Τετάρτη, 2 Απριλίου, 2025

Χρίστος Δήμας: «Η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου εντός των χρονοδιαγραμμάτων είναι μία από τις κεντρικές προτεραιότητες της κυβέρνησης»

Όπως συμπλήρωσε, "το πρώτο κομμάτι από τον Αλισσό έως τον Πύργο θα παραδοθεί στα τέλη Ιουλίου και ολόκληρο το έργο θα είναι σε λειτουργική ολοκλήρωση τέλη Νοεμβρίου".

- Advertisement -

“Η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουμε συμφωνήσει είναι μία από τις κεντρικές προτεραιότητες της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Σήμερα, μαζί με τον υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο, πραγματοποιούμε μία ακόμα συνάντηση με την “Ολυμπία Οδό” και τις τρεις κατασκευαστικές εταιρείες, ΑΚΤΩΡ, AVAX και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπου συμφωνήσαμε ξανά, ότι τέλος Ιουλίου θα έχουμε την παράδοση στην κυκλοφορία των 65 χιλιομέτρων από τον Αλισσό έως τον Πύργο και ότι μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα έχουμε την παράδοση των υπολοίπων 10 χιλιομέτρων από το Μιντιλόγλι της Πάτρας, έως τον Αλισσό”.

Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Κέντρο Ελέγχου Συστημάτων της “Ολυμπίας Οδού” στην περιοχή του Ρίου, παρουσία του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου, βουλευτών, εκπροσώπων των κατασκευαστικών εταιριών, της αυτοδιοίκησης κ.ά.

Όπως πρόσθεσε ο κ. Δήμας, “Όλοι καταλαβαίνουμε τη σημασία τού να έχουμε έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο από Αθήνα – Ελευσίνα – Κόρινθο – Πάτρα, έως και τον Πύργο, ενώ πλέον η “Ολυμπία Οδός” θα είναι ένας από τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, αφού θα ξεπερνά τα 275 χιλιόμετρα”.

Παράλληλα, σημείωσε ότι “προτεραιότητά μας είναι η ασφάλεια των μετακινήσεων” και συνέχισε: “Δυστυχώς, ιδιαίτερα στη δυτική Πελοπόννησο, στη Δυτική Ελλάδα, στην Αχαΐα και στην Ηλεία είχαμε τα τελευταία χρόνια πολλά ατυχήματα, όπου σε πολλές περιπτώσεις ήταν και θανατηφόρα. Σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω πως από το 2023 και έπειτα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει πάρει κάποια σημαντικά μέτρα ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας, τα οποία νομίζω ότι ήταν πολύ πετυχημένα. Αυτά τα μέτρα θα είναι ένας οδηγός και για τα επόμενα μεγάλα έργα, σε σημεία στα οποία έχουμε δυστυχώς πολλά ατυχήματα και σε πολλές περιπτώσεις και θανατηφόρα”.

Επίσης, ο υπουργός Υποδομών επεσήμανε ότι “δεν δημιουργούμε μόνο τον αυτοκινητόδρομο, αλλά η πολιτεία έρχεται και ανταποκρίνεται στα αιτήματα που υπάρχουν από την τοπική αυτοδιοίκηση και την τοπική κοινωνία”, συμπληρώνοντας:

“Ειδικότερα, υπογράψαμε την περασμένη εβδομάδα με τον υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο, σημαντικές αποφάσεις για τις ασφαλτοστρώσεις από τον Άραξο στη Γαστούνη, στη ΒΙΠΕ Πάτρας, στην Αρχαία Ολυμπία και στην Κυλλήνη, ενώ προχωράμε τα παράπλευρα οδικά δίκτυα, τα οποία έχει ζητήσει η τοπική κοινωνία”.

Ακόμη, ο Χρίστος Δήμας αναφέρθηκε και στα αντιπλημμυρικά έργα, λέγοντας: “Έχουμε 14 σημαντικές παρεμβάσεις στα αντιπλημμυρικά έργα στον αυτοκινητόδρομο Πατρών -Πύργου, τα οποία θα διασφαλίσουν ότι το έργο πράγματι θα φέρει αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων των κατοίκων και των επισκεπτών”.

Όπως πρόσθεσε, “μέχρι το 2025, αλλά και τους μήνες που θα ακολουθήσουν, θα έχουν ολοκληρωθεί τα σημαντικότερα τμήματα των αντιπλημμυρικών έργων”.

“Συνεπώς”, συνέχισε, “είμαστε αισιόδοξοι ότι οι εταιρίες που έχουν αναλάβει την υλοποίηση του έργου θα τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα και μέχρι τέλος του Νοεμβρίου θα έχουμε έναν πλήρως λειτουργικό και ασφαλή αυτοκινητόδρομο”.

“Εκτός όμως από τον αυτοκινητόδρομο”, σημείωσε ο κ. Δήμας, “έχουμε την ενημέρωση ότι προχωρεί και η στελέχωση όλων των υπηρεσιών που χρειάζονται, ώστε με την παράδοση του αυτοκινητόδρομου στην κυκλοφορία να είναι πλήρως λειτουργικός και ασφαλής”.

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με το ζήτημα της κατασκευής του τμήματος, Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι “σαφέστατα είναι στους σχεδιασμούς μας” και πρόσθεσε: “Σε συνεννόηση και με την “Ολυμπία Οδό” εξετάζουμε το καλύτερο δυνατό σενάριο και θα επανέλθουμε με πολύ συγκεκριμένη πρόταση. Ήδη υπάρχουν κάποιες προτάσεις, τις οποίες εξετάζουμε, κυρίως όσον αφορά στην χρηματοδότηση του έργου”.

Σχετικά με το έργο κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι και την Πάτρα, ο Χρίστος Δήμας είπε: “Όπως έχει δεσμευτεί αυτή η κυβέρνηση, ο στόχος είναι να φτάσουμε στην Πάτρα. Είναι εξαιρετικά σημαντικό για πάρα πολλούς λόγους.

Το επόμενο χρονικό διάστημα θα κάνουμε συγκεκριμένες δηλώσεις όχι μόνο για την γραμμή Αθήνα – Πάτρα, αλλά γενικά για τον σιδηρόδρομο. Προφανώς και αυτό είναι μία από τις προτεραιότητές μας. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η “Ολυμπία Οδός” έχει αναλάβει πολύ συγκεκριμένες υποχρεώσεις που βοηθούν στην εκτέλεση αυτού του έργου, τις οποίες θα υλοποιήσει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε”.

Απαντώντας ο υπουργός Υποδομών σε άλλη ερώτηση, σχετικά με τα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει η κλιματική κρίση στις υποδομές, σημείωσε:

“Προφανώς λόγω της κλιματικής κρίσης εξετάζουμε το σύνολο των υποδομών της χώρας και σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι προτεραιότητά μας η ανθεκτικότητα και η βιωσιμότητά τους. Γι’ αυτό σε συνεργασία και με τις εταιρείες και με την τοπική αυτοδιοίκηση, όπου αυτό χρειάζεται, παρεμβαίνουμε για να κάνουμε πιο ανθεκτικές και πιο βιώσιμες τις υποδομές της χώρας. Μέσα στο πλαίσιο αυτού του έργου έχουμε πολλές τέτοιου είδους παρεμβάσεις και φυσικά είναι κάτι το οποίο παρακολουθούμε, ώστε να μπορούμε να ανταποκρινόμαστε όλο και καλύτερα. Όμως, η κλιματική κρίση, οι φυσικές καταστροφές και τα ακραία καιρικά φαινόμενα δεν επηρεάζουν μόνο την Ελλάδα, αλλά έχουν επηρεάσει όλο τον κόσμο.

Άρα, είναι υποχρέωση όλων μας, ειδικότερα στα νέα έργα τα οποία κατασκευάζονται, αλλά και στα παλαιότερα έργα, να γίνονται οι ανακαινίσεις και οι επισκευές που χρειάζονται, ώστε να είναι ανθεκτικά σε τέτοιου είδους φαινόμενα”.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, στις δηλώσεις που έκανε, υπογράμμισε ότι “ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου είναι ένα έργο, το οποίο ανέστησαν οι κυβερνήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη” και πρόσθεσε:

“Ήταν ένα έργο, το οποίο είχε περιέλθει σε μία περιδίνηση, κυρίως λόγω πολιτικών στοχεύσεων, οι οποίες είχαν επικρατήσει επί των τεχνικών και των οικονομικών αποφάσεων και όλο αυτό είχε καταστήσει το έργο μία περιπέτεια. Ο δρόμος αυτός θα παραδοθεί στην τοπική κοινωνία, αλλά και στους χρήστες του από μία κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και πάλι.

Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, διότι είναι πολύ σπάνιο να έχεις τη χαρά να είσαι εσύ αυτός ο όποιος ξεκινάς ένα έργο και να είσαι ο ίδιος, ο οποίος το εγκαινιάζει. Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα έχουμε έναν πλήρως λειτουργικό αυτοκινητόδρομο”.

Σε δηλώσεις που έκανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της “Ολυμπίας Οδού”, Παναγιώτης Παπανικόλας, επεσήμανε ότι “έχουμε φθάσει στο 75% της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου και είναι ασφαλτοστρωμένος στο 67%, ενώ η κατασκευαστική ομάδα που αποτελείται από πολύ μεγάλους κατασκευαστές, δουλεύει με συνέπεια, ώστε να παραδώσει τον αυτοκινητόδρομο στις ημερομηνίες στόχους που έχουμε συμφωνήσει με το υπουργείο Υποδομών”.

Όπως συμπλήρωσε, “το πρώτο κομμάτι από τον Αλισσό έως τον Πύργο θα παραδοθεί στα τέλη Ιουλίου και ολόκληρο το έργο θα είναι σε λειτουργική ολοκλήρωση τέλη Νοεμβρίου”.

“Αυτή τη στιγμή” συνέχισε, “και τα τρία εργοτάξια έχουν επιταχύνει τις εργασίες τους και δουλεύουν σε πολλά μέτωπα, ενώ θεωρούμε ότι έχουν αντιμετωπιστεί τα περισσότερα προβλήματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Είμαστε στην τελική ευθεία και ελπίζουμε να παραδώσουμε σύντομα έναν αυτοκινητόδρομο με ασφάλεια, που θα αποτελεί ένα παράδειγμα διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων, όπως αυτό που έχουμε αυτή τη στιγμή στο κομμάτι Αθηνών – Πατρών”.

Επίσης, ευχαρίστησε, “όλους όσοι συμβάλλουν σε αυτό το εγχείρημα και ιδιαίτερα τους οδηγούς, διότι στο πρώτο κομμάτι από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα υπάρχει μία σχετική ταλαιπωρία αυτή τη στιγμή” και συμπλήρωσε: “Ωστόσο, αυτά συμβαίνουν όταν κατασκευάζεις και λειτουργείς ταυτόχρονα έναν αυτοκινητόδρομο. Όμως, ο κατασκευαστής κάνει μία τεράστια προσπάθεια, ώστε να ομαδοποιεί τις εργασίες και να τις επιταχύνει, προκειμένου να δοθούν το συντομότερο δυνατόν και αυτά τα τμήματα στην κυκλοφορία”.

- Advertisement -
ΠΗΓΗcapital.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog