“ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΚΟΡΑΚΙΑ,
1.Την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου ενώπιον της ολομέλειας του Αρείου Πάγου και η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας στην οποία ανήκει και μετέχει μαχητικά το Ινστιτούτο Καταναλωτών Κορινθίας, παρενέβη ώστε το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο να αρθεί στο ύψος του και να εμποδίσει τον παράνομο ορυμαγδό των πλειστηριασμών σε βάρος της πρώτης κατοικίας χιλιάδων ευάλωτων νοικοκυριών.
2. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ουδεμία ουσιαστικά αντίθετη απόφαση του Αρείου Πάγου είχε εκδοθεί πλην της γνώστης με αρθ.822/2022 η οποία έκρινε ορθά ότι οι διαφορές εταιρείες που εκπροσωπούν αλλοδαπές εταιρείες στις οποίες έχουν πωληθεί τόσο “κόκκινα” όσο και “πράσινα” δάνεια δεν έχουν δικαίωμα να διεξάγουν πλειστηριασμούς, είτε να εκδίδουν διαταγές πληρωμής.
3. Το νομικό θέμα που συζητείται στον Άρειο Πάγο, είναι ουσιαστικά λυμένο από την εμπεριστατωμένη ανάλυση του νυν αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου κ. Αποστολάκη και δεκάδων άλλων αποφάσεων πρωτόδικων και εφετειακών.
4. Η εισήγηση του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου δεν ξένισε όσους γνωρίζουν το τι ακριβώς συμβαίνει…
5. Το Ινστιτούτο Καταναλωτών Κορινθίας εύχεται αυτή τη φορά το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο να αρθεί στο ύψος του.
6. Όμως, το ουσιώδες ζήτημα με τις αλλοδαπές εταιρείες δεν είναι εάν οι “αντιπρόσωποί” τους έχουν ή δεν έχουν δικαίωμα να διεξάγουν πλειστηριασμούς.
Το ουσιώδες ζήτημα είναι ποιες είναι αυτές οι αλλοδαπές (εντός ή εκτός εισαγωγικών) εταιρείες, αφού το σύνολο σχεδόν των εταιρειών αυτών πού έχει έδρα στην Ιρλανδία (εξαιρουμένων δύο ή τριών άλλων εταιρειών αγοράς δανείων που εδρεύουν στο Λουξεμβούργο και στην Σουηδία) , είναι μορφώματα που σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Καταναλωτών Κορινθίας, δεν έχουν δική τους ιστοσελίδα, στεγάζονται σε ένα δωμάτιο ελάχιστων τετραγωνικών μέτρων χωρίς να εμφανίζεται τηλέφωνο και φαξ, ενώ ο διευθύνοντας σύμβουλος τους εμφανίζεται να είναι Διευθύνων Σύμβουλος στις περισσότερες από αυτές τις εταιρείες, είτε παρόμοιες και είναι πολύ μικρού μεγέθους σύμφωνα με το ιρλανδικό ΓΕΜΗ.
7. Με άλλα λόγια, έχουμε να κάνουμε ουσιαστικά με εταιρείες “φαντάσματα”, γεγονός που θα έπρεπε να απασχολήσει πρώτα από όλα την κυβέρνηση, που θα έπρεπε να φροντίσει τα συμφέροντα των Ελλήνων πολιτών, που έχουν ξεπεράσει τα όρια της εξαθλίωσης λόγω των συνεχιζόμενων από το 2010 μνημονίων και άλλων βαρύτατων για την πλειοψηφία των πολιτών οικονομικών μέτρων.
8. Μέχρι στιγμής, ουδεμία κίνηση από την πλευρά της κυβέρνησης έχει γίνει σε αυτό το πραγματικά φλέγον ζήτημα, που πιθανώς στις πολλαπλές πτυχές του να ελλοχεύουν φορολογικά αδικήματα και διακίνηση μαύρου χρήματος, ούτε όμως η πλειονότητα των άλλων κομμάτων της αντιπολίτευσης έχει πάρει θέση.
9. Αυτό που παρατηρείται είναι η ομοφωνία κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης, στην άρνηση της χορηγήσεως δυνατότητας στους δανειολήπτες να αγοράσουν- εξαγοράσουν το δάνειο τους στην τιμή που έχει ξεπουληθεί στις αλλοδαπές αυτές εταιρείες, με την σαθρή δικαιολογία ότι αυτό θα οδηγούσε στην κατάρρευση της τραπεζικής αγοράς.
10. Αυτή η φθηνή δικαιολογία, αναπαράγεται από πλείστα όσα κοράκια που αρθρογραφούν σε διάφορες ιστοσελίδες επιχειρηματικών συμφερόντων και κρυφοκομματικών εντύπων, με ηθελημένη απόκρυψη του γεγονότος ότι αυτή η δυνατότητα δόθηκε στους δανειολήπτες της Κύπρου, με αποτέλεσμα να υπάρξει υγιής διαγραφή δανειακών υπολοίπων και να εξομαλυνθεί η οικονομική και κοινωνική κατάσταση των Κυπρίων πολιτών.
11. Είναι τόσο φτηνή και σιχαμερή η δικαιολογία αυτή, πού Αρκεί να ειπωθεί ότι α) στο νομοθέτημα για την εξαγορά των δανείων από τους δανειολήπτες θα υπήρχε ασφαλιστική δικλείδα προβλέπουσα συγκεκριμένο χρόνο αποπληρωμής όπου μη τήρηση του θα αναβίωνε η οφειλή στο σύνολο της και β) για να μην “καταρρεύσει” η τραπεζική αγορά, φορτώθηκαν δισεκατομμύρια στις πλάτες του ελληνικού λαού πού τα ξεπληρώνει ματώνοντας χωρίς ουσιώδες όφελος για την εν γένει ελληνική οικονομία.
12. Το Ινστιτούτο Καταναλωτών Κορινθίας, έχοντας επίγνωση των ευθυνών του απέναντι στους καταναλωτές, τόσο της Κορινθίας όσο και της υπόλοιπης Ελλάδας, απευθύνει έκκληση στις υγιείς δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας να απαιτήσουν επιτέλους την άμεση αλλαγή του νομοθετικού Πλαισίου που διέπει την αγορά δανείων με υποχρέωση προτάσεως από τις σιτιζόμενες από το ελληνικό δημόσιο τράπεζες (δηλαδή από όλους εμάς τους απλούς πολίτες) προς τον δανειολήπτη – ιδίως τον ευάλωτο- της αγοράς του δανείου του στην τιμή που το αγόρασαν ή σκοπεύουν να το αγοράσουν οι διαφορές αλλοδαπές εταιρείες.
13. Παράλληλα, να απαιτήσουν μαζί μας την θέσπιση νομοθετικού πλαισίου που θα προβλέπει σε πρώτη φάση την διαγραφή των υπέρογκων τόκων που έχουν παραχθεί λόγω της υπαίτιας αδυναμίας αποπληρωμής των δανείων και την δικαστική προστασία της πρώτης κατοικίας με πρόβλεψη ακόμα και μηδενικής καταβολής σε περιπτώσεις διαπιστωμένης οικονομικής αδυναμίας των δανειοληπτών (κοινωνική έρευνα)”.