- Στις 29 και τις 30 Σεπτεμβρίου, στο Ηραίο Περαχώρας, ο κωνσταντινος αβράμης και η Ελένη Νιωτάκη παρουσιάζουν την ιστορία μιας ιδιοσυγκρασιακής καλλιτέχνιδας που αφιέρωσε τη ζωή της σε ένα άπιαστο όνειρο, τον ιερό πανικό.
Μια πρωτότυπη δραματουργία βασισμένη στις βιογραφίες, τις επιστολές και τα δημοσιεύματα της εποχής για την αμερικανίδα που αμφισβήτησε τους έμφυλους ρόλους, εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα, μυήθηκε στις παραδοσιακές ασχολίες των γυναικών της υπαίθρου και αναβίωσε το αρχαίο θέατρο.
ερωτεύεται σαν τη Σαπφώ
έρχεται στην Ελλάδα
παντρεύεται τον Άγγελο Σικελιανό
υφαίνει. σπουδάζει βυζαντινή μουσική
αντιστέκεται στη βιομηχανοποίηση της κοινωνίας
οραματίζεται και διοργανώνει τις Δελφικές Εορτές
σκηνοθετεί τον Προμηθέα Δεσμώτη και τις Ικέτιδες
αντιστέκεται στον αμερικανικό ιμπεριαλισμό και ηττάται
ένας αργαλειός που υφαίνει τον χρόνο.
Η παράσταση που διακρίθηκε στο Adapt Festival τον περασμένο Ιούνιο και προκάλεσε αίσθηση στο νησί που αγάπησε η Εύα, τη Λευκάδα, παρουσιάζεται στον αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου Περαχώρας.
Ο αρχαίος ναός που συνδέεται με τον μύθο της Μήδειας και αποτελεί τον τελετουργικό δεσμό της γης με τη θάλασσα συνδιαλέγεται με την ιστορία της αμερικανίδας καλλιτέχνιδας.
Η ιστορία της «ιέρειας των Δελφών», της γυναίκας που θέλησε να γεφυρώσει την αρχαιότητα με το μέλλον και τον αντιφασισμό με την αποικιοκρατία, θα παρουσιαστεί για δύο μονάχα παραστάσεις και για περιορισμένο αριθμό θεατών στη Δυτική Αυλή.
ανακτά ένα παρελθόν που ποτέ δεν υπήρξε
για να υπαινιχθεί ένα μέλλον που ποτέ δεν θα υπάρξει
σημείωμα
Μπορεί το δέος να συνυφανθεί με την κριτική;
Ο μύθος της Εύας Palmer Σικελιανού με συγκίνησε και με συγκινεί βαθύτατα χάρη στις ρωγμές που αφήνει να χάσκουν αγεφύρωτες. Φέρει ένα σαπφικό παρελθόν, αλλά αυτολογοκρίνεται και το αποκρύπτει όταν αφηγείται τη ζωή της.
Αντιλαμβάνεται την Ελλάδα ως θύμα του δυτικού ιμπεριαλισμού, αλλά δεν καταγγέλλει τα φασιστικά ξεσπάσματα του Άγγελου Σικελιανού.
Στα λευκαδίτικα την αποκαλούν «ζόρκα» και την περιφρονούν. Στην Αμερική θεωρούν πως σπατάλησε την περιουσία της για ένα άπιαστο όνειρο. Πόσες αντιφάσεις, πόσες ιδιοτροπίες και πόσο