- «Eτοιμάζουμε ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης το οποίο εντοπίζει τις πισίνες στον δορυφορικό χάρτη της χώρας δίνοντας γεωγραφικές συντεταγμένες που μας επιτρέπουν μέσω διασταυρώσεων με το κτηματολόγιο, να εντοπίζουμε τους ιδιοκτήτες των ακινήτων και να ελέγχουμε εάν οι πισίνες έχουν δηλωθεί όπως προβλέπει ο νόμος », δηλώνει ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής.
Για τις ψηφιακές συναλλαγές
Επίσης ο κ. Πιτσιλής αναφέρθηκε και στις ψηφιακές συναλλαγές. «Αυτήν την περίοδο δουλεύουμε εντατικά στην ψηφιοποίηση συναλλαγών που μπορούν να αυτοματοποιηθούν πλήρως. Να μη χρειάζονται δηλαδή επαφή και διαχείριση από υπάλληλό μας. Να αναφέρω, ενδεικτικά, την ψηφιοποίηση της έκδοσης ενημερότητας με παρακράτηση φόρου, που απαιτείται για τις μεταβιβάσεις ακινήτων και την πληρωμή από φορείς, τους αυτοματοποιημένους συμψηφισμούς φόρου με φορολογικές και ασφαλιστικές εισφορές, την έκδοση ΑΦΜ σε ανήλικα τέκνα, με τη βοήθεια και της ΓΓΠΣΔΔ, και την αντικατάσταση 20 βεβαιώσεων μητρώου από ένα πιστοποιητικό, που θα εκδίδεται αυτόματα χωρίς αίτηση, μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE.
Στον τομέα των ελέγχων, αυτή την περίοδο δίνουμε έμφαση στον σχεδιασμό του ψηφιακού δελτίου αποστολής και την ολοκλήρωση του ΕΛΕΓΧΟΣlive, της πλατφόρμας δηλαδή που θα έχουν οι ελεγκτές μας στα τάμπλετ τους όταν διενεργούν ελέγχους στο πεδίο».
Τα σχέδια της ΑΑΔΕ
«Στόχος μας είναι, κάνοντας χρήση των ψηφιακών εργαλείων που έχουμε αναπτύξει, να εντοπίζουμε επιχειρήσεις σε περιοχές που ενώ παρουσιάζουν υψηλή επισκεψιμότητα, δεν εμφανίζουν τα αντίστοιχα έσοδα. Στις επιχειρήσεις αυτές θα γίνονται έλεγχοι πεδίου από εξειδικευμένα συνεργεία ελέγχου, τα οποία θα παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές τους και την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους. Αντίστοιχες αναλύσεις κινδύνου και στοχεύσεις γίνονται και για τους τελωνειακούς και τους χημικούς ελέγχους. Γενικότερα, επιδίωξή μας είναι να εντείνουμε την αξιοποίηση πληροφοριών από τις δικές μας πηγές, όπως το myDATA, και τρίτες πηγές, όπως το τραπεζικό σύστημα, την ανταλλαγή πληροφοριών με άλλα κράτη, τις ψηφιακές πλατφόρμες βραχυχρόνιων μισθώσεων και παραγγελιών, αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», είπε ο κ. Πιτσιλής.
Πώς θα είναι στο μέλλον η εφορία
Τέλος ρωτήθηκε πως φαντάζεται την εφορία του μέλλοντος. «Στο συλλογικό υποσυνείδητο η λέξη “εφορία” έχει συνδεθεί με την εικόνα ενός χώρου, στο οποίο κάποιος χρειάζεται να πάει στα γκισέ και να περιμένει σε μια ουρά για να κάνει τη δουλειά του. Αυτό ακριβώς αλλάζουμε. Απλοποιούμε διαδικασίες και κεντρικοποιούμε την επεξεργασία όλων των λειτουργιών και υπηρεσιών για τις οποίες δεν χρειάζεται να επισκεφτεί ο πολίτης. Θέλουμε να προσφέρουμε τη δυνατότητα ψηφιακής και άμεσης εξυπηρέτησης για όλους. Και ταυτόχρονα εξυπηρετούμε με φυσική παρουσία όσους για οποιονδήποτε λόγο, δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ψηφιακά μέσα ανεξάρτητα από το εάν “ανήκουν “στην συγκεκριμένη ΔΟΥ. Αυτό πρακτικά σημαίνει αφενός κεντρικοποιημένες μονάδες για όλες τις υποστηρικτικές (back office) και τις εξειδικευμένες λειτουργίες, αφετέρου σημεία εξυπηρέτησης με σύγχρονες ψηφιακές υποδομές, προς χρήση του προσωπικού και των επισκεπτών με τυποποιημένες υπηρεσίες και συμβουλευτικό ρόλο στους πολίτες και στις επιχειρήσεις για το πώς να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους» απάντησε.
enikos.gr