Κυριακή, 26 Ιανουαρίου, 2025

ΥΠΑΑΤ: Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τα κόκκινα δάνεια των αγροτών

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το ερανιστικό νομοσχέδιο του ΥΠΑΑΤ για τα κόκκινα δάνεια των αγροτών.

- Advertisement -

Νέες ρυθμίσεις για τη διαχείριση των κόκκινων δανείων των αγροτών προβλέπει το ν/σ του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Το νομοσχέδιο εκτός από τα κόκκινα δάνεια των αγροτών περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τις διεπαγγελματικές οργανώσεις, ενίσχυση του αγροτικού τομέα κ.α., για τις υπηρεσίες και τους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου κ.α.

Σύμφωνα με το ΥΠΑΑΤ, οι διατάξεις του σχεδίου νόμου αναμένεται να «ανακουφίσουν» περισσότερους από 700 αγροτικούς συνεταιρισμούς και περίπου 21.000 αγρότες.

Οι βασικές αλλαγές περιλαμβάνουν τη διαγραφή μέρους του κεφαλαίου δανείων στο πλαίσιο συμβιβαστικών λύσεων, τη δυνατότητα διακανονισμών που βασίζονται στις πραγματικές οικονομικές δυνατότητες των οφειλετών και την προτεραιότητα στη διαχείριση αυτών των υποθέσεων από εξειδικευμένους διαχειριστές. Παράλληλα, ορίζεται η υποχρέωση υποβολής επιχειρησιακών σχεδίων από τους εκκαθαριστές στην Τράπεζα της Ελλάδος, ενώ η νέα Επιτροπή Ειδικών Εκκαθαρίσεων εποπτεύει τις διαδικασίες.

Πλαίσιο στήριξης για την επανεκκίνηση της αγροτικής οικονομίας

Πέρα από τις ρυθμίσεις για τα κόκκινα δάνεια, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα διατάξεων που ενισχύουν ολόκληρο τον αγροτικό τομέα και συμβάλλουν στην επανεκκίνηση της αγροτικής οικονομίας:

  • Το πλαίσιο ενίσχυσης περιλαμβάνει μέτρα για τη διαχείριση βοσκήσιμων εκτάσεων και την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης των διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης. Ειδικότερα, οι διατάξεις προάγουν τη διαχείριση βοσκήσιμων εκτάσεων, προβλέποντας τη δημιουργία και εφαρμογή διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης. Παράλληλα, λαμβάνονται μέτρα για τη διαχείριση νεκρών ζώων και ζωικών υποπροϊόντων.
  • Παράλληλα, διασφαλίζεται η υγειονομική ταφή νεκρών ζώων και ζωικών υποπροϊόντων.
  • Οι διεπαγγελματικές οργανώσεις αποκτούν νέο ρόλο, καθώς προβλέπεται η είσπραξη εισφορών από μη μέλη, ενισχύοντας την οικονομική τους βιωσιμότητα και ανεξαρτησία. Παράλληλα, ιδρύεται το Εθνικό Συμβούλιο Διεπαγγελματικών Οργανώσεων (Ε.Σ.Δ.Ο.), το οποίο θα λειτουργεί ως φορέας συντονισμού και προώθησης των αιτημάτων του αγροτικού κλάδου.
  • Εισάγεται για πρώτη φορά ολοκληρωμένο σύστημα καταγραφής εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον αγροτικό τομέα, προωθώντας την πράσινη γεωργία. Το μέτρο αποσκοπεί στη βιώσιμη ανάπτυξη, μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ελληνικής γεωργίας.
  • Ενίσχυση του κλάδου της οικοτεχνίας: Η οικοτεχνία ενισχύεται θεσμικά με την ανάθεση αρμοδιοτήτων στη Διεύθυνση Ποιότητας και Ασφάλειας Τροφίμων. Προβλέπεται η λειτουργία του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Οικοτεχνίας, που θα ενισχύσει τη διαφάνεια και τη διευκόλυνση των παραγωγών στην παραγωγή και διάθεση προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας.
  • Μέτρα για την προστασία και ανάπτυξη της αλιείας: Αναβαθμίζεται η σύνθεση του Συμβουλίου Αλιείας με στόχο την ενίσχυση της υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων ζωικής προέλευσης. Παράλληλα, προωθούνται δράσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τομέα, εναρμονισμένες με τις ευρωπαϊκές κατευθυντήριες γραμμές.
- Advertisement -
ΠΗΓΗdnews.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Μιάς και ο λόγος για τα κόκκινα δάνεια των αγροτών, υφίστανται & υπάρχουν (δυστυχώς), και τα κόκκινα δάνεια και πολλών άλλων επαγγελματικών ομάδων & κατηγοριών, όπως φερ’ ειπείν, και των ταξιτζήδων (αυτών). Η γυναίκα μου λοιπόν, είχε πριν από 17 περίπου χρόνια (και πριν δηλαδή, ξεσπάσουν τα μνημόνια, αλλά και πρώτου ακόμη, και την γνωρίσω και με γνωρίσει…), αποκτήσει με δανεισμό ύψους 200.000€ (βάζοντας έτσι ως υποθήκη το ίδιο της, το σπίτι), ΜΙΣΗ άδεια ταξί (“τιμόνι Καλαματιανό”, γαρ), και κατέχοντάς τ ο, κατ’ αυτόν τον τρόπο, συνεταιρικά, το δουλεύε στην Αθήνα, αυτή. “Στο καπάκι”, και μετά από ελάχιστα χρόνια (δηλαδή), με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, σε συνδυασμό και με την τότε δημιουργία & λειτουργία (πέραν του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου) στην πρωτεύουσα της Ελλάδας και πολλών άλλων μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακός), έπεσε κάθετα, απότομα & κατακόρυφα η δουλειά και ο τζίρος των ταξί, ωστόσο όμως, παρέμεινε αμετάβλητος & ακατέβατος ο βραχνάς και η μέγγενη, το ποσό, το χρέος και η οφειλή του δανεισμού της, αυτού, δηλαδή… Κάποια, λοιπόν, στιγμή (και επειδή πλέον είχε αρχίσει σιγά σιγά να “μπαίνει μέσα”, μιάς και είχε καταστεί (για τους προαναφερθέντες λόγους, όπως επίσης και ως εκ τούτου, είχε, πέσει – παρομοίως – κάθετα & κατακόρυφα, και το κόστος, πλέον, της εκδιδόμενης αδείας του…), απόλυτα ασύμφορο, καθώς και ανοικονόμητο, αλλά και λίαν επιζήμιο (ως επάγγελμα στην Αθήνα), πλέον, το ταξί, αναγκάστηκε, αλλά και με βαριά καρδιά και θέλοντας και μη, να πουλήσει την μισή του άδεια, λαμβάνοντας, όμως (όπως ήταν φυσικό επακόλουθο), ένα ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΟΣΟ, απ’ όσο την είχε αγοράσει αυτή προ ολίγων ετών, μην έχοντας συγχρόνως, όμως, ξεχρεώσει και το θηριώδες, τεράστιο & υπέρογκο, δάνειό της, αυτό. Έκτοτε – και όλα αυτά, τα επόμενα χρόνια – κατέβαλε κάποιες σημαντικές δόσεις (ο,τι εδύνατο, αλλά και αυτές που μπορούσε, τέλος πάντων), μόνο που αυτές δεν έφταναν και δεν επαρκούσαν επ’ ουδενί (σαν αποπληρωμή), και έτσι λοιπόν, στις 20 του περασμένου Δεκέμβρη (και ως μητσοτακικός Χριστουγεννιάτικος μποναμάς & δώρο,αυτό), της εδόθει το τελειωτικό χτύπημα και η χαριστική βολή, μιάς και απώλεσε & έχασε με άμεσες, γρήγορες & συνοπτικές διαδικασίες, του τύπου “ψεκάστε σκουπίστε” & “μιά και έξω” (ηλεκτρονικός πλειστηριασμός, δια μέσω του διεθνούς, αυτού, funds, της “do value”, δηλαδή) την ΜΙΑ & ΜΟΝΑΔΙΚΗ της, ΠΡΩΤΗ κατοικία της, αυτή…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog