ενότητες που να εξυπηρετούν συνολικά την Αττική, με Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα και με βάση την διαλογή στη πηγή. Στο ΠΕ.Σ.Δ.Α. τα μεγάλα έργα, όπως οι Χ.Υ.Τ.Υ. και οι Μ.Ε.Α. θα πρέπει να είναι ονοματισμένα και με σχετικό προϋπολογισμό, σύμφωνα με τη δυναμικότητά τους.
  26. Άμεση χωροθέτηση νέων χώρων τελικής διάθεσης στην Αττική που έχουν καθυστερήσει απαράδεκτα με αποτέλεσμα να υπάρχει πλέον σοβαρός κίνδυνος να οδηγηθούμε σε κρίση απορριμμάτων που θα αποτελέσει υγειονομική βόμβα τεραστίων διαστάσεων. Βρισκόμαστε στο 2024 και η εξάντληση του χώρου της Β΄ Φάσης στο Χ.Υ.Τ.Α. της Φυλής είναι πλέον θέμα λίγων μηνών, με ορατό τον κίνδυνο να μην έχουμε χώρο εναπόθεσης των 5.500 χιλιάδων τόνων απορριμμάτων ημερησίως που διαχειρίζεται ο Ε.Δ.Σ.Ν.Α.
  27. Άμεση χωροθέτηση των Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων (Μ.Ε.Α.) που προβλέπονται στον ΠΕ.Σ.Δ.Α., ώστε τα έργα να καταστούν ώριμα προς χρηματοδότηση. Για τις μονάδες αυτές και όπου η χρηματοδότηση δεν επαρκεί να διατεθούν κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
  28. Άμεση ανάληψη πρωτοβουλίας από την κυβέρνηση και τους φορείς των Ο.Τ.Α. για την προώθηση κατασκευής των Κ.Δ.Α.Υ. και των μονάδων μηχανικής ανακύκλωσης και κομποστοποίησης, που προβλέπονται στους Περιφερειακούς σχεδιασμούς και να μην περιορίζονται στην κατασκευή Χ.Υ.Τ.Α. ή Χ.Υ.Τ.Υ.
  29. Αυστηρή εφαρμογή της νομοθεσίας για τη διαχείριση των Επικίνδυνων Ιατρικών Αποβλήτων (Ε.Ι.Α.). Ενίσχυση του ρόλου της εγκατάστασης του Ε.Δ.Σ.Ν.Α. για την αποτέφρωση. Προστασία της υγείας των πολιτών, των εργαζομένων και του περιβάλλοντος, από την ανεξέλεγκτη διάθεσή τους. Να συμπεριλάβουν οι Δήμοι νέες δράσεις στο επίπεδο των τριών βασικών προτεραιοτήτων της ιεράρχησης (πρόληψη, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση-κομποστοποίηση).
  30. Άμεση επιστροφή της αρμοδιότητας της Ανακύκλωσης στους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού με διεύρυνση του αντικειμένου, σύμφωνα με τις προτάσεις και των Οικολογικών Οργανώσεων.
  31. Συμμετοχή εκπροσώπου των εργαζομένων στα Διοικητικά Συμβούλια των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.).
  32. Κατάργηση του Νομοθετικού πλαισίου του άρθρου 61 του Ν.3979/2011, άρθρο 178 του Ν.4635/2019, άρθρο 117 του Ν.4674/2020 όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 57 του N.4795/2021 με το οποίο επιχειρείται η εκχώρηση της αποκομιδής και μεταφοράς των στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων και δημοτικών κτιρίων, συντήρησης χώρων πρασίνου, ηλεκτροφωτισμού, καθώς και ταφής και ανακομιδής νεκρών σε ιδιώτες και η κατάργηση του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα των συγκεκριμένων δημοτικών αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών.
  33. Κατάργηση του Νομοθετικού πλαισίου (άρθρο 178 του Ν.4635/2019, άρθρο 117 του Ν.4674/2020 και άρθρο 40 του Ν.4735/2020) που δίνει το δικαίωμα στους Δήμους, μέσω των Δημοτικών Επιτροπών να ιδιωτικοποιούν υπηρεσίες και αρμοδιότητες των Ο.Τ.Α. και να εκχωρούν τον μηχανολογικό τους εξοπλισμό σε ιδιώτες.
  34. Κατάργηση του άρθρου 13 του Νόμου 4337/2015 «Μέτρα για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» σύμφωνα με το οποίο απαλλάσσονται οι «ιδιώτες-επενδυτές» από τα ανταποδοτικά τέλη των Δήμων.
  35. Κατάργηση του άρθρου 40 του Ν.4735/2020 που δίνει το δικαίωμα στους Δήμους, να εκχωρούν τον μηχανολογικό τους εξοπλισμό σε ιδιώτες.
  36. Κατάργηση της διάταξης του άρθρου 43 του Ν.4257/2014 για την εκχώρηση και ενεχυρίαση των ανταποδοτικών τελών.
  37. Κατάργηση του Νόμου για την υποστήριξη των Τεχνικών Υπηρεσιών, Υπηρεσιών Δόμησης των Δήμων από Αναπτυξιακούς Οργανισμούς (Ν.4674/2020 όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.4735/2020).
  38. Κατάργηση της διάταξης του άρθρου 100 παρ.1 του Ν.3584/2007, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 84 του Ν.4483/2017 και από το άρθρο 69 του Ν.4795/2021), σύμφωνα με την οποία «Tο αρμόδιο για τον διορισμό όργανο μπορεί, τηρουμένου του προβαδίσματος των βαθμών, να ορίσει ως αναπληρωτή Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης, που απουσιάζει ή κωλύεται, έναν από τους Προϊσταμένους των υποκείμενων οργανικών μονάδων.» Δηλαδή κατάργηση της διακριτικής ευχέρειας του Δημάρχου να ορίζει επί ομοιόβαθμων όποιον θέλει, οπότε η αναπλήρωση να γίνεται από τον ανώτερο κατά βαθμό Προϊστάμενο των υποκείμενων οργανικών μονάδων και επί ομοιόβαθμων από τον Προϊστάμενο που έχει ασκήσει για περισσότερο χρόνο καθήκοντα Προϊσταμένου.
  39. Συμμετοχή εκπροσώπου των εργαζομένων στους Δήμους στην Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 του Ν.3463/2006 η οποία ασκεί έλεγχο νομιμότητας, στις αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης επί των ειδικών διοικητικών προσφυγών.
  40. Κατάργηση της παρ.3 του άρθρου 52 του Ν.4674/2020, (όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 35 του Ν.4795/2021), σύμφωνα με την οποία η νομική υποστήριξη δεν παρέχεται σε περίπτωση πράξεων ή παραλείψεων, για τις οποίες έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος του εναγόμενου υπαλλήλου, ύστερα από καταγγελία εκ μέρους δημόσιας υπηρεσίας ή ανεξάρτητης αρχής.
  41. Επαρκή στελέχωση των Τεχνικών Υπηρεσιών (Τ.Υ.) και των Υπηρεσιών Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) με Μηχανικούς όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων, καθώς και με το αναγκαίο προσωπικό όλων των εμπλεκομένων κλάδων, με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας κατά προτεραιότητα από επιλαχόντες της προκήρυξης 13Κ/2021 και επιτυχόντες του πρόσφατου γραπτού διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π..
  42. Τροποποίηση του Ν.5021/2023 σύμφωνα με την οποία εξαιρούνται απαραίτητες ειδικότητες, όπως οι Πολεοδόμοι-Χωροτάκτες και οι Μηχανολόγοι, Ηλεκτρολόγοι Π.Ε. και Τ.Ε. κ.α.
  43. Κατάργηση του νομικού πλαισίου που επιτρέπει τις προσωρινές και νομικά επισφαλείς ή αμφισβητούμενες λύσεις ανάθεσης καθηκόντων Δημόσιας Αρχής σε Συμβασιούχους Έργου, ή στην Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε., ή στους «Αναπτυξιακούς Οργανισμούς» με τις οποίες θα δημιουργηθούν τεράστια θέματα νομιμότητας με τις εκδοθείσες Διοικητικές Πράξεις (οικοδομική άδεια, έκθεση επικινδύνου, έκθεση αυτοψίας αυθαίρετης κατασκευής, κ.λπ.).
  44. Επανεξέταση των επιπέδων της λειτουργίας των Υπηρεσιών Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) από τους Δήμους σε συνάρτηση με τη λειτουργία των Παρατηρητηρίων Δόμησης.
  45. Κωδικοποίηση και απλοποίηση της πολεοδομικής Νομοθεσίας, προσβάσιμης σε όλους. Ειδικά μετά τον πρόσφατο Ν.5021/2023 έχουν δημιουργηθεί πρόσθετα προβλήματα, όπως η συνέχιση της Διοικητικής Υποστήριξης, οι Διαδημοτικές Συμβάσεις κ.λπ. Υποχρεωτική προέγκριση άδειας για όλες τις Κατηγορίες (1,2 και 3) από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.).
  46. Απαλλαγή από τις αποκλειστικές προθεσμίες ολίγων ημερών, που προβλέπει κατά περίπτωση ο νέος Πολεοδομικός Νόμος 4759/2020, οι οποίες είναι ανεφάρμοστες και ανεδαφικές, τουλάχιστον μέχρι να συγκροτηθούν και να στελεχωθούν οι υπηρεσίες.
  47. Συγκρότηση υπηρεσιών Δημοτικής Αστυνομίας σε όλους τους Δήμους, και επίσπευση των προσλήψεων προσωπικού σε αυτές.
  48. Κατάργηση του Εσωτερικού Ελέγχου. Η ανάθεση του «Εσωτερικού Ελέγχου», που ουσιαστικά αφορά τον διοικητικό έλεγχο όλων των υπηρεσιών, με αδιαφανείς διαδικασίες, είτε σε συγκεκριμένα «Γραφεία» ιδιωτών, είτε σε καθοδηγούμενα «Αυτοτελή Τμήματα» πλήρως ελεγχόμενα από τον Δήμαρχο, δεν είναι αποδεκτός. Οι αιρετοί αφού κατάργησαν τον προληπτικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο εισάγουν έλεγχο κομμένο και ραμμένο στα «μέτρα τους».
  49. Κατάργηση του «Νόμου Γαβρόγλου» για την υποχρεωτική δίχρονη Προσχολική Αγωγή και την υποχρεωτική ένταξη των Προνηπίων στα Νηπιαγωγεία.
  50. Βελτίωση των συνθηκών εργασίας (εξοπλισμός, σύγχρονα και λειτουργικά κτίρια κ.λπ.) και αυστηρή τήρηση αναλογιών Νηπίων-Βρεφών και Παιδαγωγών σύμφωνα με τον Πρότυπο Κανονισμό Λειτουργίας των Παιδικών Σταθμών και λήψη αυστηρών μέτρων για όσους δεν τις εφαρμόζουν ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής διαβίωση των παιδιών μέσα στους Παιδικούς Σταθμούς.
  51. Κατάργηση των τροφείων.
  52. Κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Παιδαγωγών Προσχολικής Αγωγής.
  53. Υπεράσπιση του Πρότυπου Κανονισμού Λειτουργίας των Δημοτικών Βρεφονηπιακών και Παιδικών Σταθμών και των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
  54. Πλήρη απλοποίηση της διαδικασίας μετακίνησης των εργαζομένων του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών (Δ.Υ.Π.) και σε άλλες υπηρεσίες των οικείων Δήμων, που μέχρι σήμερα παρέχεται με βάσει τη διαδικασία της παρ.3α του άρθρου 261 του Ν.4555/2018, έτσι ώστε να μπορούν να μετακινούνται άμεσα για να σταδιοδρομούν και να αξιοποιούνται και σε άλλες οργανικές μονάδες χωρίς να υποβάλλουν αίτηση μετάταξης κλάδου. Ισότιμη υπηρεσιακή εξέλιξη στη Διοικητική Ιεραρχία άλλων Διευθύνσεων και Τμημάτων με βάση τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.) του κάθε Δήμου, δυνατότητα που ήδη παρέχεται με το άρθρο 29 του Ν.4369/2016.
  55. Είμαστε αντίθετοι στην μεταφορά ιεραρχικά και οργανικά των υπαλλήλων Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών (Δ.Υ.Π.) στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στην στελέχωση εκατοντάδων Κ.Ε.Π. πανελλαδικά, με άτομα εξωτερικών ιδιωτών αναδόχων για την παροχή υπηρεσιών του έργου «Δράσεις αξιοποίησης υπηρεσιών του GOV.GR» μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και «προτάσεις ανακατανομής στελεχών των Κ.Ε.Π. ανάλογα με τις ανάγκες» αλλά και «εκπαίδευση υπαλλήλων των Κ.Ε.Π.» και στην μετατροπή των Κ.Ε.Π. σε Κέντρα Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ευάλωτων Ομάδων στη Ψηφιακή Διακυβέρνηση, κάτι το οποίο δεν προβλέπεται από το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Κ.Ε.Π., με ταυτόχρονη ανάθεση του έργου σε ιδιώτες με δικό τους εξοπλισμό, για να ενημερώνουν τους πολίτες σχετικά με την πύλη GOV.GR. Εν κατακλείδι, σε κάθε ενέργεια που προετοιμάζει και αποσκοπεί στην πλήρη ιδιωτικοποίηση των Κ.Ε.Π.!
  56. Συμπερίληψη των αρχηγών μονογονεϊκών οικογενειών στις εξαιρέσεις του άρθρου 4, παρ.4 του Ν.4440/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ώστε να δύνανται οι αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών να απευθύνουν αιτήσεις αποσπάσεων-μετατάξεων στην Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας με κοινωνικά κριτήρια.
  57. Υπεράσπιση της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς. Άμεσα μέτρα για την ρύθμιση των δανείων των εργαζομένων που πλέον αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους μετά τη δραματική μείωση των αποδοχών τους.
  58. Να σταματήσει η περικοπή πόρων από τους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού σε συνδυασμό με την προσθήκη αρμοδιοτήτων, καθώς με την πολιτική αυτή οδηγούνται μαθηματικά σε θεσμική και οικονομική εξαθλίωση.
  59. Υπεράσπιση του Δημόσιου ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού συστήματος και του συστήματος Δημόσιας Υγείας. Άμεση και γενναία χρηματοδότηση προκειμένου να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τους δικαιούχους. Αποκατάσταση των μεγάλων απωλειών στις κύριες, Επικουρικές Συντάξεις και στο Εφάπαξ.
  60. Συνεχής επιμόρφωση του υπηρετούντος προσωπικού μέσω του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Ε.Κ.Δ.Δ.Α.
  61. Καθιέρωση εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών ουσιαστικού διαύλου επικοινωνίας και συνεργασίας για την επίλυση των προβλημάτων των εργαζομένων και του θεσμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog