Εκπέμπουν SOS οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι μηχανοδηγοί για θέματα ασφαλείας, ενώ παράλληλα αποκαλύπτουν πως οι πολυδιαφημισμένες αμαξοστοιχίες ETR 470 παραμένουν καθηλωμένες λόγω βλαβών.
Με γραπτό τους υπόμνημα προς τον Διευθυντή Λειτουργίας της Hellenic Train, οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο επιβεβαιώνονται για ακόμη μία φορά, καθώς αποκαλύπτουν πως τα ETR 470 έχουν βλάβες, με αποτέλεσμα να παραμένουν καθηλωμένα.
Έντονη η ανησυχία των επιβατών του προαστιακού
Στο μεταξύ κατεπείγουσα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ζητά το Σωματείο Εργαζομένων Επιβατών Προαστιακού, το οποίο έχει 2.000 μέλη που χρησιμοποιούν το μέσο καθημερινά και είναι στην πλειονότητά τους κάτοικοι των νομών Αττικής και Κορινθίας. Με επιστολή που απέστειλαν στο υπουργείο στις 31 Οκτωβρίου και ήρθε στη Βουλή με τη μορφή αναφοράς, ζητούν ενημέρωση σχετικά με τα μέτρα που προτίθεται να λάβει όσον αφορά την αναγκαία ενίσχυση της ασφάλειας και τη βελτίωση των υπηρεσιών μετακίνησης.
Αιτία για το αίτημα αυτό είναι, όπως αναφέρεται στο υπόμνημα:
- Τα άκρως ανησυχητικά περιστατικά που σημειώνονται συχνά στο σιδηροδρομικό δίκτυο και έχουν μάλιστα πολλαπλασιαστεί κατά το τελευταίο διάστημα (αντίθετη κίνηση δύο συρμών επί της ίδιας γραμμής στον Στ. Αγίων Αναργύρων στις 13 Σεπτεμβρίου, πρόσκρουση του Προαστιακού σε δέντρα επί της σιδηροδρομικής γραμμής στη Σφενδάλη στις 14 Σεπτεμβρίου, παρολίγο είσοδος συρμού σε σήραγγα του μετρό στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας στις 9 Οκτωβρίου).
- Η διαρκώς επιδεινούμενη ποιότητα μετακίνησης με τον Προαστιακό (αλλεπάλληλες καθυστερήσεις ή και ακινητοποιήσεις, πολλές από τις οποίες, όπως έχουμε ενημερωθεί, οφείλονται στην παλαιότητα ή την ελλιπή συντήρηση των τρένων, επεισόδια βίας και παραβατικότητας εντός των συρμών, αδικαιολόγητος και άκρως επικίνδυνος συνωστισμός επιβατών σε κεντρικούς σταθμούς μετεπιβίβασης, όπως στον σταθμό Κάτω Αχαρνών, χωρίς να διαφαίνεται στον ορίζοντα ο παραμικρός εναλλακτικός προγραμματισμός).
- Η εκκρεμής αποκατάσταση της λειτουργίας της τηλεδιοίκησης σε σημαντικά σημεία του δικτύου, καθώς και την απουσία νέου συστήματος σηματοδότησης και ETCS στη γραμμή Άνω Λιόσια – Κιάτο (η ολοκλήρωση του οποίου κατά την επίσημη εκτίμηση του υπουργείου τον Μάρτιο του 2024 τοποθετείται στο έτος 2028).
«Προφανώς κατανοείτε ότι η ανησυχία όλων των επιβατών του Προαστιακού, όπως άλλωστε και των εργαζομένων σε αυτόν, δεν είναι απλώς εύλογη αλλά επιτείνει συνεχώς την αίσθηση ότι ταξιδεύουμε καθημερινά με ίδιον κίνδυνο», υπογραμμίζεται με αγωνία στην επιστολή.
Τα μέλη του επισημαίνουν ότι είναι εργαζόμενοι, οι οποίοι εδώ και χρόνια έχουν δομήσει τη ζωή τους με βάση την ύπαρξη του εν λόγω μέσου σταθερής τροχιάς, «η ασφαλής και εύρυθμη λειτουργία του οποίου αποτελεί για μας ζήτημα καίριας σημασίας. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη την ανησυχία όλων των επιβαινόντων στον Προαστιακό και να προβεί άμεσα στα απαραίτητα μέτρα ενίσχυσης της ασφάλειας και βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών μετακίνησης…», αναφέρεται μεταξύ άλλων στη zougla.gr.