Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Θ. Βασιλειάδης: 28 μαθήματα επιχειρηματικής σκέψης σε νεοφυείς επιχειρηματίες που θέλουν να κάνουν την ιδέα τους πράξη από τον CEO της kariera

- Advertisement -
  • Η επιτυχία δεν είναι πράξη αλλά συνήθεια. Κανείς δεν κάνει πρωταθλητισμό χωρίς να «ράψει» ατελείωτες ώρες προπόνησης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το να χτίσεις μια εταιρεία από το μηδέν και να πείσεις νέους πελάτες να είναι οι πρώτοι που υποστηρίζουν ένα προϊόν είναι πάντα δύσκολο. Θα το πετύχουν μόνο όσοι προσπαθήσουν περισσότερο από όλους τους άλλους.

Το συμπέρασμα αυτό που αποτελεί και μια «οδηγία» προς όλους εκείνους που φιλοδοξούν να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα κάνοντας την ιδέα τους πράξη, είναι προϊόν 25 ετών ενασχόλησης του Θεόφιλου Βασιλειάδη με το επιχειρείν.

Μια πορεία που τον οδήγησε να είναι σήμερα διευθύνων σύμβουλος της Καριέρα ΑΕ, μιας εταιρίας που ίδρυσε μαζί με τον Φάνη Ρήγα το 1997, δημιουργώντας τον ηγέτη στην αγορά των job boards στην Ελλάδα.

Το 2007 υπήρξε η πρώτη ελληνική startup που πουλήθηκε σε πολυεθνική, περνώντας στην ιδιοκτησία της CareerBuilder LLC. Δεκατρία χρόνια μετά, το 2020, η επιχείρηση εξαγοράστηκε, γυρίζοντας σε ελληνικά χέρια, από τον Θεόφιλο Βασιλειάδη και τους αδελφούς Παντελιάδη.

Σήμερα, δραστηριοποιείται σε 10 χώρες σε Ευρώπη και Ασία, με όραμα να γίνει σε διεθνές επίπεδο ο κορυφαίος συνεργάτης στην εύρεση προσωπικού.

Τη συσσωρευμένη αυτή εμπειρία ο Θεόφιλος Βασιλειάδης θέλησε να τη μοιραστεί με τους νεοφυείς και όχι μόνον επιχειρηματίες μέσω του βιβλίου του «Μικρός ήθελα να γίνω ταξιτζής» (Key Books) που μόλις κυκλοφόρησε.

Ο Βασιλειάδης με τον τρόπο αυτό αποφασίζει να κοιτάξει πίσω και να καταγράψει 28 μαθήματα επιχειρηματικής σκέψης που τον δίδαξε η δική του διαδρομή, έτσι ώστε να μπορέσει να τα χρησιμοποιήσει στο μέλλον ο ίδιος, αλλά και όσοι θέλουν να εφαρμόσουν κάποια από αυτά στο δικό τους δημιουργικό ταξίδι. Μεταξύ άλλων ο CEO της Καριέρα απαντά σε ερωτήματα που απασχολούν όσους κινούνται στο κόσμο των επιχειρήσεων.

Εξιστορώντας σημεία από το δικό του ξεκίνημα και την πορεία του προς την επιτυχία, στην εισαγωγή του βιβλίου ο Θεόφιλος Βασιλειάδης αναφέρει ότι «από μια άποψη, ένα πρώτο startup το έφτιαξα στα 8 μου», από μια ιδέα που πήρε από ανάγκες που είχαν οι αδελφές του και η μητέρα του.

Για να καταλήξει, στο επίλογο του βιβλίου, σε μια φράση της μητέρας του, που έχει την αξία της: «Για να είμαι ειλικρινής, αν και ακόμη δεν μπορώ να απαντήσω στην ερώτηση «τι θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις;» κρατάω ως πυξίδα μια φράση της μητέρας μου «γερνάς όταν οι αναμνήσεις σου είναι σημαντικότερες για σένα από τα όνειρα σου. Νιώθω οι ιστορίες σε αυτό το βιβλίο είναι μόνο η αρχή τόσο για τη δική μου πορεία όσο (ελπίζω) και για οποίον το διαβάσει και θα του δώσει ιδέες ή ώθηση να μπει στο χώρο του επιχειρείν».

Από το Βιβλίο του Θεόφιλου Βασιλειάδη «Μικρός ήθελα να γίνω ταξιτζής» μεταφέρουμε εντελώς ενδεικτικά ορισμένα γενικά συμπεράσματα που κατέληξε ο ίδιος από την διαδρομή του.

Από το κεφάλαιο: «Οι πρώτοι συνεργάτες: να δουλέψω μαζί με φίλους;»

Πρακτικά συμπεράσματα:

1. Το πάθος και η αφοσίωση που δίνουν οι φίλοι σου όταν συνεργάζεσαι μαζί τους μπορεί να γίνει καύσιμο για εκτόξευση μιας εταιρείας.

2. Όταν δουλεύεις με φίλους, πρέπει να ξεκαθαρίζεις τους στόχους και τις απαιτήσεις και από τις δύο πλευρές.

3. Αν κάτι δεν πάει καλά, αφού δώσεις την ευκαιρία να διορθωθεί, καλύτερα να τερματίσεις την επαγγελματική σχέση αμέσως, παρά να προσπαθήσεις να βρεις εξεζητημένες λύσεις που τελικά απλώς επιμηκύνουν το αναπόφευκτο.

4. Η δικαιοσύνη στην επαγγελματική σχέση, ειδικά με τους φίλους, είναι το ένα και μοναδικό στοιχείο όπου δεν μπορείς να κάνεις συμβιβασμό.

Από το κεφάλαιο «Πώς θα πείσεις τους πρώτους πελάτες να πληρώσουν;»

1. Tα αποτελέσματα έρχονται αν ασχοληθείς πολύ με τη δουλειά σου: «activity leads to results». Σε κάθε δουλειά, αλλά ειδικότερα στις πωλήσεις, το παιχνίδι κερδίζεται στα νούμερα. Αν κάνεις πολλά τηλέφωνα θα κάνεις πολλές προσφορές, αν κάνεις πολλές προσφορές θα βρεις πολλούς πελάτες.

2. Η επιτυχία δεν είναι πράξη αλλά συνήθεια. Κανείς δεν κάνει πρωταθλητισμό χωρίς να «ράψει» ατελείωτες ώρες προπόνησης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το να χτίσεις μια εταιρεία από το μηδέν και να πείσεις νέους πελάτες να είναι οι πρώτοι που υποστηρίζουν ένα προϊόν είναι πάντα δύσκολο. Θα το πετύχουν μόνο όσοι προσπαθήσουν περισσότερο από όλους τους άλλους.

3. Πούλα την ιδέα (και μετά φρόντισε να την κάνεις πράξη). Πολλές φορές θα χρειαστεί να πουλήσει κανείς μια υπηρεσία που ακόμα δεν είναι απολύτως έτοιμη. Προφανώς η γραμμή είναι λεπτή ανάμεσα στην υπερβολή και τη φιλοδοξία. Αλλά στα startups πάντα πρέπει να πουλάς λίγο περισσότερα από όσα έχεις έτοιμα και φυσικά μετά να κάνεις τα πάντα για να τα παραδώσεις.

Από το κεφάλαιο «Όταν έρχονται οι πρώτες σοβαρές δυσκολίες»

Πρακτικά συμπεράσματα

1. Χτίσε πρώτα μια σταθερή βάση σε κάποια από τα προϊόντα σου. Ένα από τα μοιραία λάθη που μπορεί να κάνει μια μικρή εταιρεία είναι να ανοιχτεί σε πολλά μέτωπα χωρίς να έχει εξασφαλίσει ότι κάποιο από αυτά έχει τις βάσεις για να παρέχει την απαραίτητη ρευστότητα για περαιτέρω επενδύσεις.

2. Μη δίνεις υποσχέσεις των οποίων το αποτέλεσμα δεν μπορείς να ελέγξεις προσωπικά. Τόσο στα οικονομικά όσο και στο επίπεδο των προϊόντων που παρέχεις, απόφυγε να αναλάβεις συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τις οποίες δεν είσαι σίγουρος ότι με τους υπάρχοντες πόρους θα μπορέσεις να τηρήσεις/παραδώσεις.

3. Στην αρχή κάποιοι ίσως και να είναι αναντικατάστατοι. Αν και στην πορεία μιας εταιρείας αποδεικνύεται ότι όντως κανείς δεν είναι αναντικατάστατος, ίσως στην αρχή της μερικές απώλειες να είναι όντως βαριά πλήγματα στη δυνατότητα ανάπτυξης με γρήγορο ρυθμό. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα χρειαστεί να κάνεις υπέρβαση για να κρατήσεις κάποιον που είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την εταιρεία.

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog