Στο ερώτημα πόσο χρειάζεται για να φτάσει ο προαστιακός στο Λουτράκι, το κοντέρ γράφει ήδη πάνω από πέντε χρόνια. Οι αρχικώς προβλεπόμενοι 18 μήνες για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της παλιάς μετρικής γραμμής που συνδέει τον Ισθμό με το Λουτράκι, έχουν ήδη υπερτριπλασιαστεί, οδηγώντας σε υπέρβαση του κόστους μέχρι σήμερα κατά 3,8 εκατ. ευρώ. Η ανάγκη αλλαγής σχεδιασμού για ένα τμήμα του έργου, που όλο κι όλο μετρά 6,4 χλμ., φέρνει τον τερματισμό περίπου στα τέλη του 2025 αλλά με ταχύτητες… «Μουτζούρη»
Το έργο της κανονικοποίησης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής, που σήμερα παραμένει ανενεργή, ως το Λουτράκι ώστε να συνδεθεί με ηλεκτροκίνηση στο ύψος του Ισθμού με τη γραμμή υψηλών ταχυτήτων του προαστιακού που φτάνει ως το Αίγιο, υπεγράφη τον Ιούνιο του 2019. Πρόσφατα, ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Νίκος Ταχιάος έκανε λόγο στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου «για ένα έργο που σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε με σαφώς προεκλογικό σκοπό τις τελευταίες ημέρες της Πομπηίας του 2019».
Μέχρι σήμερα, η πρόοδος του έργου, συμβατικής δαπάνης 8.041.625,98 ευρώ (με ΦΠΑ), έχει φτάσει μόλις στο 50%, παρότι έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το τέλος του 2020.
Όπως εξήγησε ο κ. Ταχιάος, ένα μεγάλο τμήμα της υφιστάμενης γραμμής βρίσκεται σε περιοχή εντός σχεδίου, όπου οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις έχουν κολλήσει, παρότι υπάρχουν εντάξεις, πράξεις τακτοποίησης και αναλογισμού, που δεν έχουν όμως εφαρμοσθεί. Απέδωσε μάλιστα το χειρόφρενο στην απροθυμία του Δήμου να κυρώσει την πράξη εφαρμογής των απαλλοτριώσεων, προκειμένου να μην αναλάβει την υποχρέωση να καταβάλει τις αποζημιώσεις. Δεν έχει κυρωθεί ούτε η πράξη εφαρμογής της επέκτασης του πολεοδομικού σχεδίου βάσει του νόμου 1337.
«Το τρένο που θα περνάει δεν θα είναι ο παλιός “Μουτζούρης”, αλλά ένας προαστιακός με σύγχρονους συρμούς που έχουν απαιτήσεις μεγαλύτερων ταχυτήτων και μεγαλύτερο όγκο, που θα περνά μπροστά από ιδιοκτησίες -εντός και εκτός σχεδίου. Μέχρι σήμερα, δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη για το πώς θα διαχειριστεί κανείς τις κάθετες προσβάσεις και την πόλη του Λουτρακίου ή το οδικό δίκτυο που βρίσκεται εκτός σχεδίου», είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός.
Η λύση που προκρίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αυτό το κουβάρι αστοχιών είναι η τοποθέτηση ΑΣΙΔ, δηλαδή αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων, τα οποία δεν αποτελούν βεβαίως την καλύτερη επιλογή. «Οι ισόπεδες διαβάσεις είναι μία κατ’ οικονομία λύση, δεν θα είναι όμως η καλύτερη. Δεν θα φτάσουμε στο επίπεδο του έργου που θέλαμε, γιατί αυτό σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε με εγγενείς αδυναμίες», είπε ο κ. Ταχιάος. Πέρα από αυτό, η τοποθέτησή τους απαιτεί αλλαγή της αρχικής μελέτης και αγορά των ΑΣΙΔ που δεν προβλέπονταν αρχικά, άρα περαιτέρω επιβάρυνση του κόστους.
Όσο για τον δρόμο που είναι απαραίτητος για την κυκλοφορία των κατοίκων στις περιοχές από όπου διέρχεται η γραμμή, το υπουργείο έχει ζητήσει από την ΕΡΓΟΣΕ να προχωρήσει στην απαλλοτρίωση μίας ζώνης, εγχείρημα όμως που συναντά και αυτό προφανείς αντιστάσεις.
Κατόπιν όλων των παραπάνω, με το τυπικό χρονοδιάγραμμα να παραμένει ακόμα και σήμερα στις 31/12/2024, σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό, «το έργο είναι εφικτό να τελειώσει στα τέλη του 2025».
Ποτέ μην έρθει.
Θα ερθει οσο και αν το πολεματε..
Είχε πει κάποτε κάποιος στο Λουτρακι το αξεχαστο”Πο’τε; Ποτε’ ” και δικαιωνεται
Κοροϊδία έχει καταντήσει. Κάθε χρόνο δίνουν παράταση 1 με 2 χρόνια . Κατάντια.
Συμπερασμα του άρθρου είναι ότι λόγω του δήμου κωλησε το έργο …….Αυτό όμως ας βγει κάποιος που να φοράει παντελόνια να το πει
Ας κάνουν αερογέφυρα στα σημεία που κολλάει το έργο.
Ίσως είναι και φθητερο.
Όλο το θέμα είναι τραγικό,μια γραμμή που δεν έπρεπε ποτέ να γίνει,δεν εξυπηρετεί σε τίποτα, έπρεπε στην ήδη υπάρχουσα γραμμή να γίνει μια στάση στον Ισθμό (υπάρχει χαραγμένη δίπλα από τον Βασιλόπουλο) και ένα λεωφορείο του ΟΣΕ να έφερνε με το ίδιο εισιτήριο στο Λουτράκι τον κόσμο,θα ήταν ήδη έτοιμο και χωρίς τόσο κόστος και χωρίς να κάνει την πόλη άνω κάτω για να μην πω τίποτα χειρότερο, αλλά ξέχασα πως θα έτρωγαν λεφτά οι παρατρεχαμενοι
Καποιοι από τον δήμο λένε συνεχώς ψέματα για τον προαστιακό και καθυστερούν το έργο βάζοντας εμπόδια στην πρόοδο του έργου …
Οσο για αυτούς που έχτισαν τα σπίτια τους κολλητά στις γραμμές του τρένου και τώρα φωνάζουν ,τι να πει κανείς για αυτούς.