Πέμπτη, 18 Ιουλίου, 2024

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΤΙ; – κύκλοι δια βίου μάθησης στην Κόρινθο Πόλη που Μαθαίνει

ΣΥΝΟΨΗ ΚΑΙ VIDEO ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ:

- Advertisement -

Μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδικτυακή ημερίδα πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 28 Ιουνίου, η οποία διοργανώθηκε από την Κόρινθο Πόλη που Μαθαίνει και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου με τίτλο: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΤΙ; – Κύκλοι Δια Βίου Μάθησης στην Κόρινθο Πόλη που Μαθαίνει.

Στην ημερίδα χαιρέτησαν ο Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Κορινθίων κ. Ιωάννης Τσάκωνας,, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Αθανάσιος Κατσής, ο Πρόεδρος του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτική του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Αθανάσιος Τζιμογιάννης. ίλησαν ειδικοί και εμπειρογνώμονες της Διά Βίου Μάθησης από την Κόρινθο, άλλες πόλεις της Ελλάδας και το εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν τρεις συνεδρίες.

Η πρώτη συνεδρία εστίασε στη σύγχρονη Δια Βίου Μάθηση με συντονισμό του Γιώργου Μπαγάκη (Κόρινθος Πόλη που Μαθαίνει και Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) και ομιλητές τον Πέτρο Γουγουλάκη (Πανεπιστήμιο Στοκχόλμης και Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) και Κώστα Παγκράτη (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και πρώην στέλεχος του Ινστιτούτου Διά Βίου Μάθησης της ).

Βασικά στοιχεία που επισημάνθηκαν είναι η συμβολή των πανεπιστημίων στη Διά Βίου Μάθηση (ΔΒΜ), η προσέγγιση της για τη ΔΒΜ με έμφαση στις ευάλωτες ομάδες, η κοσμοαντίληψη και η κουλτούρα που αυτή συνεπάγεται, η οποία δεν είναι ελιτίστικη δεν είναι για τους άλλους αλλά μαζί με τους άλλους.

Τονίστηκαν ακόμα ποικίλες μορφές ΔΒΜ σε διαφορετικές περιοχές του κόσμου, το πλαίσιο και οι στόχοι της ΔΒΜ, τα ζητήματα χρηματοδότησης και αξιολόγησης, η καταγραφή αναγκών για τη ΔΒΜ και η από τα κάτω πραγματοποίησή της.

Η δεύτερη συνεδρία εστίασε στην κατάργηση των Κέντρων διά Βίου Μάθησης των Δήμων με συντονισμό της Μαρίας Καπνιάρη (Ευρωπαϊκή Ατζέντα τηςΕκπαίδευσης Ενηλίκων) και ομιλητές τους Γιώργο Κουλαουζίδη (Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο), Δημήτρη Δεληγιάννη (Δήμος Λα ρισαίων και Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο), Νατάσα Παπαδοπούλου (Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Κορίνθου), Σωτήρης Κοροβήλος (Αναπτυξιακή Επιμελητηρίου Κορινθίας).

Τονίστηκε το ότι παρά τις σημαντικές εξαιρέσεις, κατά κανόνα οι δήμοι δεν «αγκάλιασαν» και δεν κατανόησαν την αξία των Κέντρων ΔΒΜ των Δήμων, τα οποία στην ουσία δεν αποτελούσαν δομές αλλά πρόγραμμα, το οποίο από το ξεκίνημά του το 2011 δεν απορρόφησε τα κονδύλια που είχαν προβλεφθεί.

Αναφέρθηκε επίσης το έλλειμμα εθνικής πολιτικής της ΔΒΜ και η μη αξιοποίηση δυνατοτήτων συμμετοχής της Ελλάδας σε σημαντικά διεθνή όπως της .

Ακόμα τονίστηκε η στροφή στην Ελλάδα, όπως και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην κατάρτιση και τις δεξιότητες ενώ η ΔΒΜ μάθηση είναι κάτι ευρύτερο και αφορά και την προσωπική ανάπτυξη και ευημερία και όχι μόνο την επαγγελματική ανάπτυξη.

Παρά το προαναφερθέντα προβλήματα τονίστηκε ότι υπάρχουν καλές πρακτικές και δυνατότητες σε κάποιες πόλεις. Απαιτείται βέβαια καλή χρήση των κονδυλίων του κάθε δήμου όχι μόνο σε πανάκριβες δραστηριότητες εντυπωσιασμού αλλά και για ποιοτική ΔΒΜ παράλληλα με την αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων και τη συνεργασία τοπικών φορέων.

Στη συνεδρία αυτή κατατέθηκαν επίσης σημαντικές προτάσεις και τρόποι προετοιμασίας για την Κόρινθο ως εναλλακτικές μετά την κατάργηση των Κέντρων ΔΒΜ των δήμων και αναφέρθηκαν προγράμματα που υλοποιούνται ή υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιηθούν από την Αναπτυξιακή Κορινθίας.

Η τρίτη συνεδρία εστίασε στην Έναρξη του Μνημονίου Συνεργασίας Κύκλων Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με την Κόρινθο Πόλη που Μαθαίνει με συντονισμό της Γαρυφαλιάς Χριστοπούλου (Δήμος Κορινθίων), και ομιλητές τον Πέτρο Γουγουλάκη (Πανεπιστήμιο Στοκχόλμης και Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) και τον Γιώργο Μπαγάκη (Κόρινθος Πόλη που Μαθαίνει και Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου).

Στη συνεδρία αυτή συζητήθηκε το πιλοτικό πρόγραμμα ΔΒΜ που ξεκινά άμεσα στο οποίο τονίστηκε η συμμετοχή των δημοτών, η συλλογικότητα, η διερεύνηση των φορέων ΔΒΜ της Κορίνθου, η καταγραφή αναγκών των δημοτών, η από τα κάτω ( ) λογική του, οι εξωτερικοί σύμβουλοι, ο ρόλος του Πανεπιστημίου, τα όρια του εθελοντισμού, η δημιουργία σχετικής δομής, η βιωσιμότητά του και η απαιτούμενη εμπιστοσύνη. Ακολουθούν 2 για τα 2 μέρη του της ημερίδας:

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog