Του Αλέξανδρου Κογκόλη
«Θεωρούμε πως σύντομα θα έχουμε τη θετική απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Πατρών-Πύργου. Είμαστε σε επικοινωνία με τις υπηρεσίες της Ε.Ε. για θέματα κρατικών ενισχύσεων, μετά την υποβολή του φακέλου προγνωστοποίησης που εστάλη», αναφέρουν επιτελείς του Υπουργείου Υποδομών, μεταφέροντας την αισιοδοξία τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διεύθυνση ανταγωνισμού της Ε.Ε. σταθμίζει όλα τα δεδομένα και ίσως ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι να καταφθάσουν τα ευχάριστα, για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης με την Ολυμπία Οδό.
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο «Νεολόγος», η αισιοδοξία για επιτυχή έκβαση εδράζεται σε αναφορές στελεχών της διεύθυνσης για θετική απόκριση, με βάση το ότι το έργο σε μία εργολαβία θα ολοκληρωθεί μέσα στον απαιτούμενο χρόνο και θα είναι λειτουργικά έτοιμο έως τα τέλη του 2023, όπως προβλέπουν οι διαδικασίες.
«Εδόθη έγκριση παλιότερα για την πολυδιάσπαση, η οποία σαφώς δεν απέδωσε -εν τοις πράγμασι- και δεν θα δοθεί τώρα; Επίσης, γίνεται ένας αγώνας δρόμου για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων», λένε μηχανικοί και γνώστες του θέματος.
Σε αυτή τη χρονική φάση, βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια του Υπουργείου και της κυβέρνησης να «τρέξουν» και να ξεμπλοκάρουν μεγάλα έργα ανά τη χώρα, όπως η πολύπαθη Πατρών-Πύργου.
Άμεσες παρεμβάσεις
Στο μεταξύ και δεν περνάει καθόλου στα «ψιλά», αναμένονται οι παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια στον δρόμο, ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος. Κάτι τέτοιο δεν έχει ξανά συμβεί στη χώρα, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή. Τα εν λόγω έργα μπορεί να «κουμπώσουν», σε κάποια σημεία, με το νέο άξονα. Η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί εντός του καλοκαιριού και η διάρκειά της είναι 30 μήνες.
Μεταξύ άλλων παρεμβάσεων το έργο οδικής ασφάλειας, περιλαμβάνει:
-Διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού.
-Διαχωρισμό κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα κολωνάκια σήμανσης.
-Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος 45 χλμ και στις δύο κατευθύνσεις.
-Διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού.
-Εκσκαφή – φρεαζάρισμα του υφιστάμενου οδοστρώματος.
-Καθαρισμό των τάφρων και κλαδοκοπές στην παράπλευρη βλάστηση.
-Φωτεινή Σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους.
-Κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους.
-Κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών.
(από την εφημερίδα «Νεολόγος»)