Στα επόμενα βήματα της εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) προχωρεί η διοίκησή τους υπό την πολιτική εποπτεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης μετά και την ολοκλήρωση του προγράμματος εθελουσίας εξόδου με τη συμμετοχή 1.968 εργαζομένων.
Ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού που συνυπέγραψε τις προβλέψεις της εθελουσίας, που ανακοινώθηκε μόλις πριν από ένα μήνα, κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητικός και θα ανακουφίσει τον όμιλο από το 35%, περίπου, του μισθολογικού του κόστους.
Σημειώνεται πως το μισθολογικό κόστος των ΕΛΤΑ, σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες ετήσιες οικονομικές καταστάσεις (2019), ανέρχεται σε 179,2 εκατομμύρια ευρώ και ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού (τέλη 2019) ήταν 5.615 άτομα.
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες, αν όχι η μεγαλύτερη, εθελουσίες που έχουν πραγματοποιηθεί πότε στην Ελλάδα, αναφέρουν εργατολόγοι.
Παράλληλα, προχωράει και ο σχεδιασμός για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, και ειδικότερα των επενδύσεων σε σύγχρονα αυτοματοποιημένα ψηφιακά κέντρα διαλογής, και την αναβάθμιση όσων υπαρχόντων αξίζει να εκσυγχρονιστούν, αλλά και η ανάπτυξη και υλοποίηση περισσότερων ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα αναμένεται να ενταχθεί και να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Επιπλέον ξεκινά και η αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής των ΕΛΤΑ, προκειμένου, αφενός, να συνεχίσει και να αναβαθμιστεί η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση της καθολικής υπηρεσίας (δηλαδή της κάλυψης ολόκληρης της επικρατείας, ανεξάρτητα από το αν αυτή είναι εμπορικά ζημιογόνα, με στήριξη από την αποζημίωση από τον προϋπολογισμό του Δημοσίου για την παροχή της) και, αφετέρου, να προχωρήσει η βελτιστοποίηση των παρεχομένων υπηρεσιών στα αστικά και περιφερειακά κέντρα.
Καταλύτης για την απελευθέρωση ανθρώπινου δυναμικού, παρά την εθελουσία, υπήρξε η νομοθετική ρύθμιση για το λεγόμενο Τ+3, που επιμηκύνει από μία σε τρεις ημέρες τον χρόνο υποχρέωσης παράδοσης μιας επιστολής, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών κρατών.
Επίσης έχει ήδη νομοθετηθεί σειρά προβλέψεων που δίδουν ευελιξία στα ΕΛΤΑ σχετικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς δημόσιους οργανισμούς.
Ενα ακόμη βήμα, η υλοποίηση του οποίου θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα, είναι ο εξορθολογισμός και η ανάπτυξη του δικτύου των ΕΛΤΑ με τη διεύρυνση των σημείων shop in shop.
Στο εποπτεύον υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εκτιμούν πως οι πρωτοβουλίες που δρομολόγησε ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης μπορούν μεσοπρόθεσμα να «γυρίσουν» τα ΕΛΤΑ σε κερδοφορία.
Κάτι που ήταν δύσκολο να πιστέψει κανείς πως είναι εφικτό πριν από ένα χρόνο. Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης έχει ξεκαθαρίσει στη Βουλή πως στόχος της κυβέρνησης είναι με την ολοκλήρωση της υλοποίησης του σχεδίου αναδιοργάνωσης να εισέλθει στρατηγικός επενδυτής στα ΕΛΤΑ.
Οσον αφορά την ολοκληρωθείσα εθελουσία, το πρόγραμμα ξεκίνησε την 1η Φεβρουαρίου και απευθυνόταν σε μεγάλο μέρος των εργαζομένων, παρέχοντας ένα ελκυστικό πακέτο αποζημίωσης, με σοβαρές πρόνοιες.
Ειδικότερα, περιλαμβάνει σημαντικές πρόνοιες για τους εργαζομένους που θα αποχωρήσουν, μεταξύ των οποίων εφάπαξ καταβολή 24 έως και 45 μισθών ανάλογα με την ηλικία και τα έτη προϋπηρεσίας κάθε εργαζομένου, καταβολή ενός επιπλέον μισθού για κάθε ανήλικο τέκνο και, τέλος, επέκταση για 2 έτη της πρόσθετης ασφάλισης ζωής και υγειονομικής περίθαλψης μέσω του ΤΕΑ ΕΛΤΑ.
Ειδική πρόβλεψη επίσης γίνεται για τους εργαζομένους που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης, όπως και για εργαζομένους με τέκνα ΑμεΑ ανεξαρτήτως ηλικίας, στους οποίους θα καταβληθούν επιπλέον πέντε μισθοί.
Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας στα τέλη του 2019 ήταν αρνητικό κατά 47,425 εκατ. καθιστώντας επιτακτική την αύξηση κεφαλαίου ύψους 100 εκατ. ευρώ, που έγινε στα τέλη του 2020 και καλύφθηκε εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο. Ο ισολογισμός της χρήσης του 2020 είναι κατά πληροφορίες σημαντικά βελτιωμένος.
Xρ. Μέλλος – Πρόεδρος ΙΣΚ: Δεν υπάρχουν εμβόλια στην Κορινθία (video)
Iατρικός Σύλλογος Κορινθίας: Ενημέρωση για τα test covid-19
Λουτράκι: Στον Εισαγγελέα ο δράστης. Ηθελε να σκοτώσει τον αστυνομικό (φωτο)
Δίχως τέλος η «χαρτούρα» για τη διώρυγα της Κορίνθου: Κλειστή ένα μήνα τώρα – Αγωνιούν οι εργαζόμενοι