Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για τα οδικά τροχαία ατυχήματα το 2023, με την Πελοπόννησο να καταγράφει έναν από τους υψηλότερους δείκτες θνησιμότητας στη χώρα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Περιφέρεια Πελοποννήσου είχε 48 θανάτους από τροχαία ατυχήματα, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση πανελλαδικά σε θνησιμότητα με 89,9 νεκρούς ανά 1.000.000 κατοίκους.
Η Πελοπόννησος ανάμεσα στις πιο επικίνδυνες περιφέρειες
Παρόλο που ο συνολικός αριθμός τροχαίων ατυχημάτων στην Πελοπόννησο ήταν 270, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 2,6% του συνόλου της χώρας, η περιφέρεια ξεχωρίζει αρνητικά λόγω του υψηλού αριθμού θυμάτων σε σχέση με τον πληθυσμό της. Μόνο το Νότιο Αιγαίο και τα Ιόνια Νησιά καταγράφουν μεγαλύτερη αναλογία νεκρών, με δείκτες 119,3 και 118,7 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους αντίστοιχα.
Αντίθετα, η Αττική – αν και συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο απόλυτο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων (5.598) – εμφανίζει χαμηλότερο δείκτη θνησιμότητας, με 50,8 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους. Ανάλογη εικόνα παρουσιάζει και η Κεντρική Μακεδονία, όπου καταγράφηκαν 91 θάνατοι, αλλά με 51 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Τα αίτια της υψηλής θνησιμότητας στην Πελοπόννησο
Η αυξημένη θνησιμότητα στην Πελοπόννησο μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες:
- Παλαιό οδικό δίκτυο: Σε πολλές περιοχές της Πελοποννήσου το οδικό δίκτυο παραμένει απαρχαιωμένο, με επικίνδυνες στροφές και ανεπαρκή φωτισμό.
- Ανεπαρκής αστυνόμευση: Η χαμηλή παρουσία τροχαίας μπορεί να επιτρέπει υψηλές ταχύτητες και παραβάσεις.
- Αυξημένη κυκλοφορία σε τουριστικές περιόδους: Τα ατυχήματα αυξάνονται σημαντικά τους θερινούς μήνες, όταν πολλοί επισκέπτες χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο.
Τι πρέπει να γίνει;
Η αύξηση της οδικής ασφάλειας απαιτεί άμεσες παρεμβάσεις, όπως:
- Βελτίωση του οδικού δικτύου με σύγχρονα μέτρα ασφαλείας.
- Εντατικοποίηση των ελέγχων για παραβάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
- Εκπαίδευση και ενημέρωση των οδηγών για την τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας.
Η Πελοπόννησος βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο και τα νέα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ επιβεβαιώνουν ότι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα.