Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024

Δεν θα περάσουν τόσο καλά οι κακοπληρωτές του ηλεκτρικού ρεύματος – Δείτε γιατί

- Advertisement -
  • Στη θέσπιση μέτρων για τον περιορισμό των στρατηγικών κακοπληρωτών των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος προχωρά η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ο υπουργός Θεόδωρος Σκυλακάκης στη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης ανήγγειλε τη λήψη μέτρων για το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η αγορά και επιβαρύνει τους συνεπείς καταναλωτές: «Ταυτόχρονα, οι πόροι από την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση όσων υιοθετούν την ασυνέπεια σε σχέση με το νόμο ή τις πληρωμές ως στρατηγική πλουτισμού, θα φροντίσουμε να φτάνουν, επιτέλους, στους συνεπείς πολίτες και καταναλωτές, αποζημιώνοντάς τους κάπως, για τη διαχρονική κακομεταχείρισή τους», είπε χαρακτηριστικά ο νέος υπουργός την περασμένη Παρασκευή.

Ενεργειακός τουρισμός

Όπως επισημαίνουν πηγές, η συγκεκριμένη αναφορά του έχει να κάνει με την καθιέρωση κανόνων που αφορούν στις ληξιπρόθεσμες οφειλές λογαριασμών ρεύματος από επιτήδειους που επιδίδονται σε «ενεργειακό τουρισμό».

Πρόκειται για μπαταχτσήδες, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι τις διατάξεις αλλά και κενά της νομοθεσίας έχουν βρει τρόπο να αφήνουν φέσια στους παρόχους χωρίς μάλιστα να αντιμετωπίζουν την ποινή της απενεργοποίησης του μετρητή τους.

Τα παράθυρα

Τα συγκεκριμένα φέσια υπολογίζονται σε 500 εκ. ευρώ και γεννήθηκαν τον τελευταίο χρόνο. Και πως οι στρατηγικοί κακοπληρωτές καταφέρνουν να ηλεκτροδοτούνται χωρίς να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους;

1. Πριν από τρία χρόνια το ΣτΕ ακύρωσε υπουργική απόφαση του 2016, η οποία προέβλεπε πως ένας καταναλωτής για να αλλάξει πάροχο θα έπρεπε πρώτα να αποπληρώσει ή να διακανονίσει τις οφειλές του.

2. Πριν από ένα χρόνο η κυβέρνηση λαμβάνοντας έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης επέτρεψε στους καταναλωτές την αλλαγή παρόχου καταργώντας το οικονομικό πέναλτι σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης από το πρόγραμμα που είχαν συμφωνήσει με τον προμηθευτή τους.

Τα παράθυρα αυτά στη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης επέτρεψαν σε μπαταχτσήδες να αλλάζουν συνεχώς πάροχο αφήνοντας στον προηγούμενο φέσια.

Η παράνομη αυτή πρακτική όπως και οι ρευματοκλοπές επιβαρύνουν τους συνεπείς πελάτες των εταιρειών ρεύματος. Κι αυτό καθώς οι επιχειρήσεις συνυπολογίζουν στις τιμές της κιλοβατώρας τις παραπάνω απώλειες ως κόστη.

Η αναφορά του Σκυλακάκη περί αποζημιώσεων στους συνεπείς, όπως αναφέρουν πηγές του ΟΤ, έχει να κάνει ουσιαστικά με την αντιμετώπιση των παρανομιών ώστε οι συγκεκριμένοι καταναλωτές να μην επιβαρύνονται οικονομικά.

Η πρόταση της ΡΑΑΕΥ

Υπενθυμίζεται ότι η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) πριν από τρία χρόνια κατόπιν διαβούλευσης με τους παρόχους είχε προτείνει συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο στην τότε ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Αυτή εντούτοις δεν υιοθετήθηκε ποτέ.

Εκείνη η πρόταση της ΡΑΑΕΥ συνοδευόταν και από ένα σύστημα Τειρεσία για τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας. Ήταν το «Debt Flagging» το οποίο θα τηρούσε ο ΔΕΔΔΗΕ. Με αυτό επισημαίνονται με «κόκκινο» όσοι έχουν απλήρωτους λογαριασμούς και με «πράσινο» οι συνεπείς.

Δεύτερη προθεσμία

Σύμφωνα με την εισήγηση του Ρυθμιστή, ο προμηθευτής εφόσον παρέλθει και η δεύτερη προθεσμία πληρωμής της οφειλή, τότε αυτόματα ενεργοποιεί την εντολή αποκοπής της παροχής και ο πελάτης επισημαίνεται στο σύστημα «Debt Flagging» ως υπερήμερος χάνοντας το δικαίωμα αλλαγής παρόχου. Αν ο πελάτης αποπληρώσει ή διακανονίσει την οφειλή του τότε αίρεται η εντολή απενεργοποίησης και επιτρέπεται η αλλαγή παρόχου.

Ο παλιός προμηθευτής διατηρεί το δικαίωμα αποκοπής της παροχής ρεύματος του πρώην πελάτη του – ακόμη κι αν εκείνος έχει κάνει σύμβαση με νέο πάροχο- αν ο τελευταίος του έχει αφήσει δύο συνεχόμενους λογαριασμούς απλήρωτους.

Ο προηγούμενος προμηθευτής συνεχίζει να διατηρεί τη δυνατότητα διακοπής και στην περίπτωση που ο πρώην πελάτης του αθετήσει διακανονισμό που έκανε προκειμένου να πάει σε νέα εταιρεία ρεύματος. Θα πρέπει βέβαια ο παλιός πάροχος να έχει ενεργοποιήσεις εντολή αποκοπής.

Δικαίωμα διακοπής

Με βάση την παλιά πρόταση της ΡΑΑΕΥ ο παλιός προμηθευτής μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα απενεργοποίησης του μετρητή του παλιού πελάτη του εφόσον ισχύουν οι ακόλουθες σωρευτικές προϋποθέσεις:

1. Να έχουν περάσει 10 μέρες από τότε που επισήμανε τον παλιό του πελάτη ως υπερήμερο και τον έχει ειδοποιήσει με κάθε πρόσφορο μέσο. Αν στο μεσοδιάστημα ο πελάτης αποπληρώσει τον παλιό του πάροχο ή κάνει νέο διακανονισμό τότε δεν μπορεί να ενεργοποιήσει την εντολή διακοπής ρεύματος.

2. Εντός 12 μηνών από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της αλλαγής προμηθευτή ή από την ημερομηνία επισήμανσης του παλιού πελάτη ως υπερήμερου λόγω αθέτησης του διακανονισμού. Δηλαδή, στην περίπτωση της αθέτησης διακανονισμού, η εκκίνηση της δωδεκάμηνης περιόδου προβλέπεται ως δυναμική, με την έννοια ότι σε περίπτωση σύναψης νέου διακανονισμού μετά την αθέτηση του παλαιού, θα εκκινεί νέα δωδεκάμηνη περίοδος από την εκ νέου επισήμανση του Πελάτη ως υπερήμερου λόγω αθέτησης του νέου διακανονισμού.

ΟΤ

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog