- Η Κομματική Οργάνωση Λουτρακίου Περαχώρας Αγίων Θεοδώρων του ΚΚΕ χαιρετίζει το κοινό ψήφισμα και την από κοινού πρωτοβουλία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κορινθίας και Σικυώνας Ξυλοκάστρου, της Α Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ν. Κορινθίας και του Εργατικού Κέντρου Λουτρακίου Περαχώρας Αγίων Θεοδώρων, ώστε να μην =μετατραπεί το 1ο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου σε Πειραματικό σχολείο.
Κάθε καλοπροαίρετος προβληματίζεται με την πρόθεση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για μετατροπή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λουτρακίου (προσφάτως μετονομασθέντος από το Δημοτικό Συμβούλιο σε Ελευθέριος Βενιζέλος…!) σε Πειραματικό σχολείο, σε ένα κτίριο που έχει χτιστεί πριν από σχεδόν έναν αιώνα…!!!
Η πρόθεση βέβαια αυτή πατάει στον τρόπο που η κυβέρνηση ΝΔ αντιμετωπίζει τον Πειραματικό χαρακτήρα των σχολείων, το περιεχόμενο και τις στοχεύσεις του, με το νόμο 4692/2020, διαφοροποιώντας τα από τα υπόλοιπα σχολεία και ως προς τη διοίκησή του και τη χρηματοδότηση.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο άρθρο 22 και 23, δημιουργείται Συμβούλιο Στήριξης που απαρτίζεται από τον Διευθυντή του σχολείου (πρόεδρος), εκπρόσωπο του Δήμου (αντιπρόεδρος), εκπρόσωπο του Συλλόγου γονέων και δύο «διακεκριμένες προσωπικότητες της τοπικής κοινωνίας» με αρμοδιότητες να αποφασίζουν για θέματα που σχετίζονται με την προσφορά του σχολείου στην τοπική κοινωνία.
Επιπλέον, το Συμβούλιο εισηγείται την αξιοποίηση και διάθεση των οικονομικών πόρων της σχολικής μονάδας (πέραν όσων διαχειρίζεται η αρμόδια σχολική επιτροπή), ότι αυτό συνεπάγεται.
Στη συνέχεια, αναφέρεται ότι επιπλέον χρηματοδότηση θα προέρχεται από τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) και με «όποιον άλλο φορέα συνεργάζεται με μαζί του» καθώς και από δωρεές και χορηγίες που δεν θα συμψηφίζονται με την τακτική επιχορήγηση.
Όλα αυτά δηλαδή ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες σε οποιαδήποτε ιδιωτική πρωτοβουλία που εκ των πραγμάτων θα επηρεάζει και το περιεχόμενο του παιδαγωγικού έργου, δημιουργώντας σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων.
Επίσης, χειροτερεύουν οι συνθήκες εργασίας του εκπαιδευτικού προσωπικού αφού θα προσλαμβάνεται με διαφορετικούς όρους (κατάργηση
οργανικών θέσεων, ασφυκτική αξιολόγηση, κλπ).
Το ενδεχόμενο μετατροπής του υφιστάμενου 1ου Δημοτικού Σχολείου θα σημάνει περαιτέρω επιδείνωση των ήδη υπερφορτωμένων δημοτικών της πόλης και το ξερίζωμα ενός σχολείου και των μαθητών του, που αναπόφευκτα θα δημιουργήσει προϋποθέσεις να στραφούν οι γονείς στα ιδιωτικά σχολεία της περιοχής.
Άρα στη συνέχεια τίθενται μια σειρά παιδαγωγικών ζητημάτων αλλά και θέματα ασφάλειας για τους ίδιους τους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για μια ολόκληρη πόλη. Συνεπώς, κάποιοι γονείς θα αναγκαστούν να στραφούν προς τα ιδιωτικά σχολεία της περιοχής.
Η επιμονή της κυβέρνησης να προωθήσει ένα σχολείο για “λίγους και εκλεκτούς” αντί να ενισχύσει το “σχολείο των πολλών” δεν έχει να κάνει με τίποτα με τον αναγκαίο εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και επιστημονικό πειραματισμό ο οποίος πρέπει να διαχέεται σε όλα τα σχολεία οργανωμένα.
Ουσιαστικά πειραματικό δεν μπορεί να είναι ένα σχολείο που το αναγκαίο δείγμα (όπως σε όλα τα πειράματα) είναι μικρό, δηλαδή δεν προσφέρεται για επαλήθευση και γενίκευση.
Ουσιαστικά πειραματικό δεν μπορεί να είναι ένα σχολείο – ελίτ που εκ των πραγμάτων αντιστρατεύεται την όσμωση διαφορετικών παιδαγωγικών αφετηριών με στόχο όλες να ανέβουν προς τα πάνω.
Γι’ αυτό, στον αντίποδα του σημερινού σχολείου που βρίσκεται πέρα και έξω από τις πραγματικές ανάγκες και το δικαίωμα της νέας γενιάς στη μόρφωση, το ΚΚΕ προτείνει το ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο σύγχρονης γενικής παιδείας, όπου θα εισάγονται όλα τα παιδιά χωρίς περιορισμούς και εξετάσεις και με ένα και βασικό ρόλο και αποστολή: Την ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου και την
αξιοποίηση όλων των κλίσεων και ταλέντων για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από την κοινωνική καταγωγή, το χρώμα, τη φυλή, τη θρησκεία.
Σε αυτό το σχολείο μπορούν να ενσωματωθούν οι ερευνητικές δραστηριότητες των εκπαιδευτικών και η πειραματική έρευνα αλλά και η κατάλληλη συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη που θα συνδυάζονται με συστηματική και τακτική επιμόρφωση.
Για τη λειτουργία ενός πραγματικά Πειραματικού σχολείου, η πρώτη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν οι κανονικές παιδαγωγικές συνθήκες, που θα επιτρέπουν τη γενίκευση των συμπερασμάτων, προϋπόθεση για οποιαδήποτε εφαρμογή στη συνέχεια.
Σε αυτό το πλαίσιο, η παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα, θα συμβάλουν ώστε να αφομοιώνονται και να διαχέονται γρήγορα οι νέες επιστημονικέςκατακτήσεις σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα, να αναπτύσσεται ολόπλευρα η παιδική και νεανική προσωπικότητα.
Για την εξασφάλιση του αληθινά πειραματικού χαρακτήρα του σχολείου και για την όσο το δυνατό ευρύτητα του δείγματος τα πειραματικά σχολεία θα εναλλάσσονται ανά εύλογο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διασπορά των θετικών πρακτικών, που θα αποτιμούνται με επιστημονικά παιδαγωγικά κριτήρια και θα εξετάζεται η παραπέρα εφαρμογή τους σε πανεθνική κλίμακα.
Αυτή του την αντίληψη για το σχολείο και τον πειραματικό του χαρακτήρα το ΚΚΕ έχει καταθέσει για συζήτηση και προβληματισμό στον λαό και ιδιαίτερα στην εκπαιδευτική κοινότητα και με αφετηρία αυτή ασκεί την κριτική του στις εκάστοτε κυβερνητικές επιλογές.
Ταυτόχρονα, δίνει καθημερινά τη μάχη για τους όρους και τις συνθήκες στις οποίες σήμερα μορφώνονται τα παιδιά του λαού μας σε όλα τα σχολεία
Η Κομματική Οργάνωση Λουτρακίου Περαχώρας Αγίων Θεοδώρων του ΚΚΕ καλεί όλο το λαό του δήμου Λουτρακίου Περαχώρας Αγίων Θεοδώρων, να δυναμώσει τον αγώνα του ώστε να μην κλείσει/καταργηθεί κανένα σχολείο της πόλης μας για να μετατραπεί σε Πειραματικό, ώστε να δοθούν άμεσες λύσεις στο οξυμένο πρόβλημα της σχολικής στέγης με σαφή σχεδιασμό και χρονοδιάγραμμα ανέγερσης νέων
δημόσιων σύγχρονων σχολικών κτιρίων για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του δήμου μας.
Γιατί έχουμε τον νου μας σε όλα τα παιδιά!
Βασικά το ΚΚΕ , τα αριστερά παρακλάδια και οι βολεμένοι προτείνουν να μην αλλάξει τίποτα , λογικά αυτά που γράφουν γιατί αυτοί είναι… Τους ενοχλεί η ιδιωτική πρωτοβουλία , η κατάργηση οργανικών θέσεων (θα χάσει κανείς την δουλειά του;;;) και φυσικά η αξιολόγηση… ντροπή. Δεν θέλουν ένα Δημόσιο σχολείο “λίγων και εκλεκτών” αλλά όλα να είναι στα ίδια χάλια που ζήσαμε και ζούμε, επίσης λογικό από κόμματα που είναι κατά της αριστείας. Σαν γονιός έχω συναντήσει εξαιρετικούς δασκάλους αλλά και την αγωνία να μην τύχει στο παιδί μου κάποιος ανίκανος, αδιάφορος που δεν νοιάζεται και κατά λάθος βρέθηκε σε αυτή την θέση (και δεν θα έχει θέση σε τέτοιο σχολείο).
Βέβαια ο καθένας μπορεί να λέει την γνώμη του, γιαυτό και να πω και εγώ ότι η ανακοίνωση είναι γεμάτη ιδεολογικές και ουτοπικές μπούρδες. Μετά από τα πολλά ωραία λογάκια η ανακοίνωση κλείνει θυμίζοντας την καθημερινή μάχη που δίνει το κόμμα για όλα τα σχολεία και προσπαθώ να θυμηθώ σαν γονιός πότε είδα το ΚΚΕ να ενδιαφερθεί για το σχολείο των παιδιών μου (ίσως σε καμιά κατάληψη να βοήθησαν να σπάσει καμιά αίθουσα).
Σαν γονιός θέλω να γίνει πειραματικο
Είναι πολύ καλό μακάρι να γίνει
Δεν καταλαβα γιατί οι δασκαλοι διαμαρτυρονται
Έχουν βολευτει και δεν θέλουν τα δύσκολα
Μιλαμε για το μέλλον των παιδιων
Δεν είναι κακό να μετατραπει το πρώτο σχολείο σε πειραματικο
Είναι ενα πρότυπο και ιδιαίτερο σχολείο ένας χώρος με
Εκπαιδευτικη και διδακτικη μέθοδος οι δάσκαλοι κρινονται
Από το υπουργειο και έχουν αυξημενα προσόντα
Μακάρι να υπάρχουν τετοια σχολεία
Αλλά είναι βλεπετε το βολεμα