Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Στις ράγες και πάλι το τρένο για Πελοπόννησο

- Advertisement -

«Σάρκα και οστά» παίρνει μετά από 10 χρόνια εγκατάλειψης η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο, αναβιώνοντας το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου.

Ήδη έχει ολοκληρωθεί σχετική μελέτη από τον ΟΣΕ σύμφωνα με την οποία το έργο περιλαμβάνει:

  • την αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της γραμμής με προσθήκη νέων υλικών επιδομής σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές
  • την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας κυκλοφορίας με την εγκατάσταση συστήματος σηματοτεχνικής εξασφάλισης επιπέδου Sil-4, στους Σταθμούς Κορίνθου και Άργους με το οποίο ελέγχονται αυτόματα οι διαδρομές και γίνονται απομακρυσμένοι χειρισμοί.
  • την αναβάθμιση της αξιοπιστίας της κυκλοφορίας των συρμών με την εγκατάσταση 42 νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) που θα αποτελούνται από υλικά τεχνολογίας Sil-4. Η λειτουργία όλων των συστημάτων εποπτεύεται από κέντρο ελέγχου στον Σ.Σ. Κορίνθου και η μεταφορά δεδομένων γίνεται μέσω οπτικής ίνας.
  • την αναβάθμιση της ασφάλειας επί των μεταλλικών γεφυρών με τη τοποθέτηση πεζοδρομίων ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος πτώσης ατόμων με εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στις γέφυρες.
  • την αναβάθμιση των αποβαθρών και του περιβάλλοντος χώρου των Σταθμών Χιλιομοδίου, Μυκηνών και Άργους ώστε να είναι συμβατές σε ΑΜΕΑ.
  • την αλλαγή της εσωτερικής διαρρύθμισης των κτιρίων σταθμών Μυκηνών και Άργους ώστε να διαμορφωθούν χώροι ΑΜΕΑ εντός των κτιρίων (WC). Οι όψεις των κτιρίων διατηρούνται και αντικαθίστανται τα υφιστάμενα κουφώματα με αντίστοιχα καινούργια. Τα νέα θα είναι ίδιας μορφής και υλικού κατασκευής αλλά με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ενεργειακής απόδοσης.
  • την ανακατασκευή του Σ.Σ. Χιλιομοδίου ώστε να ανταποκρίνεται σε σύγχρονες προδιαγραφές. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 15,4 εκ. θα χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και η δημοπράτηση θα γίνει από τον ΟΣΕ στο Α΄ εξάμηνο του 2021.

Με την ολοκλήρωση των έργων το δρομολόγιο Κόρινθος – Ναύπλιο θα γίνεται σε 1 ώρα περίπου.

ΑΡΓΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Μελέτη αξιοποίησης του Μετρικού Σιδηροδρομικού Δικτύου Πελοποννήσου θα πραγματοποιηθεί από τον ΟΣΕ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Η μελέτη θα αναλύει τόσο τα οικονομοτεχνικά στοιχεία της χρήσης της γραμμής Άργος – Τρίπολη – Καλαμάτα όσο και τα ευρύτερα οφέλη από της επαναλειτουργία της, καθώς και πιθανούς εναλλακτικούς τρόπους προσέλκυσης και ιδιωτικών επενδύσεων.

Παράλληλα θα εξεταστεί η δυνατότητα διασύνδεσης με Βιομηχανικές Περιοχές, καθώς και η δυνατότητα σύνδεσης με το λιμάνι της Καλαμάτας.

Η εγκατάλειψη του δικτύου

Λεηλασίες σε σιδηροδρομικούς σταθμούς, κλοπές τροχαίου υλικού, καταστροφή εξοπλισμού και κατεστραμμένα συστήματα σιδηροδρομικής γραμμής, χαρακτήριζαν την γραμμή τα τελευταία 9 χρόνια.

Μετά την παύση λειτουργίας του δικτύου το 2011, αλλά και σε μερικές περιπτώσεις κάποια χρόνια νωρίτερα (ήδη από το 2004 έκλεισαν τμήματα του δικτύου για ανακατασκευή αλλά δεν ξαναλειτούργησαν ποτέ. Μια από αυτές ήταν  η γραμμή Τρίπολη- Ζευγολατιό.

Παράλληλα σταθμοί και άλλες εγκαταστάσεις έχουν διαρρηχθεί, ο εξοπλισμός τους έχει κλαπεί ή καταστραφεί ενώ αρκετές ήταν και οι περιπτώσεις κτηρίων που παραδόθηκαν στις φλόγες, καθώς άστεγοι καταφεύγουν στους σταθμούς και ανάβουν φωτιές για να ζεσταθούν.

Επίσης, βαγόνια του 19ου αιώνα έγιναν βορρά  στους κλέφτες , άλλα  πουλήθηκαν για παλιοσίδερά ενώ κομμάτια γραμμών και συστήματα  εκλάπησαν από πωλητές μετάλλου.

Το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό δίκτυο περνάει μέσα από ορισμένα από τα πιο όμορφα σημεία της Πελοποννήσου, όπως:

  • το φαράγγι της Ανδρίτσας στην Αργολίδα,
  • το φαράγγι της Νικολακάκαινας στην Αρκαδία,
  • το πέρασμα δίπλα από τις αμμοθίνες της Κυπαρισσίας ή
  • το φοινικόδασος του Καϊάφα στην Ηλεία.

Το μετρικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο Πελοποννήσου, το πρώτο μεγάλο τεχνικό έργο που κατασκεύασε το ελληνικό κράτος το 19ο αιώνα, ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1882 και ολοκληρώθηκε το 1904.

Στην ακμή του, το 1905, μετέφερε 1.740.000 επιβάτες ετησίως καθώς και 251.000 τόνους εμπορευμάτων. Κάλυπτε 750 χλμ, διέθετε 159 σταθμούς.  Εξυπηρετούσε σημαντικές πόλεις όπως: Αθήνα, Μέγαρα, Ελευσίνα, Λουτράκι, Κόρινθο, Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Διακοφτό, Αίγιο, Πάτρα,  Ναύπλιο, Νεμέα.

Από τη Μαρία Μόσχου

 

Εργασίες αντικατάστασης του δικτύου ύδρευσης σε οικισμό των Αγίων Θεοδώρων

Πως κατανέμονται μεταξύ των δήμων τα 50 εκατομμύρια για τον κορονοϊό

Κώστας Παντελέου: ‘Ένα σημαντικό πρόβλημα στην είσοδο του Λουτρακίου επιλύεται’

Κατέληξε ο πρώτος άνδρας με κορονοϊό που νοσηλεύτηκε στη ΜΕΘ Κορίνθου

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog