Πολύ μελάνι έχει χυθεί για το μεγάλο και δυσθεώρητου προϋπολογισμού έργο της σύνδεσης του προαστιακού με την πόλη του Λουτρακίου.
Το έργο σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς, θα παραδιδόταν το 2020, μετά αρχές του 2023, μετά τέλος του 2023, μετά το 2024 και τελικώς πάμε για τέλη του 2025 και βλέπουμε!
Στο ερώτημα πόσο χρειάζεται για να φτάσει ο προαστιακός στο Λουτράκι, το κοντέρ γράφει ήδη πάνω από πέντε χρόνια. Οι αρχικώς προβλεπόμενοι 18 μήνες για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της παλιάς μετρικής γραμμής που συνδέει τον Ισθμό με το Λουτράκι, έχουν ήδη υπερτριπλασιαστεί, οδηγώντας σε υπέρβαση του κόστους μέχρι σήμερα κατά 3,8 εκατ. ευρώ. Η ανάγκη αλλαγής σχεδιασμού για ένα τμήμα του έργου, που όλο κι όλο μετρά 6,4 χλμ., φέρνει τον τερματισμό περίπου στα τέλη του 2025 αλλά με ταχύτητες… «Μουτζούρη»
Στόχος αυτής της επέκτασης είναι η σύνδεση του Λουτρακίου, ενός εκ των δημοφιλέστερων τουριστικών θερέτρων της χώρας, με την Αθήνα, το λιμάνι του Πειραιά και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ωστόσο για μια γραμμή μήκους 6,4 χιλιομέτρων που ξεκινά από τον ισθμό της Κορίνθου και φτάνει μέχρι το Λουτράκι έχουν περάσει ήδη 5 χρόνια και το έργο βρίσκεται ακόμη στον «αέρα».
Φυσικά αίσθηση αποτελεί το γεγονός πως οι γραμμές του προαστιακού περνάνε κυριολεκτικά μέσα από τα σπίτια κατοίκων. Συγκεκριμένα οι κάτοικοι στην οδό Νεφέλης στο Λουτράκι τόσο για να μπουν όσο και για να βγουν από τα σπίτια τους πρέπει να περνούν από τις γραμμές του προαστιακού. Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι αν θα είναι εφικτή η πρόσβαση στο σπίτι τους όταν το έργο παραδοθεί.
Το έργο της κανονικοποίησης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής, που σήμερα παραμένει ανενεργή, ως το Λουτράκι ώστε να συνδεθεί με ηλεκτροκίνηση στο ύψος του Ισθμού με τη γραμμή υψηλών ταχυτήτων του προαστιακού που φτάνει ως το Αίγιο, υπεγράφη τον Ιούνιο του 2019. Πρόσφατα, ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Νίκος Ταχιάος έκανε λόγο στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου «για ένα έργο που σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε με σαφώς προεκλογικό σκοπό τις τελευταίες ημέρες της Πομπηίας του 2019».
Μέχρι σήμερα, η πρόοδος του έργου, συμβατικής δαπάνης 8.041.625,98 ευρώ (με ΦΠΑ), έχει φτάσει μόλις στο 50%, παρότι έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το τέλος του 2020.
Όπως εξήγησε ο κ. Ταχιάος, ένα μεγάλο τμήμα της υφιστάμενης γραμμής βρίσκεται σε περιοχή εντός σχεδίου, όπου οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις έχουν κολλήσει, παρότι υπάρχουν εντάξεις, πράξεις τακτοποίησης και αναλογισμού, που δεν έχουν όμως εφαρμοσθεί. Απέδωσε μάλιστα το χειρόφρενο στην απροθυμία του Δήμου να κυρώσει την πράξη εφαρμογής των απαλλοτριώσεων, προκειμένου να μην αναλάβει την υποχρέωση να καταβάλει τις αποζημιώσεις. Δεν έχει κυρωθεί ούτε η πράξη εφαρμογής της επέκτασης του πολεοδομικού σχεδίου βάσει του νόμου 1337.
«Το τρένο που θα περνάει δεν θα είναι ο παλιός “Μουτζούρης”, αλλά ένας προαστιακός με σύγχρονους συρμούς που έχουν απαιτήσεις μεγαλύτερων ταχυτήτων και μεγαλύτερο όγκο, που θα περνά μπροστά από ιδιοκτησίες -εντός και εκτός σχεδίου. Μέχρι σήμερα, δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη για το πώς θα διαχειριστεί κανείς τις κάθετες προσβάσεις και την πόλη του Λουτρακίου ή το οδικό δίκτυο που βρίσκεται εκτός σχεδίου», είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός.
Η λύση που προκρίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αυτό το κουβάρι αστοχιών είναι η τοποθέτηση ΑΣΙΔ, δηλαδή αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων, τα οποία δεν αποτελούν βεβαίως την καλύτερη επιλογή. «Οι ισόπεδες διαβάσεις είναι μία κατ’ οικονομία λύση, δεν θα είναι όμως η καλύτερη. Δεν θα φτάσουμε στο επίπεδο του έργου που θέλαμε, γιατί αυτό σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε με εγγενείς αδυναμίες», είπε ο κ. Ταχιάος. Πέρα από αυτό, η τοποθέτησή τους απαιτεί αλλαγή της αρχικής μελέτης και αγορά των ΑΣΙΔ που δεν προβλέπονταν αρχικά, άρα περαιτέρω επιβάρυνση του κόστους.
Όσο για τον δρόμο που είναι απαραίτητος για την κυκλοφορία των κατοίκων στις περιοχές από όπου διέρχεται η γραμμή, το υπουργείο έχει ζητήσει από την ΕΡΓΟΣΕ να προχωρήσει στην απαλλοτρίωση μίας ζώνης, εγχείρημα όμως που συναντά και αυτό προφανείς αντιστάσεις.
Κατόπιν όλων των παραπάνω, με το τυπικό χρονοδιάγραμμα να παραμένει ακόμα και σήμερα στις 31/12/2024, σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό, «το έργο είναι εφικτό να τελειώσει στα τέλη του 2025».
Προαστιακός-αποκλειστικό: Πότε θα σφυρίξει το τρένο στο Λουτράκι
Λουτράκι: Τελικά τι γίνεται με τον Προαστιακό;
Στο Λουτράκι για τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος
Ωραία ξοφλήστε τον ανάδοχο του έργου ,μετά διώχτε τον και παρατήστε το έργο όπως είναι. Πρωτη φορά θα είναι ή τελευταία που πετάει λεφτά το ελληνικό κράτος;
ΑΥΤΑ ΟΛΛΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ ΤΑ ΞΕΡΑΜΕ ΓΙΑΥΤΟ ΦΩΝΑΖΑΜΕ ΟΤΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΙΣΘΜΟ Η ΣΤΟΝ ΘΡΟΥΒΑΛΑ ΑΛΛΑ ΦΑΓΩΘΗΚΑΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ.ΤΩΡΑ ΤΡΕΧΤΕ .ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΤΕ;ΠΟΤΕ.ΗΜΟΥΝΑ ΝΙΟΣ ΚΑΙ ΓΕΡΑΣΑ.
τι ακριβώς σημαίνει «:το υπουργείο έχει ζητήσει από την εργοσε να προχωρήσει σε απαλλοτριώσεις αλλά το εγχείρημα συναντά αντιστάσεις ;;;; Ο ΝΟΜΟΣ τι ακριβώς προβλεπει σε αυτή την περίπτωση ;; Όσον αφορά τις ισοπεδες διαβάσεις είναι καινούργια ανακάλυψη;;; Μα εδώ και χρόνια είναι γνωστό οτι προβλέπονται οι διαβάσεις αυτές .
Σωστότατος…
Το υπουργειο ζητησε να γινουν απαλλοτριωσεις που δεν προκυπτουν απο πουθενα οτι χρειαζονται στην μελετη; Γιατι;
Ειναι η μελετη λαθος; Τοτε να κανουν μια καινουργια και να κυνηγισουν αυτον που εκανε την παλια.
Εγω βλεπω οτι ο ενας προσπαθει να τα ριξει στον αλλον.
Ο υφυπουργος λεει οτι ο φταιει ο δημος που πρεπει να απαλλοτριωσει εκτασεις προκειμενου να γινει ενας δρομος.
Ο δημος απτην αλλη λεει οτι δεν χρειαζεται να γινει καμια απαλλοτριωση γιατι δεν επηρεαζονται οι ιδιοκτησιες εκατερωθεν της γραμμης και οτι εχουν προβλεφθει και ολες οι ισοπεδες διαβασεις, οποτε οι οποιες καθυστερησεις οφειλονται στην αναδοχο εταιρεια .
Και η αναδοχος εταιρεια (υποθετω,γιατι δεν εχω διαβασει πουθενα την θεση της και καλο θα ηταν να γινει ενα ρεπορταζ να μας πουν την θεση τους) οτι τα ριχνει στο υπουργειο.
Παντως καποιος θα πρεπει να πληρωσει.
Ο δημος τους ιδιωτες;Το κρατος την εταιρεια;
Αν κρινω απο την περιπτωση της αναπλασης, Καλα θα παει και αυτο.
Τρώμε,τρωμε, και δεν μπορούμε να χορτενουμε!!!