Η Mazda μετά από μία πολυετή απουσία επέστρεψε στην ελληνική αγορά και έκανε αισθητή την παρουσία της με τις καλοσχηματισμένες σιλουέτες των νέων μοντέλων της.
Η δική μου πρώτη οδηγική εμπειρία άργησε περίπου ένα χρόνο, όμως η παραχώρηση του μικρομεσαίου crossover Mazda CX-30 και το ταξίδι στην Κόρινθο με έκανε να το ξεχάσω.
Με τον μεταπτυχιακό φοιτητή στο τμήμα Εφαρμοσμένης Στατιστικής, Γιων Ζήση ως συνεπιβάτη, αναζητούσαμε ένα μέρος που θα βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από την πρωτεύουσα, που οι περισσότεροι το προσπερνούν για πιο κοσμοπολίτικα μέρη, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με την Κόρινθο και το Λουτράκι.
Η παραλαβή έγινε ημέρα Παρασκευή από την εταιρεία Auto One στη Γλυφάδα. Το αυτοκίνητο ήταν φρεσκοπλυμένο, απολυμασμένο και παρά τα 20.103 διανυθέντα χιλιόμετρα στο οδόμετρο, αρκετά περιποιημένο.
Περιποιημένη ομολογουμένως είναι και η συνολική εικόνα του Mazda CX-30, τόσο στο εξωτερικό μέρος, όσο και στον εσωτερικό διάκοσμο, αλλά αυτά θα τα αναλύσουμε πιο μετά στο κείμενο.
Προς το παρόν, ας μείνουμε σε κάτι που λέει η ίδια η Mazda πολύ εύστοχα για το δημιούργημά της. Το Mazda CX-30 είναι ένα αυτοκίνητο με την κομψή ομορφιά ενός κουπέ και την εξαιρετική αντοχή ενός SUV.
Τα πρώτα χιλιόμετρα γνωριμίας
Την Παρασκευή και το Σάββατο πραγματοποιήθηκαν τα πρώτα χιλιόμετρα γνωριμίας. Αυτά τα χιλιόμετρα που οι δημοσιογράφοι – θέλω να πιστεύω – κοιτούν το αυτοκίνητο και αντιπαραβάλουν όλα τα δελτία τύπου και τα στοιχεία που είχαν λάβει μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Όχι ότι συμβαίνει συχνά, αλλά υπάρχουν φορές που οι εταιρείες δείχνουν υπερβάλλοντα ζήλο και με γλαφυρά λόγια προσπαθούν να χρυσώσουν το χάπι στα δελτία Τύπου και στο λοιπό προωθητικό υλικό. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν διαπιστώθηκε εδώ.
Κοιτώντας λοιπόν τα δελτία Τύπου, παρατήρησα το αμάξωμα που έχει μήκος 4.395 χιλιοστά, πλάτος 1.795 χιλιοστά, ύψος 1.540 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.655 χιλιοστά. Στη συνέχεια, ακολούθησα με τα δάχτυλά μου όλα τα στοιχεία που παραπέμπουν αισθητικά σε σπορ μοντέλο και αντιλήφθηκα την φινέτσα στο σχεδιασμό του.
Πρόκειται για έναν σχεδιασμό που προσδίδει στο αυτοκίνητο μία εκλεπτυσμένη και ταυτόχρονα δυνατή προσωπικότητα. Ο σχεδιασμός αυτός βασίζεται στην πρωτοποριακή σχεδιαστική φιλοσοφία που η μάρκα ονομάζει “Kodo design”.
Περνώντας στο εσωτερικό, κάθισα σε όλες τις θέσεις της καμπίνας και παρατήρησα το κομψό και συνάμα σπορ ταμπλό. Δεν παρέλειψα να αγγίξω τα ποιοτικά υλικά που έχουν επιλεγεί μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια από τους σχεδιαστές του. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε σε αυτή την κατηγορία το εσωτερικό είναι οδηγοκεντρικό.
Δεν έχουν γίνει υπερβολές και το αποτέλεσμα προσφέρει μία καθαρή, φωτεινή και ευρύχωρη για έως και πέντε επιβάτες καμπίνα, και μία άνετη και προσανατολισμένη στον οδηγό, θέση οδήγησης.
Για το τέλος άφησα τον χώρο των αποσκευών, ο οποίος σύμφωνα με την Mazda αγγίζει τα 430 λίτρα, ώστε να μπορείτε να μεταφέρετε ένα μεγάλο παιδικό καρότσι και μία μεγάλη τσάντα. Μόλις τα καθίσματα πέσουν, ο χώρος των αποσκευών εκτινάσσεται στα 1.406 λίτρα.
Κυριακή πρωί: Από την Αθήνα στην Κόρινθο
Γύρω στις 10:00 το πρωί ξεκινήσαμε για την Κόρινθο. Βγήκαμε στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου και με τη συντηρητική μέση ταχύτητα των 110 χιλιομέτρων, μετά από περίπου μία ώρα βρεθήκαμε στην είσοδο της πόλης. Στη συνέχεια, ακολουθώντας την κεντρική λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως σταθμεύσαμε το αυτοκίνητο στο δημοτικό πάρκινγκ στο λιμάνι.
Οι πρώτες εντυπώσεις
Πριν καλά καλά βγούμε από το αυτοκίνητο, δημιουργήθηκαν στο μυαλό μου και οι πρώτες εντυπώσεις. Ο συμπαγής σχεδιασμός του cockpit και η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης με σπορ προσανατολισμό, παρέχουν μια καθαρή και ανεμπόδιστη θέα.
Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει τρία όργανα και μία κεντρική οθόνη. Στο πάνω τμήμα του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η οθόνη 8,8 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας Mazda Connect, η οποία έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Ο χειρισμός της γίνεται μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην φαρδιά κεντρική κονσόλα, καθώς και από τα χειριστήρια στο τιμόνι.
Μέσα από αυτή, ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης και χρήσης συστημάτων, όπως αναπαραγωγής μουσικής, ακρόασης ραδιοφωνικών προγραμμάτων, υπηρεσίας πλοηγού και κάμερας 360 μοιρών. Το Mazda Connect ενσωματώνει στο στάνταρ εξοπλισμό του και το λογισμικό για Apple CarPlay και Android Auto, μέσω σύνδεσης με USB.
Ακριβώς μπροστά από την οθόνη, διατρέχει ένα οριζόντιο νεύρο που καταλήγει στην πόρτα του συνοδηγού και συνεχίζει στο ίδιο στυλ και στο δεξιό πάνελ. Εκεί διακρίνει κανείς το άψογο φινίρισμα με τις ταπετσαρίες και τις υψηλής ποιότητας ραφές με τα μεταλλικά διακοσμητικά.
Οδική συμπεριφορά
Αναφορικά με την οδική του συμπεριφορά, το Mazda CX-30 εντός πόλης κρύβει επαρκώς τον έτσι και αλλιώς συμπαγή όγκο του και οι αναρτήσεις αποσβένουν τις κακοτεχνίες. Στον αυτοκινητόδρομο όμως, δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του. Ο όγκος του εδώ δεν κρύβεται και το βάρος του μεταφράζεται σε στιβαρότητα και σιγουριά ως προς τον χειρισμό του.
Όσον αφορά, τον diesel κινητήρα Skyactiv-D 1.8, δείχνει επαρκής για το Mazda CX-30, αφού του προσφέρει καλές επιδόσεις σε επίπεδο επιτάχυνσης, καθώς και σε επίπεδο κατανάλωσης. Σε αυτό βοηθά και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που κάνει ανεπαίσθητα τις αλλαγές και κρατά τη μέση κατανάλωση κοντά στα 6 λίτρα.
Το περπάτημα, ο καφές και η ανεμελιά
Όσο το Mazda CX-30 ξεκουραζόταν στον ευρύχωρο δημοτικό χώρο στάθμευσης, εμείς κάναμε περιπατητικές περιπλανήσεις στο κέντρο της πόλης.
Σταματήσαμε για φωτογραφίες στο άγαλμα του φτερωτού Πήγασου, που αποτελεί και σύμβολο της πόλης, κινηθήκαμε στον μεγάλο πεζόδρομο με τα καταστήματα, ενώ καθίσαμε και για έναν καφέ στην πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου.
Ήταν ένας από τους λίγους καφέδες από την έλευση της πανδημίας, οπότε η επιστροφή στις ανέμελες στιγμές της προηγούμενης περιόδου μας έκαναν να ξεχάσουμε για αρκετή ώρα τους λόγους που είχαμε πραγματοποιήσει αυτή τη διαδρομή.
Στην πραγματικότητα μας έφερε μία ειδοποίηση μηνύματος στο κινητό τηλέφωνο. Το μήνυμα είχε σταλεί από τον συνάδελφο δημοσιογράφο του Ειδικού Τύπου σε εφημερίδα, Διονύση Λιβέρη, ο οποίος είχε βρεθεί στα ίδια μέρη με εμάς και είχε εντοπίσει το Mazda CX-30 και το τράβηξε μία φωτογραφία.
Αμέσως μετά, τα μάτια μου έπεσαν και στο ρολόι. Η ώρα είχε περάσει, οπότε σύντομα επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε να βγάζουμε τις απαραίτητες φωτογραφίες.
Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη θάλασσα
Πόσα και πόσα μέρη στην Ελλάδα που επισκεφθήκατε μέχρι σήμερα δεν διαθέτουν οργανωμένο ρυμοτομικό σχέδιο; Πόσα αστικά κέντρα δημιουργούν πονοκέφαλο στον οδηγό για να κινηθεί από την μία πλευρά της πόλης στην άλλη;
Στο κέντρο της Κορίνθου όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη θάλασσα και με τη χρήση του συστήματος πλοήγησης, η κυκλοφορία για να κινηθείς από το ένα σημείο στο άλλο γίνεται παιχνίδι.
Έτσι, βάλαμε την απαραίτητη μουσική υπόκρουση στο ηχοσύστημα των 12 ηχείων της Bose που εφοδιάζεται με BassMatch και αρχίσαμε την εξερεύνηση στην πόλη. Αυτή τη φορά, δεν χρησιμοποιήσαμε τον πλοηγό.
Αφήσαμε τον εαυτό μας ανεπηρέαστο από κριτικές και διαφημίσεις. Αυτό όμως έχει και τα αρνητικά του, γιατί βρεθήκαμε μπροστά στο Ιστορικό – Λαογραφικό Μουσείο Κορίνθου και τη Δημοτική Πινακοθήκη, το κτίριο της οποίας αποτελούσε και το σπίτι του Κορίνθιου ζωγράφου Σωτήρη Πυλαρινού και ήταν πλέον κλειστά.
Με μία πίκρα σχηματισμένη στα πρόσωπά μας συνεχίσαμε την εξερεύνηση έως ότου λίγο πριν νυχτώσει, φτάσαμε σε μια παραμελημένη που έχει τη μορφή τριήρης και ενώνει το παραλιακό μέτωπο της Κορίνθου.
Η ώρα της επιστροφής
Το φως του ήλιου έπεσε και τα φώτα της πόλης άναψαν και το εκλάβαμε ως σινιάλο. Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED του Mazda CX-30, άναψαν αυτόματα και εμείς μετά από μία γεμάτη ημέρα πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Τα φώτα χτυπούσαν στο οδόστρωμα και υπερκάλυπταν τις ανάγκες φωτισμού. Ο εσωτερικός φωτισμός άφηνε μία απαλή αίσθηση και δεν αποσπούσε την προσοχή μου από τον δρόμο.
Συμπέρασμα
Το Mazda CX-30 είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο συμπαγών διαστάσεων με παραδόξως μεγάλους χώρους στην καμπίνα, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τα μικροαντικείμενα. Το Mazda CX-30 δεν το υποβάλαμε σε τεστ κοπώσεως, αλλά το ταξίδι μέχρι την Κόρινθο μας απέδειξε ότι θα καλύψει οποιαδήποτε απόσταση, χωρίς να γίνεται λαίμαργο.
Η δοκιμή είχε γίνει σε διάστημα που επιτρεπόταν για όλους, η κυκλοφορία από Περιφέρεια σε Περιφέρεια.