Στη συμπλήρωση 20 χρόνων από την λειτουργία της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου αναφέρθηκε ο Πάνος Λούκας, διευθύνων σύμβουλος της «Γέφυρα ΑΕ» μιλώντας στο 5ο OLYMPIA FORUM, το οποίο διεξάγεται στην Αρχαία Ολυμπία.
Όπως τόνισε, «στον γαλλικό όμιλο Vinci, εταιρεία του οποίου είναι η γέφυρα, πεποίθησή μας είναι ότι τα έργα και οι γέφυρες δεν κατασκευάζονται μόνο από σκυρόδεμα και από σίδερο, αλλά είναι ανθρώπων έργα, τα οποία πρέπει να απαντούν στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών» και συνέχισε: «Έχοντας λοιπόν αυτό ως πεποίθηση στα 20 χρόνια που πέρασαν και στα επόμενα χρόνια που θα ακολουθήσουν, στη γέφυρα θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην υποδειγματική συντήρηση και λειτουργία του έργου, έτσι ώστε η γέφυρά μας, η εθνική μας γέφυρα, να αποτελεί σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά την υποδειγματική συντήρηση και λειτουργία των έργων υποδομής, δείχνοντας την Ελλάδα που προοδεύει, την Ελλάδα που δημιουργεί, την Ελλάδα που μας κάνει περήφανους».
Παράλληλα, ο Πάνος Λούκας σημείωσε ότι «είναι σημαντικός ο ρόλος της σωστής συντήρησης των έργων υποδομής» και πρόσθεσε: «Σε ό,τι αφορά τη γέφυρα, πραγματοποιούμε τα τελευταία 20 χρόνια συντήρηση από την ξηρά, από τον αέρα με τους αλπινιστές, αλλά και με τα drones, ενώ ολοκληρώθηκαν πριν από λίγες ημέρες οι επιθεωρήσεις στον πυθμένα της θάλασσας με δύτες και με ρομποτικά οχήματα».
Όπως ανέφερε στην συνέχεια, «ο ρόλος της συντήρησης της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου είναι να εξασφαλίζει τη συνεχή σύνδεση των δύο πλευρών του στενού, έτσι ώστε να επιτυγχάνονται οι λόγοι για τους οποίους κατασκευάζονται τα έργα υποδομής».
Σε αυτό το σημείο υπογράμμισε ότι «η γέφυρα συνέβαλε τα μέγιστα στην οικονομική ανάπτυξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, δημιούργησε θέσεις εργασίας, δημιούργησε νέες επιχειρήσεις, έδωσε τη δυνατότητα ανάπτυξης των logistics, αφού τα προϊόντα και ειδικά τα ευπαθή φεύγουν σε συγκεκριμένους χρόνους και φθάνουν σε συγκεκριμένους χρόνους στον προορισμό τους».
Επίσης, συνέχισε, «έδωσε μεγάλη ανάπτυξη στον τουρισμό και αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη σύντομα με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου, Πάτρα-Πύργος».
«Εκείνο όμως το οποίο αξίζει να τονιστεί», ανέφερε, «είναι ότι όπως προέκυψε από την πρόσφατη μελέτη του Παρατηρητηρίου Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδος, η λειτουργία της γέφυρας οδήγησε στην άρση του κοινωνικού αποκλεισμού».
Ακόμη, ο Πάνος Λούκας σημείωσε ότι «επειδή η γέφυρα είναι ένα έργο που αποτελεί σημείο αναφοράς, σημαντική είναι η συνεισφορά της και οι επενδύσεις που πραγματοποιούμε σε ό,τι έχει να κάνει με θέματα περιβάλλοντος και την προστασία του έργου έναντι της κλιματικής αλλαγής, έτσι ώστε να μειώνουμε το ανθρακικό μας αποτύπωμα».
«Εκείνο όμως το οποίο έχει σημασία», συμπλήρωσε, «είναι να μπορούμε να συμβάλουμε και στην απανθρακοποίηση των μεταφορών, επομένως να μειώνεται και το ανθρακικό αποτύπωμα των χρηστών του έργου».
«Για το λόγο αυτό», τόνισε, «μπορώ να αναφέρω ως παράδειγμα, ότι με αφορμή την 20ή επέτειο κυκλοφορήσαμε στις αρχές του χρόνου ένα νέο προϊόν, το οποίο παρέχει σημαντικές εκπτώσεις στους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων».
«Όλα αυτά λοιπόν», υπογράμμισε, «αποτελούν μέρος των επενδύσεων που πραγματοποιούμε, ειδικά με έμφαση στο περιβάλλον και μας δίνουν μία εικόνα για το πώς σκεφτόμαστε τη συνέχεια μετά την 20ή επέτειο».