Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024

Λουτράκι: Aυτό είναι το πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής για το 2023

- Advertisement -
  • Από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων  εγκρίθηκε στις 19 Δεκεμβρίου το Πρόγραμμα Δράσεων Τουριστικής Προβολής για το 2023.

Το Σχέδιο Δράσης Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων καταρτίστηκε σε εναρμόνιση με την εθνική στρατηγική προώθησης και προβολής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) για τον τουρισμό και στοχεύει στην ανάπτυξη και προώθηση του προορισμού, την αξιοποίηση των τοπικών πλεονεκτημάτων μέσα από δράσεις τουριστικών υποδομών, προστασίας και ανάδειξης της φυσικής κληρονομιάς, δράσεις ανάπτυξης εκδηλώσεων, φεστιβάλ κ.λπ., καθώς και δράσεις ολοκληρωμένης τουριστικής προβολής για το σύνολο του Δήμου.

Επιπλέον, εναρμονίζεται με την εθνική στρατηγική για τον τουρισμό και προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες που δημιουργεί η μετά-Covid εποχή ώστε να ανταποκριθεί στις νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, με προτεραιότητες την υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας, τη βελτίωση της επισκεψιμότητας και της ποιότητας της παρεχόμενης πληροφόρησης. Στρατηγική Μάρκετινγκ Βασικός στόχος του Προγράμματος είναι ο σχεδιασµός και η υλοποίηση της αποδοτικότερης προβολής του ∆ήµου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων και των επιχειρήσεων του κλάδου του τουρισμού που δραστηριοποιούνται στην περιοχή για το 2023, η ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και η αύξηση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις νέες διεθνείς τάσεις και τα εργαλεία του σύγχρονου Μarketing προορισμών, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασµού και της εκπόνησης στρατηγικής.

Επίσης, περιλαμβάνει δράσεις τουριστικής προβολής με την αξιοποίηση όλων των σύγχρονων Μέσων προβολής & ενημέρωσης και την υλοποίηση συγκεκριμένων ενεργειών, συμπεριλαμβανομένης της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές της Ελλάδας, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών – στόχων. Σχέδιο Δράσεων Τουριστικής Προβολής & Ανάπτυξης 2023 Το 2023 προβλέπεται κομβικής σημασίας έτος για το Δήμο Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων καθώς είναι σε εξέλιξη σημαντικά δημόσια έργα και ιδιωτικές επενδύσεις που θα αναβαθμίσουν ακόμη περισσότερο τη δυναμική του και την αισθητική εικόνα του προορισμού.

Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου του Λουτρακίου είναι σε εξέλιξη εξωραΐζοντας τη μοναδικού κάλους κεντρική παραλία.

Το έργο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου βαίνει προς ολοκλήρωση συνδέοντας απευθείας το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος με το κέντρο και την παραλία του Λουτρακίου καθιστώντας τα ξενοδοχεία της πόλης εύκολα και άμεσα προσβάσιμα από τουρίστες από όλο τον κόσμο.

Οι ιδιωτικές επενδύσεις στον τουρισμό συνεχίζονται και μέσα στο 2023, οπότε αναμένεται να λειτουργήσουν νέα/ανακαινισμένα ξενοδοχεία, ενώ πολλές υπάρχουσες μονάδες βρίσκονται υπό ανακαίνιση.

Στο πλαίσιο αυτό, και με γνώμονα όλα τα ανωτέρω ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία που αφορούν τον προορισμό, ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, υποβάλλει προς διαβούλευση το Σχέδιο Δράσεων Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης 2023, το οποίο κινείται σε δύο κεντρικούς άξονες:

  • 1) Εγχώριος Τουρισμός: Διατήρηση και αύξηση του ποσοστού τουριστών και επισκεπτών από την εγχώρια αγορά.
  • 2) Διεθνής Τουριστική Αγορά: Η διεθνής τουριστική αγορά αποτελεί την κινητήριο δύναμη για τις τουριστικές υποδομές, καθώς ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, διαθέτει εκτεταμένη ξενοδοχειακή υποδομή – τη μεγαλύτερη στο Νομό Κορινθίας και μία από τις κορυφαίες σε ολόκληρη την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τόσο αναφορικά με τον απόλυτο αριθμό των μονάδων όσο και ως προς τον αριθμό των κλινών – και αυτοί οι αριθμοί συνεχίζουν να βαίνουν ανοδικά με εξαγορές, ανακαινίσεις και προαναγγελίες επαναλειτουργίας κλειστών μονάδων.

 

ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΕ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Η αγορά των Αθηνών συνεχίζει να είναι ένας από τους βασικούς στόχους για προβολή και προώθηση του προορισμού καθώς τόσο η εγγύτητα όσο και η πληθυσμιακή δυναμική της, αποτελούν ανεξάντλητη δεξαμενή επισκεπτών, που τονώνουν την επισκεψιμότητα, ειδικά εκτός υψηλής τουριστικής σεζόν. Η προβολή σε ραδιοφωνικούς ομίλους με υψηλή ακροαματικότητα έχει αποδειχτεί ως μία προβολή με high impact για την αγορά των Αθηνών και υψηλό ROI, γεγονός που αποδεδειγμένα την καθιστά value for money. Για το 2023 προτείνεται να συνεχιστεί η ιδιαίτερα αυξημένη προβολή σε ραδιοφωνικά μέσα. Η στρατηγική προβολής θα επικεντρωθεί στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που ο Δήμος μπορεί να παρέχει στους επισκέπτες των Αθηνών: «Σύντομη απόδραση σε έναν ποιοτικό προορισμό με μοναδικές επιλογές διαμονής, ψυχαγωγίας και εστίασης και κορυφαίες υπηρεσίες ευεξίας», ενώ ιδιαίτερη προβολή έχει σχεδιαστεί και για το επερχόμενο γαστρονομικό φεστιβάλ «Taste of Loutraki 2023».

 

ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ HOTEL BOOKING ENGINE

Προτείνεται η ανανέωση και ο εκσυγχρονισμός της υπάρχουσας ιστοσελίδας www.visitloutraki.com από πλευράς αισθητικής και περιεχομένου και η παράλληλη ενσωμάτωση hotel booking engine – μηχανής απευθείας κρατήσεων (π.χ. webhotelier) – συνδεδεμένη με το channel management σύστημα κάθε ξενοδοχείου για τη λήψη κρατήσεων μέσω της επίσημης τουριστικής ιστοσελίδας www.visitloutraki.com. Να σημειωθεί ότι οι κρατήσεις που θα προκύψουν στα ξενοδοχεία μέσω της επίσημης τουριστικής ιστοσελίδας θα είναι μετρήσιμες και ο τελικός αριθμός τους θα κοινοποιείται στα ξενοδοχεία, σε μηνιαία βάση.

 

GOOGLE ADWORDS/ SEARCH, DISPLAY & YOUTUBE ADS

Προτείνεται η σημαντική αύξηση του προϋπολογισμού για διαφήμιση του προορισμού στις μηχανές αναζήτησης της Google με στοχευμένες λέξεις – κλειδιά, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, καθώς και για display ads και youtube ads. Εφόσον υλοποιηθεί η προτεινόμενη ενσωμάτωση hotel booking engine, τότε η διαφήμιση στην Google κρίνεται απαραίτητη για να υπάρξουν κρατήσεις μέσω της επίσημης τουριστικής ιστοσελίδας. Να σημειωθεί ότι οι κρατήσεις που θα προκύψουν στα ξενοδοχεία μέσω της διαφήμισης θα είναι μετρήσιμες και ο αριθμός τους θα κοινοποιείται μηνιαία στα ξενοδοχεία. Τέλος, ειδικά για το 2023, το σχέδιο δράσης προβλέπει ότι η αναλογία δαπάνης του προϋπολογισμού Ελλάδα – εξωτερικό να είναι 30% – 70% ώστε να προσελκύσει η περιοχή εσωτερικό τουρισμό, αλλά κυρίως να αυξηθούν οι κρατήσεις από τη διεθνή αγορά, την κυρίως αγορά που τροφοδοτεί με χιλιάδες διανυκτερεύσεις τα ξενοδοχεία του Δήμου.

 

FACEBOOK & INSTAGRAM ADS

Προτείνεται η αύξηση του διαθέσιμου budget για προβολή του προορισμού μέσω του Facebook & του Instagram. Ως βάση για τα κανάλια των διαφημίσεων χρησιμοποιούνται τα επίσημα κανάλια επικοινωνίας του Τουριστικού Οργανισμού Λουτρακίου (Visit Loutraki) σε Facebook & Instagram. Ειδικά για το 2023, όπως και στα Google Ads, προτείνεται η αναλογία δαπάνης του προϋπολογισμού Ελλάδα – εξωτερικό να είναι 40% – 60%. Ενδεικτική θεματολογία διαφημίσεων και κοινά για διαφημίσεις facebook & instagram: Θεματολογία posts: Εκδηλώσεις, εξορμήσεις Σαββατοκύριακου, extreme activities, sports, Καφέ / Εστιατόρια / Παραλίες, Loutraki Spa, Υγεία, Ευεξία, Αθλητισμός. Club Hotel Casino Loutraki, Ξενοδοχεία, Ποιοτική Διαμονή, τοπικά προϊόντα, Πολυήμερες Διακοπές, Κοντινοί προορισμοί για εκδρομές, City Breaks, Θεματικές μορφές τουρισμού, γαστρονομία, Διασκέδαση, Εκδρομές, Λουτράκι, Περαχώρα, Άγιοι Θεόδωροι, Πίσια, Λίμνη Ηραίου, Διακοπές, Θαλάσσια σπορ, Extreme σπορ, Ποδηλασία βουνού, Πεζοπορία, αθλητισμός, Ταξίδια, Spa, Bunjee Jumping, Scuba Diving, Εκδρομές σε παραλίες με σκάφη κ.ά.

 

OUTDOOR ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ (ΣΤΑΣΕΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ – ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ)

Η υπαίθρια διαφήμιση αποτελεί έναν ιδιαίτερα αποτελεσματικό τρόπο προβολής αφού παρέχει συνεχή παρουσία και συχνότητα του διαφημιστικού μηνύματος (σε 24ωρη βάση), ενώ παράλληλα αποτελεί το ιδανικό μέσο για λανσαρίσματα ή προβολή σε στοχευμένα σημεία ενδιαφέροντος, όπως είναι επιλεγμένα bus shelters σε κεντρικά σημεία όπου μετακινούνται καθημερινά εκατομμύρια επιβάτες όπως, το Σύνταγμα, η Πανεπιστημίου, η Λεωφόρος Κηφισίας, η παραλιακή Λεωφόρος Αθηνών – Σουνίου το καλοκαίρι και άλλα παρεμφερή σημεία στην Αθήνα. Στα εν λόγω σημεία προτείνεται η τοποθέτηση διαφημιστικών panels που ξεφεύγουν από την απλή απεικόνιση ενός ωραίου τοπίου και ενός catchy μηνύματος. Επικουρικά και εφόσον ολοκληρωθεί το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου το 2023, προτείνεται να γίνει outdoor διαφήμιση με τοποθέτηση panels εσωτερικά στις στάσεις του ΜΕΤΡΟ των Αθηνών και εξωτερικά panels σε επιλεγμένους σταθμούς του Προαστιακού Σιδηρόδρομου και σε panels στο Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ & B2B WORKSHOPS

Ενδεικτικές εκθέσεις για συμμετοχή το 2023: ITB Berlin (07/03 – 09/03, 2023) ΙΜΤΜ Israel (15/02 – 17/02, 2023) FESPO Zurich (02/02 – 05/02, 2023) TOP RESA Paris (03/10-05/10, 2023 – σημαντική για την αγορά της Γαλλίας, θα συμμετάσχει και η Περιφέρεια Πελοποννήσου) Respond on Demand Workshops Travel Media & Events B2B Workshops TourNatur (25/08 – 03/09, 2023 – με εκπρόσωπο του Ορειβατικού Συλλόγου Λουτρακίου, θα συμμετάσχει και η Περιφέρεια Πελοποννήσου) WTM 2023 VAKANTIEBEURS 2023 (Ουτρέχτη 12/01 – 15/01, 2023)

 

ΠΑΡΑΓΩΓΗ VIDEO REELS VISIT LOUTRAKI

Ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων διαθέτει πλήρες portfolio με videos του προορισμού τόσο generic όσο και θεματικών. Για το 2023, προτείνεται η παραγωγή πακέτου 30 instagram reels διάρκειας 20 – 50 δευτερολέπτων με συνδυασμό μοντάζ και μονοπλάνων, για να προβάλλονται στα reels των social media του Δήμου και να παραμένουν μόνιμα στο Instagram προφίλ του Visit Loutraki. Τα reels θα υλοποιηθούν σε συνεργασία με επιλεγμένους content creators. Για τη θεματολογία θα εκπονηθεί αναλυτικό mood board εφόσον η ενέργεια κριθεί υλοποιήσιμη.

 

FAM TRIP TRAVEL AGENTS

Με τη συμμετοχή του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων και του Τουριστικού Οργανισμού Λουτρακίου σε διάφορες εκθέσεις και b2b συναντήσεις με travel agents από όλο τον κόσμο, το 2022, εκδηλώθηκε έντονο ενδιαφέρον για τον προορισμό και για ενδεχόμενες συνεργασίες με ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία του Δήμου. Για την αξιοποίηση των συγκεκριμένων ενδιαφερόμενων travel agents προτείνεται η υλοποίηση fam trip την Άνοιξη του 2023. Προτεινόμενη ημερομηνία υλοποίησης: 2 Μαΐου 2022, με 15 – 20 συμμετέχοντες από χώρες όπως, Ολλανδία, Γερμανία, Βρετανία, Η.Π.Α., Ιταλία, Δανία, Πολωνία.

 

INFLUENCER MARKETING

Το 2021 και το 2022, ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων υλοποίησε επιλεγμένες συνεργασίες infuencer. Οι χρήστες του Instagram με χιλιάδες ή και εκατομμύρια «ακολούθους» (followers) αποκαλούνται Influencers, οι οποίοι έχουν τη δύναμη να διαμορφώσουν όχι απλώς μία τάση, αλλά ένα μεγάλο ρεύμα που τους ακολουθεί στα ενδιαφέροντά τους. Με το 44% των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το Instagram να έχουν δηλώσει το ταξίδι ως ένα από τα βασικά τους ενδιαφέροντα, αντιλαμβανόμαστε τη δυναμική των Influencers ως προς τη διαμόρφωση μίας νέας ταξιδιωτικής τάσης ή ακόμη και μίας ταξιδιωτικής καμπάνιας. Οι λεγόμενοι Travel Influencers ταξιδεύουν κυριολεκτικά και «ταξιδεύουν» νοητικά τους ακολούθους τους στους προορισμούς, τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, τα μνημεία, τα αξιοθέατα, τα καταστήματα και τις υπηρεσίες της δικής τους προτίμησης. Η δύναμή τους είναι αξιοζήλευτη ακόμη και από τα μεγαλύτερες οργανωμένες εταιρείες συμβούλων και στρατηγικής γιατί απλώς στηρίζονται στην εικόνα και οι άνθρωποι που ασχολούνται καθημερινά με το Instagram είναι εκατοντάδες εκατομμύρια, περίπου 10 φορές περισσότεροι από αυτούς που έχουν Facebook. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται η διάθεση αυξημένου budget για inluencer marketing με επιλογή επιδραστικών influencers από την Ελλάδα και το εξωτερικό και τη συνεργασία όσων ξενοδοχείων επιθυμούν. Ανάλογα με το budget που θα εγκριθεί, θα εκπονηθεί επιμέρους influencer marketing plan για το 2023 με προτεινόμενους influencers, επιλογή προορισμών και εμπειριών που θα προβληθούν ανά influencer, εποχή υλοποίησης. Ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων σε συνεργασία με τον Τουριστικό Οργανισμό Λουτρακίου μπορεί να αναλάβει: Μελέτη στατιστικών πιθανών influencers Την εκπόνηση του influencer marketing plan και την υποβολή του προς έγκριση Το booking των influencers Την υλοποίηση του πλάνου Την αξιολόγηση του πλάνου μεμονωμένα ανά influencer και συνολικά

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Ο ποδηλατικός τουρισμός θεωρείται μία από τις πιο δυναμικά ανερχόμενες ταξιδιωτικές τάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν να κάνουν τις διακοπές τους με όχημα το ποδήλατό τους (είτε αποκλειστικά είτε συνδυαστικά) ή να συμμετάσχουν σε οργανωμένες ποδηλατικές εκδρομές για να εξερευνήσουν τις μοναδικές ομορφιές του τόπου που επισκέπτονται, προστατεύοντας το περιβάλλον. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει συντονισμένη προσπάθεια μεταξύ Δήμου, ξενοδόχων και ιδιωτικών φορέων για την ανάπτυξη και ανάδειξη του ποδηλατικού τουρισμού. Το αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών ήταν να μπει ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων στο χάρτη των ποδηλατικών προορισμών τόσο για την υλοποίηση ποδηλατικών προετοιμασιών επαγγελματικών ομάδων όπως η SEG όσο και για την προσέλκυση leisure groups από ποδηλάτες προερχόμενους κυρίως από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Οι ποδηλατοτουρίστες είναι άτομα με περιβαλλοντική συνείδηση που αγαπούν τις διακοπές δράσης, επιδιώκουν την επαφή με τη φύση και επιθυμούν να βιώσουν αυθεντικές τοπικές εμπειρίες σε κάθε περιοχή. Ταξιδεύουν κυρίως άνοιξη και φθινόπωρο, αφού προτιμούν ήπιες θερμοκρασίες. Το momentum που έχει δημιουργηθεί στην παρούσα φάση για τον ποδηλατικό τουρισμό στο Δήμο Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων είναι εξαιρετικά σημαντικό και πρέπει να αξιοποιηθεί στο έπακρο. Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται η υλοποίηση έργων σε δύο επίπεδα: Α) Μελέτης και υλοποίησης υποδομών με τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων εντός του αστικού ιστού και τη σήμανση όλων των ποδηλατικών διαδρομών εντός και εκτός αστικού ιστού, συμπεριλαμβάνοντας τις διαδρομές για mountain bike. B) Προβολής και προώθησης με την επιμέλεια και δημιουργία ενός οδηγού που θα συμπεριλαμβάνει όλες τις ποδηλατικές διαδρομές του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων και τη σύνδεσή τους με τις διαδρομές που υπάρχουν στην υπόλοιπη Κορινθία. Οι διαδρομές διαβαθμίζονται ανάλογα με τη δυσκολία τους και σε κάθε διαδρομή θα υπάρχει περιγραφή των αξιοθέατων που ο ποδηλάτης θα συναντήσει διερχόμενος. Γ) Λήψη Πιστοποίησης «Bike Friendly» προορισμού ω ς ένας Δήμος φιλικός προς τον ποδηλάτη που προσφέρει, εκτός από πανέμορφες παραλίες του και διακοπές για όλους, πολλές μορφές εναλλακτικού τουρισμού, με διαδρομές μέσα στο βουνό των Γερανείων, διαδρομές που συνδυάζουν βουνό με θάλασσα, παραλιακές διαδρομές, εναλλαγή τοπίων μέσα στα μονοπάτια με περάσματα από πευκοδάσος, ελατοδάσος, ελαιώνες, πηγές νερού κ.λπ., κ.ά. Η επένδυση στην ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού έχει τεράστια απόδοση στον προορισμό και στην κοινωνία, δημιουργώντας παράλληλα και ποδηλατική ταυτότητα στους προορισμούς.

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ VR/ AR CORNER ΣΤΟ ISTHMUS TOURIST INFO CENTER

Μετά την επιτυχημένη λειτουργία του Κέντρου Πληροφόρησης Τουριστών Ισθμού με εξυπηρέτηση χιλιάδων τουριστών σε ετήσια βάση, προτείνεται η δημιουργία αντίστοιχου κέντρου εντός της πόλης του Λουτρακίου για την εξυπηρέτηση των τουριστών που διαμένουν σε ξενοδοχεία της πόλης ή διέρχονται μέσα από αυτήν. Ως ιδανικό σημείο υλοποίησης προτείνουμε τον ισόγειο χώρο του Δημοτικού Κτηρίου όπου λειτουργεί το ΚΕΠ Λουτρακίου.

 

ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων διαθέτει σημαντικά τοπόσημα που μπορούν να αξιοποιηθούν τουριστικά για την ανάπτυξη θεματικών μορφών τουρισμού. Τέτοια μεταξύ άλλων είναι το Ηφαίστειο του Σουσακίου, η Λιμνοθάλασσα Ηραίου και τα Γεράνεια Όρη. Πρόκειται για περιοχές με ποικιλόμορφη περιβαλλοντική ταυτότητα και η τουριστική αξιοποίησή τους πρέπει να προκύψει μέσα από βιώσιμες πρακτικές. Για αυτό το λόγο προτείνεται η εκπόνηση μελέτης τουριστικής αξιοποίησης και βιώσιμης ανάπτυξης των περιοχών του ηφαιστείου Σουσακίου, της Λιμνοθάλασσας Ηραίου και των Γερανείων για την ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού.

 

YΠΟΣΤΗΡΙΞΗ TBEX ΜΕ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ FAM TRIP ΣΤΟN ΔΗΜΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ – ΠΕΡΑΧΩΡΑΣ – ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει αναλάβει τη διοργάνωση του TBEX Europe 2023, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από 8 έως 11 Μάϊου στην Καλαμάτα, ενώ πριν και μετά θα πραγματοποιηθούν fam trips των συμμετεχόντων σε πολλούς προορισμούς σε όλη την Πελοπόννησο. Το TBEX είναι το μεγαλύτερο συνέδριο και εκδήλωση δικτύωσης για travel bloggers, δημοσιογράφους ταξιδιωτικού ρεπορτάζ, δημιουργούς περιεχομένου social media, τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές εταιρείες και επαγγελματίες του κλάδου. Ήδη, όπως έγινε γνωστό, έχουν εγγραφεί 120 σύνεδροι, ενώ ολοένα και εντείνεται το ενδιαφέρον εκπροσώπων online travel media, επιδραστικών bloggers και δημιουργών περιεχομένου από όλον τον κόσμο, καθώς και στελεχών Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών. Ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων και ο Τουριστικός Οργανισμός Λουτρακίου διεκδικεί την υλοποίηση ενός από αυτά τα fam trips και έχει απευθύνει πρόσκληση φιλοξενίας σε επιδραστικούς travel bloggers και δημιουργούς περιεχομένου με σκοπό την παγκόσμια προβολή του προορισμού μέσω αυτών.

 

TΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ

Ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων ως αμιγώς τουριστικός δήμος πρέπει να επενδύσει στην τουριστική εκπαίδευση και τον επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων παιδιών από την εποχή του σχολείου. Πρόσφατη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για τις εκπαιδευτικές ανάγκες στον τουρισμό έδειξε ότι οι εργαζόμενοι στην εξυπηρέτηση πελατών, στον επισιτισμό και στο μάρκετινγκ –τους τομείς πρώτης γραμμής για το τουριστικό προϊόν– έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη για επιπλέον κατάρτιση, με ποσοστά 55%, 53% και 41% αντίστοιχα. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, προτείνεται η κατάρτιση προγράμματος επαγγελματικού προσανατολισμού μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου του Δήμου σε συνεργασία με τη Δημοτική Σχολική Επιτροπή και το Τμήμα Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά για σπουδές, πρακτική εξάσκηση και δημιουργία θέσεων εργασίας στον Τουρισμό.

 

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ

Το Σεπτέμβριο του 2022, ο Τουριστικός Οργανισμός Λουτρακίου σε συνεργασία με το Δήμο Λουτρακίου, Περαχώρας, Αγίων Θεοδώρων διοργάνωσε το πρώτο φεστιβάλ γαστρονομίας «Taste of Loutraki». Το φεστιβάλ σημείωσε μεγάλη επιτυχία συγκεντρώνοντας 32 συμμετέχουσες επιχειρήσεις, 25 παραγωγούς τοπικών προϊόντων, κορυφαίους εισηγητές και δημοσιογράφους από τοπικά και εθνικά μέσα ενημέρωσης. Για το 2023 προτείνεται η διοργάνωση τριήμερου γαστρονομικού φεστιβάλ τον Ιούνιο του 2023 με την συμμετοχή τοπικών επιχειρήσεων εστίασης, παραγωγών τοπικών προϊόντων, σεφ, πολιτιστικών συλλόγων και εισηγητών εγνωσμένης αξίας. Το τριήμερο αυτό θα υλοποιηθούν δράσεις όπως Γευσιγνωσίες, Οινογνωσίες, Θεματικές Γαστρονομικές Διαδρομές μέσα στην πόλη, Έκθεση Τοπικών Προϊόντων, Θεματικά Αφιερώματα σε Τοπικά Εδέσματα & Ποτά, Διαγωνισμοί με Δωροθεσίες, Βιωματικά Παιχνίδια. Εξαιρετικά σημαντική θα είναι και η προβολή που θα λάβει το Φεστιβάλ Γαστρονομίας για άλλη μία καθώς θα προσκληθούν εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι, travel agents και influencers από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ – SILVER & HEALTH TOURISM

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία παγκόσμια τάση στην ανάπτυξη του Silver Tourism (Αργυρός ή Ασημένιος Τουρισμός), που αφορά την ηλικιακή ομάδα 55+ και που συνδυάζεται με άλλες θεματικές μορφές τουρισμού, όπως ο Τουρισμός Υγείας & Ευεξίας και ο Θερμαλισμός. Ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων θα μπορούσε να διεκδικήσει μεγάλο μερίδιο στην συγκεκριμένη αγορά, προσελκύοντας τουρίστες άνω των 55 ετών για να περνούν στην Ελλάδα τα χρόνια της συνταξιοδότησής τους, ασθενείς τουρίστες που θέλουν να συνδυάσουν τη θεραπεία τους με διακοπές, ή άλλους τουρίστες που αναζητούν υπηρεσίες ευεξίας και υγείας. Πρόκειται για μια μεγάλη αγορά, και μια μεγάλη, ανεκμετάλλευτη ευκαιρία. Σήμερα στη γη ζουν περίπου 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι ηλικίας άνω των 55. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, μέχρι το 2050 αυτοί θα φτάσουν τα 2 δισεκατομμύρια. Τα παιδιά που γεννιούνται τον 21ο αιώνα έχουν πάνω από 50% πιθανότητα να ζήσουν πάνω από 100 χρόνια. Και καθώς οι ηλικιωμένοι πληθαίνουν, αλλάζει και ο τρόπος που ζουν. Μένουν υγιείς για περισσότερο χρονικό διάστημα, είναι περισσότερο ευκατάστατοι από τους νεότερους και, από ό,τι φαίνεται από τις τάσεις των τελευταίων δεκαετιών, ταξιδεύουν και περισσότερο. Ταυτόχρονα, άνθρωποι με προβλήματα υγείας επιλέγουν όλο και πιο συχνά να αναζητήσουν θεραπείες σε άλλες χώρες, ή να συνδυάσουν θεραπεία με διακοπές σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνουμε την συνδυαστική ανάπτυξη των θεματικών μορφών τουρισμού Silver και Health & Wellness με στοχευμένες δράσεις όπως: – B2B με εξειδικευμένους travel agents – Fam trip με επαγγελματίες Fitness, Υγείας & Ευεξίας – Διοργάνωση διαδραστικών δράσεων για άνω των 55+ και στοχευμένη προβολή αυτών σε Ελλάδα και εξωτερικό.

 

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Το Μάιο του 2019 ο Τουριστικός Οργανισμός Λουτρακίου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την υποστήριξη του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, διοργάνωσε με ιδιαίτερη επιτυχία Ημερίδα Αθλητικού Τουρισμού με πολλούς διακεκριμένους ομιλητές, Πανεπιστημιακούς, Διοργανωτές Εκδηλώσεων, Τοπικούς Φορείς, Αθλητικούς Συλλόγους κ.ά. Ως συνέχεια αυτής της σημαντικής ημερίδας, προτείνεται η διοργάνωση Διεθνούς Συνεδρίου Αθλητικού Τουρισμού στο Δήμο Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων.

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ:

– Τι είναι ο Αθλητικός Τουρισμός και ποια η δύναμή του παγκοσμίως – Ποια τα οφέλη για την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τις τουριστικές επιχειρήσεις από τον αθλητικό τουρισμό – Το θεσμικό πλαίσιο του Αθλητικού Τουρισμού στην Ελλάδα – Που βρίσκεται η Πελοπόννησος και η Κορινθία στον παγκόσμιο χάρτη του Αθλητικού Τουρισμού – Απολογισμός – Ποιες ευκαιρίες και προοπτικές παρουσιάζονται για περαιτέρω ανάπτυξή στην Πελοπόννησο και την Κορινθία – Ποιες οι πιθανές συνέργειες Δήμων και Νομών της Πελοποννήσου που μπορούν να καταστήσουν συνολικά την Περιφέρεια Πελοποννήσου ως κορυφαίο destination στη Μεσόγειο στον Αθλητικό Τουρισμό – Υποδομές και Αθλητικός Τουρισμός – Ποια κίνητρα προσφέρονται για την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού – Τι μπορεί να διδαχτεί η Κoρινθία από πετυχημένες διεθνείς πρακτικές – Πώς μπορεί να επιτύχει η Κορινθία ουσιαστική προώθηση στο εξωτερικό – Γιατί στην Κορινθία; Κορυφαίοι επαγγελματίες από το χώρο του αθλητικού τουρισμού Το συνέδριο θα έχει διήμερη διάρκεια και σε αυτό θα προσκληθούν κορυφαίοι ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ & ΕΠΑΝΕΚΤΥΠΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ & ΕΝΤΥΠΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

Προτείνεται η επικαιροποίηση και επανεκτύπωση των επίσημων τουριστικών φυλλαδίων και ηλεκτρονικών παρουσιάσεων του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων – brochures και flyers Visit Loutraki για χρήση προβολής και προώθησης του προορισμού στο Κέντρο Πληροφοριών Τουριστών Ισθμού σε εκθέσεις, εκδηλώσεις καθώς και για χρήση από όλες τις επιχειρήσεις και τα ξενοδοχεία του Δήμου.

 

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog