Tο Loutrakiblog.gr, βρέθηκε και πάλι στην καρδιά των γεγονότων για να ενημερώσει διεξοδικά τους αναγνώστες του, πραγματοποιώντας για άλλη μια φορά, αυτοψία και ρεπορτάζ, στα εξελισσόμενα έργα, της σύνδεσης του Λουτρακίου , με τον προαστιακό σιδηρόδρομο.
Oφείλουμε κατ΄αρχήν να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, που μας φιλοξένησαν και μας παρείχαν πληροφορίες για το έργο.
Κατόπιν αυτών, σας ενημερώνουμε, πώς μέχρις στιγμής, όλα τα τεχνικά έργα με την κατασκευή των ανοικτών τραπεζοειδών και ορθογωνικών τάφρων που διέρχονται εγκάρσια από τον σιδηροδρομικό διάδρομο Ισθμού-Λουτρακίου, έχουν περατωθεί με ενίσχυση τους, για την αύξηση των αξονικών φορτίων και του εύρους των σιδηροδρομικών γραμμών, σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες.
Αυτή την στιγμή, διεξάγονται έργα, στο τελευταίο τμήμα γραμμής από το Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο έως τον υφιστάμενο σιδηροδρομικό σταθμό του Ισθμού, το οποίο ήταν μέχρι πρότινος σε πρωτόλεια μορφή.
Αναλυτικά η γκάμα των εργασιών στο συγκεκριμένο τμήμα, περιλαμβάνει :
α) Την τελική διαμόρφωση του καταστρώματος της απαλλοτριωμένης ζώνης του σιδηροδρομικού διαδρόμου,για την εξασφάλιση διατομής μονής γραμμής κανονικού εύρους, που βασίζεται στις Ο. Ε. Μ. και στον Κανονισμό Επιδομής Γραμμής (Κανονικού πλάτους) του ΟΣΕ για την υποδοχή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής (1,435m) Ισθμού-Λουτρακίου.
Η οποία θα στρωθεί, με βάση τους αυστηρούς Γερμανικούς κανονισμούς RAS-L-1/84, RAS-K-1/88 ώστε η γραμμή του Λουτρακίου, να τηρεί όλες τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές διαλειτουργικότητας!
β) Την κατασκευή, τσιμεντοτοιχίων αντιστήριξης πλαϊνών
γ) Την κατασκευή συνοδευτικών έργων, όπως ο υπόγειος αγωγός ρεύματος (για τις τηλεπικοινωνίες, το σύστημα σηματοδότησης, της αυτόματης επίβλεψης συρμών ΑΤS και την ηλεκτροδότηση των νέων ΑΣΙΔ )
και ο αγωγός αντιπλημμυρικής προστασίας της γραμμής, που κατασκευάζονται κατά μήκος της νέας γραμμής
δ) Την τοποθέτηση σύγχρονων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (Α.Σ.Ι.Δ.
μηχανισμοί δριφάκτων, με ηχοφωτεινά σήματα) σε όλα τα σημεία συνάντησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής με την νόμιμη οδοποιία, που με την εκπομπή σημάτων προς την οδό, θα διαφυλάττουν την ασφάλεια της κυκλοφορίας τρένου, αυτοκινήτων, δικυκλιστών και πεζών!
Τονίζεται, πως η νέα σιδηροδρομική γραμμή Ισθμού-Λουτρακίου, είναι σχεδιασμένη ως τοπικός σιδηροδρομικός κλάδος, με Vmax=60km/hr, ελάχιστη ακτίνα οριζοντιογραφικού τόξου συναρμογής Rmin=155m, σε κατά μήκος τομή και με ελάχιστη καμπύλη Rmin=4.000m.
Η κατά μήκος κλίση αυτής έχει σχεδιαστεί για
<¬22°/οο (θέσεις στάσεων <¬9,2°/οο, θέσεις Σταθμών 0,0 °/οο) και θα λειτουργήσει ως “σύρτης” με ένα συρμό κίνησης κάθε φορά για το δρομολόγιο Λουτράκι – Αθήνα – Λουτράκι.
Επιπλέον η χιλιομέτρηση της, θα έχει αρχή
( Χ. Θ. 0+ 000) την διακλάδωση επί της κύριας γραμμής, που βρίσκεται στην θέση Παράδεισος – Φιλοθέη Ισθμού!
Οι σιδηροτροχιές που θα τοποθετηθούν, θα είναι τύπου UIC54 και θα εδράζονται επί σκύρων γρανιτούχων , με στρωτήρες από προεντεταμενο σκυρόδεμα, οι οποίοι θα βρίσκονται σε απόσταση 60 εκ. ο ένας από τον άλλο!
Στην συνέχεια θα τοποθετηθούν οι πυλώνες για την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης της νέας γραμμής, με μονοσύρματη εναέρια γραμμή επαφής, τύπου trolley pole, (με επαρκές διάκενο ασφαλείας από το δυναμικό περιτύπωμα ηλεκτροκινούμενου συρμού) που είναι εντελώς φιλοπεριβαλλοντική- για τάση 25KV εναλλασσόμενου ρεύματος.
Ο μετασχηματισμός του σιδηροδρομικού σταθμού Ισθμού, σε νέο σταθμό προαστιακού, θα εξυπηρετεί μεταφορικά όχι μόνο την ομώνυμη περιοχή , αλλά και τις περιοχές της Κυρά Βρύσης, των Ισθμίων, του Καλαμακίου κτλ.
Ενώ η νέα διάταξη των γραμμών επί οριζοντιογραφικής καμπύλης στον σταθμό του Ισθμού, θα είναι ικανή να φιλοξενήσει, μελλοντικά, τα εμπορικά τρένα, που θα κινούνται από και προς την Motor Oil, όταν η εν λόγω εταιρεία, ολοκληρώσει με δικά της έξοδα, όπως έχει ανακοινωθεί, το έργο της μετατροπής της μετρικής γραμμής Ισθμού – Καλαμακίου – Διυλιστηρίων σε γραμμή Διεθνούς εύρους!
Τέλος, ο συρμός των δρομολογίων θα είναι ο τυπικός πεντάδυμος ηλεκτροκίνητος προαστιακός συρμός Desiro Siemens με μέγιστη ταχύτητα 180km/h, στον κύριο άξονα, συνολικό μήκος 90m, βάρος σε τάξη πορείας τους 150tons και μεταφορική ικανότητα 320 καθήμενων επιβατών…
Χ@ρ@
Ωραίο το άρθρο για τον προαστιακό. Αλλά κανείς δεν λέει πότε θα τελειώσει. Μήπως μπορούμε να μάθουμε.
ποτε θα λειτουργησει ξερουμε;
Ε, σε καμμια εικοσαρια – τριανταρια χρονια …..