Οι εταιρείες κούριερ δηλώνουν αδυναμία να εξυπηρετήσουν τόσες πολλές παραγγελίες που έγιναν on line.
Μεγάλη υπομονή θα πρέπει να κάνουν χιλιάδες Ελληνες που έκαναν ηλεκτρονικές παραγγελίες και περιμένουν από τις εταιρείες courier τα πακέτα τους.
Η μία μετά την άλλη οι εταιρείες σηκώνουν τα χέρια ψηλά σε ό,τι αφορά την ταχύτητα εξυπηρέτησης των πελατών τους καθώς ο όγκος των παραγγελιών που πρέπει να μεταφερθούν πόρτα – πόρτα είναι απίστευτος.
Στα κέντρα διαλογής των εταιρειών αυτών επικρατεί το αδιαχώρητο με δέματα να βρίσκονται ακόμη και στους εξωτερικούς χώρους και με τους κούριερ να μην μπορούν να προλάβουν τη διανομή τους.
Μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες, η Γενική Ταχυδρομική, επιβεβαίωσε το «έμφραγμα» των υπηρεσιών καθώς ουσιαστικά σταμάτησε να δέχεται νέες παραγγελίες μέχρι να διανείμει ένα μεγάλο όγκο από αυτές που έχει ήδη.
Θα κάνει παραδόσεις και μέσα στο Σαββατοκύριακο προκειμένου να εξυπηρετήσει τις παλιές παραγγελίες αλλά όσοι κάνουν τις τελευταίες ώρες αγορές θα είναι σαν να τις κάνουν από την επόμενη εβδομάδα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδεχομένως να μπει και πλαφόν στα καταστήματα στον αριθμό αποστολών και στο βάρος των δεμάτων.
Οι πληροφορίες λένε ότι η Γενική Ταχυδρομική είχε στο κέντρο διαλογής στην Αθήνα πάνω από 500 χιλιάδες παραγγελίες.
Εχουν δε τριπλασιαστεί οι ημερίδες παραγγελίες και από 80.000 ξεπέρασαν τις 220 χιλιάδες καθώς οι πολίτες αγοράζουν on line και λόγω των Χριστουγέννων αλλά και εξαιτίας της παράτασης της καραντίνας. Σε ανακοίνωσή της η Γενική Ταχυδρομική αναφέρει:
Η εταιρεία ενημερώνει ότι οι όγκοι παραγγελιών που καλείται να εξυπηρετήσει είναι μέχρι και 60% αυξημένοι σε σχέση με την περίοδο «κανονικότητας» και πλέον έλαβε την απόφαση να αναστείλει δύο από τις υπηρεσίες της.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Η απρόβλεπτα παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων λιανικής πώλησης και η εντελώς αστάθμητη πρόβλεψη ως προς τον χρόνο επαναλειτουργίας τους έχουν δημιουργήσει ασφυκτικές πιέσεις σε όλα τα δίκτυα μεταφορών.
Η πίεση αυτή αναμένεται να ενταθεί τις επόμενες μέρες λόγω της εορταστικής περιόδου, αφού, κατά παράδοση, αυτό το χρονικό διάστημα παρατηρείται κατακόρυφη αύξηση λιανικών πωλήσεων που υπό τις παρούσες συνθήκες εξυπηρετούνται στο σύνολό τους από ηλεκτρονικές αγορές και άρα καταλήγουν στον αγοραστή μέσω υπηρεσιών ταχυμεταφοράς.
Στη Γενική Ταχυδρομική έχουμε έγκαιρα δημιουργήσει τις αναγκαίες υποδομές ώστε να μπορούμε να διεκπεραιώσουμε όγκους έως και 60 % αυξημένους σε σχέση με την περίοδο «κανονικότητας».
Παρά ταύτα η πίεση που ασκεί η αγορά ξεπερνάει ήδη αυτή τη δυνατότητα με άμεση συνέπεια τη δημιουργία δυσλειτουργικών φαινομένων [καθυστερήσεις, λάθη, ζημιές, παράπονα κτλ].
Δεν είναι χωρίς σημασία η επισήμανση ότι σε όχι λίγες περιπτώσεις παρατηρείται πλήρης αδυναμία κατανόησης από χρήστες [αποστολείς ή παραλήπτες], αδυναμία που σχετίζεται με την εντελώς λανθασμένη [και σαφώς υποτιμημένη] άποψη για τη συγκεκριμένη υπηρεσία που αποτελεί το βασικό επιχειρηματικό αντικείμενο της Γενικής Ταχυδρομικής.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες και για όσο διαρκεί αυτή η μη ομαλή κατάσταση είμαστε υποχρεωμένοι να λάβουμε κάποια μέτρα έτσι ώστε αφενός μεν να διατηρήσουμε ως Γενική Ταχυδρομική ένα καλό επίπεδο υπηρεσιών αφετέρου δε οι άνθρωποι που εργάζονται στη Γενική Ταχυδρομική να μπορούν να δουλεύουν κατά το δυνατόν ανθρώπινα.
Στα πλαίσια αυτά:
1. Αναστέλλονται άμεσα όλες οι πρόσθετες υπηρεσίες πλην της βασικής υπηρεσίας είτε απλής αποστολής είτε αποστολής με αντικαταβολή [ενδεικτικά αναστέλλονται οι αποστολές σπέσιαλ, παράδοση Σάββατο, παράδοση σε Δυσπρόσιτες κτλ]
2. Για κάθε επείγουσα περίπτωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί η νέα υπηρεσία «VIP αποστολή» [προσοχή ! Έχει αυξημένο κόστος, παρέχεται σε συγκεκριμένη περιοχή και δεν έχει απεριόριστες δυνατότητες] που δημιουργήθηκε ακριβώς για τέτοιες περιπτώσεις».
Τι κάνουν τα ΕΛΤΑ
Στην ίδια κατάσταση, ίσως και χειρότερη είναι και τα ΕΛΤΑ τα οποία έχουν φρακάρει και αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες της. Μάλιστα σε πρόσφατη ανακοίνωση δήλωναν:
Δεδομένων των ιδιαζουσών συνθηκών που επέφερε το δεύτερο lockdown, η Black Friday αλλά και η επερχόμενη εορταστική περίοδος, ο όγκος των αποστολών που καλούμαστε να διαχειριστούμε έχει αυξηθεί περισσότερο από οποτεδήποτε στο παρελθόν.
Ενδεικτικά, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην αγορά, το ποσοστό της αύξησης φτάνει έως και το 60,8% ενώ σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης υπάρχει αύξηση κατά 22,5%.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δοκιμάζονται οι υποδομές τόσο των ηλεκτρονικών καταστημάτων όσο και των ταχυμεταφορών, με συνέπεια να παρατηρούνται ιδιαίτερα στην Αττική, τροποποιήσεις και αποκλίσεις στους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης.
Σε κάθε περίπτωση σας διαβεβαιώνουμε ότι, η ΕΛΤΑ Courier αξιολογεί καθημερινά την τρέχουσα κατάσταση βάσει επιχειρησιακού σχεδίου με σκοπό την ικανοποίηση των υπερβολικά αυξημένων αναγκών των πελατών της, έχοντας ήδη προβεί στην επέκταση των υποδομών της, την ενίσχυση των διαθέσιμων υλικοτεχνικών και ανθρώπινων πόρων και την αναδιαμόρφωση των υπηρεσιών της, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ιδιαίτερες συνθήκες.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόηση και την εμπιστοσύνη σας.