Στις 30 Νοεμβρίου θα ξεκινήσει η λειτουργία της βασικής γραμμής στο μετρό Θεσσαλονίκης και σήμερα, Παρασκευή, έγινε ξενάγηση σε δημοσιογράφους.
Οι εκπρόσωποι του Τύπου επιβιβάστηκαν σε έναν από τους 18 συρμούς και πραγματοποίησαν τη διαδρομή των 17 λεπτών από τη Νέα Ελβετία έως τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Επίσης, βρέθηκαν στο Κέντρο Ελέγχου του μετρό, στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Η κατασκευή της βασικής γραμμής, μαζί με την επέκταση της Καλαμαριάς, κόστισε 3 δισεκατομμύρια ευρώ, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ενώ έφερε στην επιφάνεια περισσότερα από 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα.
«Ένα εμβληματικό έργο για την πόλη για τη Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται. Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας και οι οποίοι θα μεταφέρονται γρήγορα, με ασφάλεια και οικολογικά», δήλωσε ο υπουργός, σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε τις πολλές δυσκολίες και τα εμπόδια που προέκυψαν στην κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ σημείωσε ότι τα αρχαιολογικά ευρήματα ξεπερνούν τα 300.000.
Πολλά από αυτά, συμπλήρωσε, εκτίθενται ήδη σε διάφορους σταθμούς της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης. Για τον σταθμό Βενιζέλου, που πιθανόν θα αποκαλυφθεί στις 29 Νοεμβρίου, επεσήμανε ότι «θα αφορά σε μια μεγάλη έκπληξη για όλους και σε ό,τι αφορά τη σύνδεση των αρχαίων με τη λειτουργία του μετρό».
Σε ό,τι αφορά στην επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, ο υπουργός επανέλαβε ότι η λειτουργία του, μαζί με τους πέντε σταθμούς, τοποθετείται χρονικά μέχρι το τέλος του 2025.
Όσο για τα εγκαίνια της βασικής γραμμής, θα γίνουν νωρίς το μεσημέρι της 30ης Νοεμβρίου, από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, στο αμαξοστάσιο Πυλαίας και αμέσως μετά θα παραδοθεί για χρήση στο επιβατικό κοινό, δωρεάν για «ένα επαρκές χρονικό διάστημα», σύμφωνα με τα όσα είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας.